Saako omaa (pientä) tonttia laajenataa kaupungin alueelle?
Olen katsellut lasta päiväkotiin viedessä että läheinen paritalo on kätevästi o inut kaupungin maita pystyttämällä sinne mm.trampoliinin ja muita leikkivälineitä? Onko tämä ihan laillista?
Kommentit (10)
ei niin, mutta rakensin meidän pikku lavakasvimaan kaupungintonttipuolelle. Jos siitä tulee harmia, siirrän vain pihaamme. Ja ei kyllä toisaalta vie enempää tilaa, kuin lastemme majat siinä vieressä.
Täällä Lappeenrannassa kaupunki tarkastaa tontteja säännöllisesti, ettei koirankopit ja halkopinot ole vahingossa eksyneet kunnan maille.
Vierailija kirjoitti:
Olen katsellut lasta päiväkotiin viedessä että läheinen paritalo on kätevästi o inut kaupungin maita pystyttämällä sinne mm.trampoliinin ja muita leikkivälineitä? Onko tämä ihan laillista?
Ei kai sitä mikään laki kiellä, mutta jos kaupunki käskee siirtää tavarat pois, niin sitten täytyy siirtää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai sitä mikään laki kiellä, mutta jos kaupunki käskee siirtää tavarat pois, niin sitten täytyy siirtää.
Ja periaatteessa kuka tahansa ohikulkija voi pitää tontin ulkopuolella olevia tavaroita hylättynä eli ns. vapaana riistana.
Sinuna en puuttuisi tuollaiseen...maailmassa on isompiakin murheita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja periaatteessa kuka tahansa ohikulkija voi pitää tontin ulkopuolella olevia tavaroita hylättynä eli ns. vapaana riistana.
Kannattaa lukea uusiksi löytötavaralaki, jos olet edes tiennyt sen olemassaolosta. Ihan samalla tavalla kuin vaikka autoa, saat maanomistajan luvalla pitää tavaroitasi hänen maillaan. Jokamiehenoikeudet jopa edellyttää sitä esim. telttaillessa, mutta eivät salli mitään pysyvästi.
Vierailija kirjoitti:
Täällä Lappeenrannassa kaupunki tarkastaa tontteja säännöllisesti, ettei koirankopit ja halkopinot ole vahingossa eksyneet kunnan maille.
niin ne tekee täällä pk-seudullakin, ja uhkasakon alla pakottavat siirtämään pois rakennelmat, tai purkavat jopa itse. Mutta aika vähän siitä tulee sanktioita, joten aika ymmärrettävää, miksi kaupungin puolelle tehdään noita...
Tosiasiassa se kaupungin mailla oleva tramppa olisi sitten kenen tahansa käytettävissä. Turha sitten narista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa lukea uusiksi löytötavaralaki, jos olet edes tiennyt sen olemassaolosta. Ihan samalla tavalla kuin vaikka autoa, saat maanomistajan luvalla pitää tavaroitasi hänen maillaan. Jokamiehenoikeudet jopa edellyttää sitä esim. telttaillessa, mutta eivät salli mitään pysyvästi.
Ja tässä vaiheessa otetaan huomioon se, että omien tavaroiden säilyttäminen kaupungin mailla, toisin sanoen tontin laajentaminen omin luvin, ei ole maanomistajan luvalla tapahtuvaa säilyttämistä, saati jokamiehen oikeuksiin verrattavaa.
Joensuussa osa on pidentänyt tonttiaan jokirantaan asti, vaikka ne on kaupungin maita ja jopa tehneet valituksen siitä, että kaupunki ei hyväksy tätä, vaan siinä tulee menemään kävelytie. Kyseiset tontit eivät ole rantatontteja, ainoastaan melko lähellä rantaa, mutta on laituria tehty ym.
Ei.