Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Bestseller (vila, vero moda yms.) työpaikkana?

Mellu
15.04.2016 |

hei,

tulossa työhaastis bestsellerin vaateliikkeessä. Onko kokemuksia tämmösestä työpaikasta?

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
15.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon joskus tehnyt mysteryshoppausta noihin ja en kyllä ikinä menis itse töihin niihin, jestas sitä tyrkytyksen määrää!

Vierailija
2/26 |
15.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttavani oli töissä Bestsellerin vaateliikkeessä pari vuotta.

Hänen kauttaan en kuullut liikkeistä kovin montaa positiivista asiaa. Myyntipaineet olivat todella korkeat, asiakkailla piti "ahdistella" ja olla mahdollisimman päällekäyvä. Asiakkaille piti myydä tarpeeksi monta tuotetta niin kappaleelta kuin rahamäärältä kohtaan. Jos tavoitteet eivät täyttyneet, myyjä yritettiin savustaa liikkeestä muun muassa vähäisten tuntien perusteella. 

En kyllä kellekään suosittele tämmöistä työpaikkaa, hän ei viihtynyt työssään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
16.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän epäilyttäviä juttuja minäkin olen kuullut, jos tuntee kutsumusta myyntialalle niin varmaan menettelee. Oma kokemus asiakkaana on hiukan ahdistava, tyrkytystä harrastetaan paljon.

Oon kerran ollut Bestsellerin liikkeessä sellaisessa ostosillassa (näitä järjestettiin ainakin muutama vuosi sitten sulkemisajan jälkeen, tarjolla oli skumppaa ja myyjät esittelivät mallistoa ja kaikesta sai -20% tms.) ja se oli todella ahdistavaa. Tuli sellainen olo että myyjien piti saada illasta joku tietty tuotto, ihan kaikkea koitettiin tyrkyttää ja kaikki sovittamani vaatteet ylistettiin maasta taivaisiin. Ihan sama mikä vääränkokoinen makkarankuorihirvitys oli päällä, aina kaikilta myyjiltä sama imelä hehkutus kuinka se on "niiiiin ihana!".  

Mä ainakin ostaisin enemmän jos kokisin saavani hyvää ja ammattitaitoista palvelua jolloin uskallan luottaa myyjän mielipiteeseen, tuollainen ylistys meni aivan yli ja oli ihan liian läpinäkyvää.

Vierailija
4/26 |
16.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vero Modaan ei joskus päässyt töihin jos on ylipainoinen. En tiedä kuinka enää. Ja nykyäänhän bestsellerillä on plussamallistokin. Mutta kokosyrjintä on kurjaa anyways.

Vierailija
5/26 |
17.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bestsellerin liikkeissä ei motivoida kannustamalla lähes ollenkaan, "paras" kannuste on pelko työpaikan menettäminen. Jos onni suo myöten, saa muutaman ylistys sanan ja hyvä hyvä kommentteja.

Bestsellerin liikkeet ajatellaan olevan ihania työpaikkoja ja unelma hommaa mutta todellisuus on hyvin kaukana. Verrattuna kilpaileviin ketjuihin jossa tavoitteeseen pääsystä työntekijät saa lisää palkkaa yms

Vierailija
6/26 |
17.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut Bestsellerin liikkeessä työssäoppimassa yhteensä viisi kuukautta.

Jokaisella myyjällä on toki kassaan laitettu myyjänumeronsa kuten nyt yleensä on. Minäkin sain oman numeroni harjoittelijana. Viikottain myymäläpäällikkö tulosti meidän myynnit ja joidenkin viikkojen jälkeen totesi että "sun myynnit on olleet sellaset, että jos olisit meillä palkallisena niin sun sopimus ei jatkuisi koeajan jälkeen". Ei ollut kovin kannustavasti sanottu harjoittelijalle!

Tuona aikana muuten kaksi työntekijää irtisanoi itsensä ja juuri ennen harjoitteluni alkua oli joku muukin irtisanoutunut, että kertonee jotain ainakin ko. myymälästä.

Vierailija
7/26 |
17.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistelen että jossain lehdessä oli pari vuotta sitten kirjoitus, ettei Bestseller ole maksanut työntekijöilleen kielilisiä? Tiedättekö miten on palkkaus eli maksetaanko palkkaa jos menee yliaikaa?

