Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko täällä muita, jotka eivät koskaan vie lapsia kauppaan ulkohaalarit päällä??

Vierailija
21.02.2006 |

Kommentit (216)

Vierailija
181/216 |
21.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Onko täällä muita, jotka eivät kosk..

Vierailija
182/216 |
21.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon huono äiti :-(.

Mun lapset hyppii kinoksissa (myös kauppamatkoilla), ei jaksa aina kävellä, kitisee, tappelee ja ei tulis mieleenikään jättää rattaita kotiin.

Mun 2-vuotias ei myöskään pue ensimmäistäkään vaatekappaletta itse päälleen :-(. Paitsi isoveljen pipon, isän kengät ja siskon huivin...

Ja me käydän haalareissa lähikaupassa. Byääääh :-( :-( :-(!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/216 |
21.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siks, kun niillä on turvallinen ympäristö, jossa uhmaamista ei tarvitse pelätä? Ja siks, kun niillä terve äitisuhde? :)

Vierailija:

Oon huono äiti :-(.

Mun lapset hyppii kinoksissa (myös kauppamatkoilla), ei jaksa aina kävellä, kitisee, tappelee ja ei tulis mieleenikään jättää rattaita kotiin.

Mun 2-vuotias ei myöskään pue ensimmäistäkään vaatekappaletta itse päälleen :-(. Paitsi isoveljen pipon, isän kengät ja siskon huivin...

Ja me käydän haalareissa lähikaupassa. Byääääh :-( :-( :-(!!!

Vierailija
184/216 |
21.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ette voi olla tosissanne!Eiköhän tuo ole jokaisen oma asia,miten lapsensa kauppaan pukee.Ennemmin toppapuku kuin kylmissään tärisevät lapset farkuissaan..Huh kuulostaapa siltä että eipä uskalla moni äippä lähtee lasten kans kauppaan,kun ei tiedä kuka sieltä puskista kurkkii et mitä on päällä.HERÄTKÄÄ äidit jo ja ajatelkaa että EI aina tarvitse ajatella mitä muut ajattelevat..HuhHUh kaikkea sitä täältä saa lukeakkin...

Vierailija
185/216 |
21.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi sen soisi myös vaatteisiin asti ulottuvan.

Vierailija
186/216 |
21.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

se kuuluu ns. tapakasvatukseen.

Vierailija
187/216 |
21.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka perimmäinen syy farkkuihin pukemiseen oli se, että ulkohaalarissa tulee kaupassa kuuma. Ilmeisesti yhtä lämpimässä farkku-kalsonki-kerroksessa ei tule kuuma. :)

Vielä voisin vinkiksi todeta, että sen haalarin saa paljon helpommin kaupassa pois, (kun niitä aluskalsonkikerroksia) jos siellä aikoo aikaa viettää.

Vierailija:

Ette voi olla tosissanne!Eiköhän tuo ole jokaisen oma asia,miten lapsensa kauppaan pukee.Ennemmin toppapuku kuin kylmissään tärisevät lapset farkuissaan..Huh kuulostaapa siltä että eipä uskalla moni äippä lähtee lasten kans kauppaan,kun ei tiedä kuka sieltä puskista kurkkii et mitä on päällä.HERÄTKÄÄ äidit jo ja ajatelkaa että EI aina tarvitse ajatella mitä muut ajattelevat..HuhHUh kaikkea sitä täältä saa lukeakkin...

Vierailija
188/216 |
21.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kauppaan ohuemmissa vaatteissa (esim.farkut ja kevytoppis) mutta lapsetpa ovat valittaneet kylmyyttään.

Mitä tästä opimme..

Toppatakki ja housut jalassa kauppaan.

Hatut ja hanskat pois kauppaan mentäessä.Että näin meillä.

Vierailija
189/216 |
21.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro sinä, mitä ymmärrät näillä " kauppareissuilla" , joihin piti pukeutua oikein tapakasvatuksen nimissä?

Vierailija:

se kuuluu ns. tapakasvatukseen.

Vierailija
190/216 |
21.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kait sekään kuolemaksi ole, että ei oteta hattua päästä sisälle tultaessa, se vaan kuuluu HYVIIN TAPOIHIN.

Vierailija
191/216 |
21.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä siinä vielä kaikki, mutta jotkut pukevat lapsensa jopa hautajaisiin t-pukuun.

Vierailija
192/216 |
21.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä siinä vielä kaikki! Nyt myös edullinen veitsisarja kaupan päälle!

Vierailija:

eikä siinä vielä kaikki, mutta jotkut pukevat lapsensa jopa hautajaisiin t-pukuun.

Vierailija
193/216 |
21.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moniko tuntui tarkkailevan teidän pukeutumista?

Mä näin just yhden äidin kaupassa jolla kolme pientä lasta kaikki olivat, reippaasti jonossa, eivätkä koskeneet mihinkään. Todella kivasti puettuja tyyppejä kaikki, oikein erottui edukseen tuo perhe meidän siwassa.

