Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Te kenellä on oma yritys!!!!

Vierailija
16.04.2016 |

Oliko teillä aluksi omaa pääomaa? Onko näin,että pitää olla puolen vuoden tilan vuokraus rahat sekä palkat, jos haluaa perustaa yrityksen? Eikö se ole niin että jos haluaa yritykselle pankkitilin niin pitää laittaa aluksi tilille pari tonnia? Haluan perustaa nettikauppan, mutta mulla ei ole lanttiakaan säästössä.

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
16.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä perustat sivut ja ostat tuotteita varastoon, jos ei ole yhtään rahaa? Et kai mitään henkilökuntaa tarvitse osa-aikaisen nettikaupan pyöritykseen? Jos joudut työttömäksi, kauppa voi vaikuttaa tukiisi.

Vierailija
2/37 |
16.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrityksen perustaminen maksaa, ja tarvitset tietysti rahat nettikaupan perustamiseen ja ylläpitämiseen sekä alkuvarastoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
16.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osakeyhtiössä pitää olla kahden tuhannen euron peruspääoma, mutta toiminimen voit perustaa ilman mitään rahavaroja. Mutta jos sinulla ei ole euroakaan, niin millä ostat varastoa? Tai hoidat aluksi juoksevat kulut perustamiseen liittyen? Eli jotain täytyisi olla kuitenkin. Mutta eihän nettikauppaan mitään tiloja välttämättä tarvitse (ellet nyt aio myydä jotain traktoreita..) ja kotoa voi hoitaa kaiken. Tuskin olet ketään kuitenkaan palkkaamassa, jos sinulla on tuolla pohjalla liiketoiminnan aloittaminen?

Vierailija
4/37 |
16.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No todellakin kannattaa olla. Mistä muutoin meinasit maksaa pakolliset kulut ellei ole lanttiakaan? Tosin ns palkkoja ei tarvitse sinänsä olla jos perustat toiminimen ja olet ainoa työntekijä.

Nettikauppa on niin suuri riski, niitä on pilvin pimein, miten erottuisit muista?

Vierailija
5/37 |
16.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun olis pakko vuokrata joku tila, koska asun yksiössä eli tänne ei mahtuisi ne myytävät tavarat. Enkö saa mitään rahallista avustusta mistään? Eli joudun jonkun kymppi tonnin säästämään ennen kun voin perustaa. Katoin noita toimistotilojen vuokria.. Iha sika kalliita!

Vierailija
6/37 |
16.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

T. Ap

Vierailija
7/37 |
16.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun olis pakko vuokrata joku tila, koska asun yksiössä eli tänne ei mahtuisi ne myytävät tavarat. Enkö saa mitään rahallista avustusta mistään? Eli joudun jonkun kymppi tonnin säästämään ennen kun voin perustaa. Katoin noita toimistotilojen vuokria.. Iha sika kalliita!

Et ole  kovin valmis perustamaan yritystä ellet ole mistään ottanut selvää. Toki voit joko a) ottaa lainaa b) yrittää saada starttirahaa. 

Mutta ihan ekana sun tarvitsee miettiä onko idea oikeasti kannattava.

Vierailija
8/37 |
16.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osakeyhtiön minimipääoma on 2500 e, mutta ei pientä verkkokauppaa varten kannata perustaa osakeyhtiötä vaan sitä voi hyvin pyörittää toiminimenä niin hallintokustannukset jäävät pienemmiksi. Kirjanpitolasku ei ole yhtä kallis kuin osakeyhtiöllä ja palkan voi nostaa yksityisottona ilman palkanlaskentaa ennakonpidätyksineen ja sotumaksuineen.

Vierailija
9/37 |
16.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oot pk-seudulla noin 150 e kk maksaa sulle varasto.

Vierailija
10/37 |
16.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ois varmaan pitänyt täsmentää.. Olen siis ollut pitkään työtön ja oon ajattelu pitkään,että haluaisin ite työstillää itseni. Mut raha asioihin tää tyssää kun ei oo mitään mistä säästää rahaa. Tai no voisin 50e säästää kk,mut siihen menis 10 vuotta ainakin ennen kun saisin tarvittavat rahat yrityksen perustamiseen.

Vierailija
11/37 |
16.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun ois varmaan pitänyt täsmentää.. Olen siis ollut pitkään työtön ja oon ajattelu pitkään,että haluaisin ite työstillää itseni. Mut raha asioihin tää tyssää kun ei oo mitään mistä säästää rahaa. Tai no voisin 50e säästää kk,mut siihen menis 10 vuotta ainakin ennen kun saisin tarvittavat rahat yrityksen perustamiseen.

Onko se sun liikeidea millainen? Oletko ottanut selvää moniko muu kotimainen verkkokauppa myy samoja tuotteita? Hinnoittelu, katteet jne?

Vierailija
12/37 |
16.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osakeyhtiötä ei kannata perustaa, menetät työttömyysturvan samalla!

Mulla on pientä yritystoimintaa (teen freelancerina töitä toiselle firmalle) ja ehdottomasti fiksuin muoto on toiminimi! Kun on ollut  taukoja olen ilmoittautunut työttömäksi ja saanut työttömyyskorvausta (jolloin myös saa tienata parisataa/kk) - osakeyhtiössä näin ei ole. Voit myös tehdä osa-aikaista palkkatyötä ja osan toiminimellä ja kaikki verotetaan yhdessä. Halvat perustuskulut, helppo kirjanpito

Vierailija
13/37 |
16.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko se sun liikeidea millainen? Oletko ottanut selvää moniko muu kotimainen verkkokauppa myy samoja tuotteita? Hinnoittelu, katteet jne?