Vierailija
8/26 |
17.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.helsinginuutiset.fi/artikkeli/246942-nuorisovaatekaupoissa-s…

Aika paljon työpaikkoja Bestsellerillä on koko ajan avoinna, joten vaihtuvuus tuntuu olevan suurta. 

Vierailija
9/26 |
17.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lopettanut Vilassa käymisen juuri tuon myyjien aggressiivisuuden takia.

Vierailija
10/26 |
17.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse ollut ja olen myös kuullut juttuja muista liikkeistä. Ilmapiiri oli ainakin siinä liikkeessä missä olin todella painostava ja tavoitteet kovat. Vaikka yhtään asiakasta ei olisi edes käynyt moneen tuntiin, niin on henkilökohtaisesti sinun syytäsi, että myynnit ovat huonot. Tyrkyttää on pakko. Henkilöstö vaihtui vähää väliä. Palkka oli huono ja tunteja epäsäännöllisesti.

Vierailija
11/26 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No höpö höpö.. Itse olen ollut kyseisessä firmassa töissä vuosia ja oon kyllä viihtynyt.. Bisnestähän tuokin on siinä missä muutkin.. Eli tottakai myyjien tehtävä on myydä! Toisinkuin esim. HM missä myyjiltä et saa apua vaikka pyytäisikin. Tottakai pitää kunnioittaa asiakasta eli jos hän ei halua apua niin annetaan hänen olla (tämä on ihan ketjun ohjeistus) mutta moni on todella onnellinen että autamme heitä löytymään sopivan setin mitä ei välttämättä muuten löytäisi.. Ottakaa myös huomioon että liikkeitä on sekä ketjun omistuksessa että kauppiaiden eli fränkkäri tyyliin.. Niissä voi olla hyvinkin erilaista. Itse olen ketjun omistuksessa olevassa liikkeessä. Jotkut ei firmassa viihdy kun myyjiltä vaaditaan myyntitaitoa.. Toivottavasti törmäätte ensi kerralla miellyttävään myyjään.

Vierailija
12/26 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bestseller kokemus täällä. Koin jatkuvaa kiusausta: perään soiteltiin vapaana viikonloppuna kun olin toisessa kaupungissa ja pakotettiin tulemaan vuoroon. Sain extravenymisestäni palkaksi varoituksen ja haukut aluepäälliköltä. Että huh.

Parin vuoden aikana Vero Modassamme oli jatkuvaa kiusausta ja kyyläystä. Myymäläpäällikkö ja varamyymäläpäällikkö mm. kyyläsivät vapaapäivinään ostoskeskuksen toisen myymälän ovelta myymäläämme. Mulle ei annettu kesälle sunnuntaivuoroja ja viikoillakin sain surkeimmat vuorot.

Kiusaamisesta ei Bestsellerillä voi raportoida, koska aluepäälliköitä ei kiinnosta lainkaan.

Vierailija
13/26 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En suosittele vero modaa kenellekään. Asiakaspalvelu todella huonoa. Myyjät käytönnössä haukkuvat asiakkaan, jos tekee reklamaation. Asiakasta ei haluta uudestaan enää liikkeeseen. Vaatteiden laatu todella huonoa.

Vierailija
14/26 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut Vilassa töissä, enkä voi suositella. Se oli kaikkea muutamitä luulin/odotin. Kaverini oli myös Vero Modalla ja lähti koeajalla pois. Ei mitään hyvää sanottavaa hänelläkään.

Vierailija
15/26 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bestsellerissä annetaan myös kenkää todella heppoisin perustein. Ok, koeajalla voi irtisanoa helposti mutta jotkut käyttää sitä häikeilemättömästi hyväkseen. Eipä tartte ihmetellä miksi vaihtuvuus on mitä on.

