HS: Joonas Pesonen haluaa vapauttaa heteromiehet
HS:n jutussa seksuaaliterapeutti Joonas Pesonen haluaa vapauttaa heteromiehet. Tässä muutama ote maksumuurin takana olevasta jutusta, eli nämä eivät ole ap:n ajatuksia:
Pesosesta on epäreilua, että miehet niputetaan niin usein yhdeksi porukaksi ja että heitä pidetään lähtökohtaisesti vääränlaisina.
"Nähdään ne haitalliset toimintamallit ja puhutaan toksisesta maskuliinisuudesta."
Mutta nähdäänkö miesten lempeyttä, Pesonen kysyy.
"Se on läsnä koko ajan."
Miehille ei vain aina sallita herkkyyttä saati hoivaavuutta. Tarvitsevuus taas jää piiloon täkäläisessä pärjäämisen kulttuurissa, vaikka miehetkin kaipaavat syliä, lohdutusta ja turvaa.
Miehen odotetaan olevan suojaava, sellainen peruskallio."
"Meidän jokaisen käsitys miehisyydestä on omanlaisensa."
Mieheyttä tullaan helposti määrittelemään ulkopuolelta, vaikka on jokaisen miehen tehtävä pohtia itse, millainen mies on ja haluaa olla. Jos alistuu toisten odotuksiin, ei pääse perille koskaan. Muoti muuttuu, joten vaikka kuinka jumppaisi ja bodaisi, ensi vuonna on jo vääränlainen. Liian usein heteromiehen ainoa keskustelukumppani on oma puoliso. Jos tulee ero, mies jää yksin.
Kommentit (18)
Jälleen yksi heteromiehistä pakkomielteen hankkinut homo 🥱
Jokainen olkoon omanlaisensa, vatut somesta!
Tärkeä aihe. Miehet jäävät usein naisten varjoon näissä teemoissa. Johtuu mielestäni siitä, että sekä miehet että naiset ovat hyväksyneet tietynlaisen miehen muotin, ja eivät ole kovinkaan kiinnostuneita luopumaan siitä.
Vierailija kirjoitti:
Tärkeä aihe. Miehet jäävät usein naisten varjoon näissä teemoissa. Johtuu mielestäni siitä, että sekä miehet että naiset ovat hyväksyneet tietynlaisen miehen muotin, ja eivät ole kovinkaan kiinnostuneita luopumaan siitä.
Monet naiset ja miehet suhtautuvat myös väheksyvästi tai jopa aggressiivisesti "normista" poikkeaviin miehiin. Miesten kaltoin kohtelu on vain hyväksytympää, koska he "kestävät" sen. Miehet eivät myöskään useinkaan uhriudu näissä asioissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monet naiset ja miehet suhtautuvat myös väheksyvästi tai jopa aggressiivisesti "normista" poikkeaviin miehiin. Miesten kaltoin kohtelu on vain hyväksytympää, koska he "kestävät" sen. Miehet eivät myöskään useinkaan uhriudu näissä asioissa.
Jep. Tuon näkee jo tässä ketjussa.
Riippuu kumppanista onko sitä läheisyyden tarvetta vai ei. Sen pitäisi parisuhteessa lähteä aina siitä toisesta osapuolesta. Toista ei voi käyttää äidin korvikkeena. Kumppani on tasaveroinen. Äidiltä otetaan, kumppanille annetaan.
Kun molemmat antaa ja keskittyy antamiseen, niin molemmat saa. Ottajat jää yksin ja naiset osaa kiertää tällaisia miehiä kaukaa. Jopa suhteessa ollessa.
Se tästä nyt puuttuisi, että miehetkin alkavat vellomaan päivät pitkät tunteissaan. Näitä inzelejä on ihan tarpeeksi, ei siihen villitykseen tolkun miesten tarvitse lähteä mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa omituiselta.
Itse olen ainakin vältellyt juuri sen muotin kaltaisia miehiä. Samoin ovat toimineet myös ystäväni.
En ymmärrä miksi miehet muka eivät pääsisi etoon vanhanaikaisesta muotista, josta eivät itse pidä ja josta naisetkaan eivät pidä.
Se muotti oli ummehtunut jo 80-luvulla.
-N55
Minulla ainakin on lempeä mies. Isänsäkin oli lempeä, vaikka syntyi sodan keskelle. Ja sama lempeys on periytynyt myös pojilleni.
Vähän on vaikea ymmärtää mistä heteromiehiä nyt halutaan vapauttaa.
Vierailija kirjoitti:
Minulla ainakin on lempeä mies. Isänsäkin oli lempeä, vaikka syntyi sodan keskelle. Ja sama lempeys on periytynyt myös pojilleni.
Lue tämän ketjun kommentteja, niin huomaat mistä halutaan vapautua. Ne ihan suoraan nähtävissä. Ennakko-asenteita ja väheksyntää miessukupuolta kohtaan.
Nainen saa muuttua, mies ei.
Siinä nähdään taas tasa-arvon ero.
T: nainen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lue tämän ketjun kommentteja, niin huomaat mistä halutaan vapautua. Ne ihan suoraan nähtävissä. Ennakko-asenteita ja väheksyntää miessukupuolta kohtaan.
Tällä palstalla räikeästi poljetaan miesten roolia ihmisenä ja yksilönä. Keskustelu usein halutaan viedä samantien naisten kaltoin kohteluun ja miesten tilanne sivuutetaan tyystin. Tällaisella toiminnalla on palstalla hiljainen hyväksyntä. Ja sitten vielä halutaan "tasa-arvoa". Surkuhupaisaa touhua.323
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tällä palstalla räikeästi poljetaan miesten roolia ihmisenä ja yksilönä. Keskustelu usein halutaan viedä samantien naisten kaltoin kohteluun ja miesten tilanne sivuutetaan tyystin. Tällaisella toiminnalla on palstalla hiljainen hyväksyntä. Ja sitten vielä halutaan "tasa-arvoa". Surkuhupaisaa touhua.
Nimenomaan. Jos naiset olisivat fyysisesti vahvempi sukupuoli, niin he todennäköisesti olisivat aivan yhtä paskoja miehiä kohtaan, kuin mitä miehet historian saatossa ovat olleet naisia kohtaan. Tasa-arvo on aina ollut kaksoisstandardien sävyttämää propagandaa ja jopa siinä määrin, että feminismi on laajalti puhtaasti älyllistä epärehellisyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tällä palstalla räikeästi poljetaan miesten roolia ihmisenä ja yksilönä. Keskustelu usein halutaan viedä samantien naisten kaltoin kohteluun ja miesten tilanne sivuutetaan tyystin. Tällaisella toiminnalla on palstalla hiljainen hyväksyntä. Ja sitten vielä halutaan "tasa-arvoa". Surkuhupaisaa touhua.
Nimenomaan. Jos naiset olisivat fyysisesti vahvempi sukupuoli, niin he
Sitten kun vielä kertoisit miten miehet muka ovat historiallisesti olleet paskoja naisia kohtaan.
Feminismi vapauttaa miehet siinä missä naisetkin. Jos sitä tulkitaan oikein.
Taikasanoja, sanasillisalaattia...
Sössön sössön.