Haluan perustaa naisille nettivaatekaupan. Tilaisin ulkomailta tavarat, mitkä on siis valmistettu Kiinassa. Esim. Paita maksaa 4e ja voisin myydä sen 24e. Iha hyvän katteen saisin. Oon jo valmiiksi netistä etsiskellyt kauppoja, joista voisin tilaisin niitä vaatteita jne. Ap

Vierailija
14/37 |
16.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on pientä yritystoimintaa (teen freelancerina töitä toiselle firmalle) ja ehdottomasti fiksuin muoto on toiminimi! Kun on ollut  taukoja olen ilmoittautunut työttömäksi ja saanut työttömyyskorvausta (jolloin myös saa tienata parisataa/kk) - osakeyhtiössä näin ei ole. Voit myös tehdä osa-aikaista palkkatyötä ja osan toiminimellä ja kaikki verotetaan yhdessä. Halvat perustuskulut, helppo kirjanpito

Joo, oon siis ajatellu et perustan vaan toiminimen. Ap

Vierailija
15/37 |
16.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluan perustaa naisille nettivaatekaupan. Tilaisin ulkomailta tavarat, mitkä on siis valmistettu Kiinassa. Esim. Paita maksaa 4e ja voisin myydä sen 24e. Iha hyvän katteen saisin. Oon jo valmiiksi netistä etsiskellyt kauppoja, joista voisin tilaisin niitä vaatteita jne. Ap

Tää on huono idea, olen pahoillani suorapuheisuudestani. Nykyään monet osaavat tilata sieltä Kiinasta verkkosivujen kautta itse niitä halpoja vaatteita, ja moni myös tietää että ne vaatteet voivat toisinaan olla kaikkea muuta kun kuvissa lupaillaan. 

Et saa Kiinavaatteille mitään takuuta, sulla voi olla varastollinen viallista tavaraa etkä saa niitä palautettua. Myöskään asiakas ei osta parinkympin paitaa monta kertaa joka on heikkolaatuinen, koska sillä 4 eurolla ei saa hyvää. Sun pitää yrittäjänä olla vastuussa sun myymistä tuotteista. 

Vierailija
16/37 |
16.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun piti vielä kysyy,että jos vaikka yritys tekee yhden kk ajan voittoa vaik 500e ja nostan palkkaa sen 200e niin saanko silti työttömyystukea? Tai niin olis loogista,koska millä rahoilla mä sit tilaan lisää tavaraa yritykseen? Ap.

Vierailija
17/37 |
16.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun kannattaa unohtaa se palkan nostaminen alkuun ihan kokonaan, sitä ei toiminimellä yleensä tapahtu ensimmäisinä kuukausina. 

Vierailija
18/37 |
16.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun täytyy vielä miettiä ja hioa tuota liikeaideaasi. Vastata mm siihen kysymykseen, että miksi asiakas tilaisi tuotteen sinun nettikaupastasi ja maksaisi 24 euroa samasta tuotteesta, jonka hän yhtä helposti kuin sinäkin, saisi sillä 4 eurolla? Osaatko kiinan kieltä ja pääset käsiksi niihin tuotteisiin mitä ei englanniksi Ebaystä löydä?

Naisten vaatteet ovat kovin kilpailtu ala. Sinun täytyy miettiä mikä kilpailuetu sinulla on verrattuna esimerkiksi H&M:n. Joko olet tehnyt yrityksellesi SWOT-analyysin?

Vierailija
19/37 |
16.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun pitäis myydä sellaiset vähintään sata paitaa kuussa että saisit tulosta edes tulemaan.  Kun vuokrat, alvit, tuotekulut jne otetaan niin eipä jää hirveästi käteen. 

Vierailija
20/37 |
16.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää on huono idea, olen pahoillani suorapuheisuudestani. Nykyään monet osaavat tilata sieltä Kiinasta verkkosivujen kautta itse niitä halpoja vaatteita, ja moni myös tietää että ne vaatteet voivat toisinaan olla kaikkea muuta kun kuvissa lupaillaan. 

Et saa Kiinavaatteille mitään takuuta, sulla voi olla varastollinen viallista tavaraa etkä saa niitä palautettua. Myöskään asiakas ei osta parinkympin paitaa monta kertaa joka on heikkolaatuinen, koska sillä 4 eurolla ei saa hyvää. Sun pitää yrittäjänä olla vastuussa sun myymistä tuotteista. 

Oon ajatellut et ensiks perustaisin nettikaupan ja sen jälkeen ihan oikean kaupan kun oon saanut tarpeeksi rahaa säästettyä. Ja oon ite tilannu noista ulkomaalaisista kaupoista vaatteita ja ne on ollu hyviä! Itseasiassa tiedän yhden kivijalkamyymälän, jossa esim. Mekkojen ostohinta on 7e ja myyntihinta 70!!! Oon seurannut tämän yrityksen toimintaa ja ihmettelen,miten jengi ostaa Kiinassa valmistettuja vaatteita niin kalliilla hinnalla. Lisäksi tällä yrityksellä ei ole nettikauppaa ja oon kuullut,että toiselta paikkakunnalta olevat ihmiset toivoisivat,että olis nettikauppa. Ja ite en myös ihan 7e mekkoa 70eurolla!!! Ap