Vierailija
194/216 |
21.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauppaan vaunujen kanssa puolen tunnin kävelymatka ja jos lapset kävelee niin menee parhaimmillaan puolitoista tuntia. Kesävaatteissako pitäis pistää lapset tarpomaan lumessa, että rouva av:n mieli pysyis virkeenä ja ei tarttis kauhistella ku jotkut käyttää lapsillaan haalareita??? Kerroppa se! Vai pitäis ostaa kallis auto sen takia, että pääsis huristelemaan lyhyen matkan autolla ja lapset ei sais sitäkään ulkoilua?? HYÖTYLIIKUNTAA SUOSITTELEN AP:LLEKIN!

Vierailija
195/216 |
21.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy tunnustaa etten mä käytä lapsillani muuta kuin toppahaalaria ruokakaupassa käydessä vaikka se sitten onkin se Citymarket. Samoin voin itse mennä ne collarit jalassa ja ulkotakki päällä... Meille se CM ja Prismakin kun on ihan vaan ruokakauppa eikä mikään " erityinen" paikka.

Miten ihmeessä joku kokee kaupassakäynnin niin erityiseksi tilanteeksi että pitää koko perheen pukeutua jotenkin muuten kuin normaaleihin arkivaatteisiin. (mulla ne todellakin on ne collarihousut, oli myös työelämässä, onneksi.)

Farkut (siistit) puen itse kaupungille lähtiessä, lapsille en silloinkaan. (eivät pidä " kiristävistä" vaatteista). Toki pukisin siistimmin jos harrastaisin kahviloissa istuskelua, shoppailua kauppakeskuksissa ym. Mielummin kuitenkin ulkoilen ja leikin lasteni kanssa ja siihen tarkoitukseen sopivissa vaatteissa yleensä liikumme.

Lasten kanssa en juurikaan edes lähde shoppailemaan, noin pienille kun vielä minä päätän mitä vaateita ostetaan ja koskaan en ole sovittanut vaatteita lapsille ennenkuin kotona.

Mieluummin käyn yksin ja nautin siitä ajasta (jos siitä nyt voi sanoa nauttivansa) kuin kahden uhmiksen kanssa hikipäässä kiireellä...

Vierailija
196/216 |
21.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

MINÄ olen sitä mieltä ja tämä siis vain minun mielipiteeni, josta on turha suuttua, että vanhemmat ovat usein niin laiskoja että eivät jaksa puuttua lastensa pukeutumiseen, riehumiseen tai yleensäkään eivät jaksa opettaa tapoja. Kyllähän siellä kaupassa saa pitää päällä mitä vaan, mutta itse aina ihaillen katselen hyvin puettuja lapsia, jotka eivät ole toppavaatteissa. Itse kuulen usein myös positiivista kommenttia omien lasteni pukeutumisesta, mutta en todellakaan pue heitä siksi, vaan ihan itseni takia.

Tiedän että muutaman vuoden päästä minulla ei todennäköisesti ole mitään sananvaltaa siihen, mitä lapseni laittavat päällensä ja siksi nautinkin tästä ajasta, jolloin minä vielä saan päättää. Vai onko siinäkin jotain väärää??

Luulisi että kaikki äidit pitävät lapsensa pukemisesta, eikä vain käytännöllisesti vaan myös hienosti. Olen kyllä käynyt usein synttäreillä, joissa kaikki ovat niin viimeisen päälle puettuja ja sitten joku äiti tuo lapsensa paikalle muumicollegessa. Siis kyllähän se pistää silmään, väitti kuka mitä tahansa. Hyvän äitiyden kanssa sillä ei ole mitään tekemistä. Kyse on vain kiinnostuksen kohteiden erilaisuudesta. Alunperin tarkoitus oli vaan kysyä, että löytyykö muita yhtä tarkkoja lasten pukeutumisesta kuin minä, mutta melkoinen tappeluketju tästä tulikin.

Vielä sen verran on pakko sanoa, että kiltit lapset ei ole sama asia kuin alistetut tai pelolla kasvatetut lapset. Vaikka tottelemattomien lasten vanhemmat kuinka niin haluaisivat uskoa. ap

Vierailija
197/216 |
21.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinnekkö pitäs lapset laittaa kärvistelemään niissä " hienostelutamineissa"

Jollakin on tainnut unohtua pipo päästä pakkasella useemmin kun kerran.

Vierailija
198/216 |
21.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melko hyvin, melko hyvin..

Vierailija
199/216 |
21.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

menee noin tunti siihen että päästään liikkeelle. Siinä asiassa ei koskaan pidetä kiirettä. Enkä ymmärrä kyllä sitäkään, että eikö ihmisillä todella ole mitään muita vaatteita kuin hienosteluvaatteita ja toppavaatteita. Meillä ainakin nuo kauppavaatteet ovat ihan perusvaatteita, ei mitään mekkoja tai pukuhousuja. Sillä välilläkin kun on olemassa jotain. Siistit takit ja hatut ja tietenkin nahkakengaät ovat talvisin päällä, muut vaatteet sitten vaihtelevat. Ei kävisi mielessäkään viedä lasta talvella kauppaan hameeseen puettuna. ap

Vierailija
200/216 |
21.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytöillä(10 ja 14v) on muodinmukainen hame + kaunis paita ja ohuet sukkahousut + lyhyt villakangastakki ja pikkukengät. Pojalla joka 6 vuotias niin hänellä on suorat housut, kauluspaita pikkutakki + upea ulkoilutakki ja nauhalliset, mustat pikkukengät. Ja aivan sama onko pakkasta -5 tai -25astetta