Vierailija
16/26 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpön löpö sanon minä!! Itse olen ollut firmalla töissä ja en voisi uskoa että on näin radikaalia vaihtelua liikkeiden välillä. Totta on että ketjulla on erillainen tapa hoitaa asiakkastilanteet, työssä täytyy löytyä hiukan sitä "yrittäjähenkeä" eikä työ todellakaan sovi kaikille. Jos haluat rivimyyjäksi kannattaa hakeutua toisille ketjuille. Bestsellerillä halutaan tarjota henkilökohtaista asiakaspalveua ja auttaa asiakasta löytämään sellaista mitä ei välttämättä olisi itse tajunnut sovittaa. Mutta ei missään nimessä tyrkyttää!! Eikä myydä "paskaa", oletus on että ollaan rehellisiä sillä asikas palaa varmemmin takaisin jos kokee että hänelle ollaan oltu rehellisiä eikä myyty vaan eurojen vuoksi. Myyjien kuuluu myös tehdä lisätarjontaa (perustopit, sukat jne) aivan kuten hesen myyjät kysyvät "otatko dippiä tai laitetaanko plussana" eikä sitä ihmiset tunnu ottavan tyrkytyksenä. Monesti asikkaat saattas todeta "ei vitsi joo kyll mä tarviinki sormikkaat" ja jos ei tarvii niin ei niitä väkisin sinne pussiin tungeta!.. Jos et halua haastaa itseäsi ja vihaat sosiaalisia tilanteita ei besteller välttämättä ole se sinun juttusi, mutta jos olet täynö energiaa, pidät haasteista ja sinusta löytyy hiukan yrittäjä henkeä mutta olet silti loistava tiimi pelaaja on bestseller mitä kannustavin ja antoisin työpaikka. Asiat on saattanut olla erillaills 5-10 vuotta sitten mutta viimevuosina on kelkkaa varmasti käänetty.

Vierailija
17/26 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli-ikäiset pissikset pyörittävät noita putiikkeja. Oikein työpaikkakiusaamisen kehto koko Bestseller. Bestsellerillä vaihtuvuus on suurta eikä suotta, ja kaikki ei-persoonallisuushäiriöiset jotka eivät kykene lyspämään joka liikkeeseen astuvaa asiakasta kuiviin, potkitaan pois jo koeaikana.

Vierailija
18/26 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä näin on että potkut saa, jos ei päälliköitä ei miellytä. toisena päivänä kaikki on isosti hyvin, toisena puretaan työsopimus. savustusta tapahtuu Todella paljon. omia mielipiteitä ei saa olla. vaikka myyminen ja työskentely on mitä mahtavinta, jos tykkää myymisestä , mutta kieroa väkeä koko johtoporras. ikävin kokemus , pitkään pitkään aikaan.

Vierailija
19/26 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt viimeistään alan boikotoimaan ko. ketjun liikkeitä. Enpä ole kyllä käynyt yhdessäkään Bestsellerin liikkeessä ehkä vuoteen. Vilan ohi kävellessäni meinaan joskus astua sisään, mutta ne myyjät on niin tyrkyttäviä että se ahdistaa joten jatkan mieluummin matkaa :-D

enkä halua viedä rahojani ketjulle, joka kohtelee työntekijöitään näin huonosti. Sitä paitsi mallistoista ei ole löytynyt yhden yhtä vaatetta jonka olisin voinut ostaa viimeiseen vuoteen. Veromodan vaatteet jotenkin tylsiä ja halvan oloisia, Onlyn ihan älyttömän pientä mitoitusta ja Vilan vaatteet kaikki keinokuitua. Eipä harmita boikotti!

Vierailija
20/26 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri Bestsellerin haastattelussa käyneenä olen hämmentynyt. Työvaatteet pitää kokonaisuudessaan olla yrityksen tuotteita. Kuinka tämmöistä voidaan vaatia muutaman kuukauden kesätyöntekijältä? Eikö muotiliikkeissä myyjien tulisi tuoda omaa tyyliään vapaasti esille ja inspiroida asiakkaita. Kuinka tämä on mahdollista jos ei saa yhdistellä vaatteita esim kirppareilta ja eri ketjuilta? Myyjätkin ovat nähtävästi vain asiakkaita yrityksessä ja heidän tulee tukea yritystään. Koko kesän vaatteisiin menisi kesätyöntekijän palkka ja vapaus toteuttaan itseään tyylin keinoin. Ei kiinnosta!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi neljä