Voi jessus! Näinkin voi käydä, varokaa vaan...
Ollaan asuttu miehen ja lasten kanssa tässä nykyisessä asunnossa 6 kk. Esikoinen on 1v 9 kk ja nuorempi vasta 3 kk.
Pidemmän aikaa ollaan ihmetelty, kun tavarat ei löydy omalta paikaltaan tai aina jotain on hukassa. Pari kertaa kun kotiin ollaan tultu, on keittiössa tms. ikkuna ollut raollaan, ja asunnossa tosi kylmä. Aina on esikoinen saanut haukut päälleen, että on kiivennyt avaamaan ikkunan (meillä siis sellainen kahva vaan ikkunassa jota pitää kääntää, ei ole tiukka, esikoinen varmasti saa sen auki jos haluaa).
Joskus on tuntunut että jääkaapista on kadonnut ruokia, tai tavaroita on löytynyt hassuista paikoista (esim. sukkia kirjahyllystä). No, lapsiperheessähän yleensä syytetään lapsia, tai omaa totaalista väsymystä tyyliin " varmaan sitten söin sen marjarahkan jääkaapista jo" tai " ehkä mä vaan laskin ne sukat kädestäni tuonne kirjahyllyn päälle" , vaikka jotenkin kuitenkin tajuaa ettei se niin voi olla...
Noh, eilen tultiin kotiin, ja yllätettiin naapurin valittava kyylä-mummo meidän keittiöstä! Voi jumaliste tämä eukko repesi! Syntyi lievä käsirysy, kun yritin estää mummoa lähtemästä yhtään mihinkään meidän keittiöstä. Lopulta uhkasin veitsellä julmana " s**tana nyt pysyt siinä" . Soitin poliisit.
Mummolla sitten oli avain meidän kämppään!!! Tässä meidän kämpässä on asunut ennen meitä mummon kaveri, jonka vara-avain hällä oli. Asutaan vuokra-asunnossa eikä vuokranantaja tietenkään ollut lukkoja vaihtanut... No nyt menee sitten nekin vaihtoon! Voi että ketuttaa!!!
Jotenkin tuntuu tosi kammottavalle, että se eukko on täällä penkonut meidän tavaroita, katsellut valokuvia, syönyt meidän ruokia, siirrellyt tavaroita ja aukonut ikkunoita. Ja vittu soikoon kaiken tämän on tehnyt mahdolliseksi se, että meillä on niin säännöllinen päivärytmi, että aina tiettyyn aikaan ollaan oltu ulkona lasten kanssa, ja ma ja ti aamuisin kerhossa!
Voi vittu että mua vituttaa!!! Eukko on tehnyt kaiken ihan kiusallaan, kun on tympiintynyt meiltä kuuluneisiin ääniin. Siis 8-21 välillä kuuluneisiin lasten ääniin. Monta kertaa on käynyt valittamassa ja lähetellyt lappusia, eikä meiltä edes ole kuulunut mitään erityistä mökää, itkua tietty jonkinverran ja esikoisen kiukkuamista, mutta ei todellakaan normaalia enempää!
Lukekaa huomenna iltasanomista, mä sanoin miehelle että aion tehdä tästä asiasta julkisen ja häpäistä sen eukon, niin että kaikki sen sukulaiset ja tuttavatkin tietää millainen sekopää kyylä se on.
Vituttaa aivan sairaasti!!!!!!!!
Kommentit (31)
täytyypä katsoa huomenna lehdestä.
Kyllä vituttaisi minuakin tuollainen ja RAN-KAS-TI!
Anoppi kertoi, että heillä kävi aikoinaan samallalailla joskus vuonna 70. Asuivat kerrostalossa ja anoppi ihmetteli tavaroiden siirtymistä sillä aikaa, kun olivat pois. Lopulta selvisi, että kyseessä oli vanha naapurin mummo, jolla oli edellisen asukkaiden jäljiltä avain asuntoon. Itkien oli antanut avaimen pois, mutta mummo ei ilmeisesti ymmärtänyt edes kunnolla tehneensä mitään väärää, sen verran seniili tapaus.
Vanhat mummot, joilla ei ole omaa elämää voivat todella tehdä näin.
Huh... Aika karmaisevaa.. Mietin tässä itsekin kun meidän asuntoon on meidän vuokranantajalla tietysti avain. (asuu melkein naapurissa) Olen usein miettinyt käykö täällä meidänkin asunnossa joku, koska joskus meilläkin on tavarat olleet siellä missä eivät kuuluisi olla. Tosin nyt tilanne on hieman eri, kun itselläni on iltatyö ja miehellä päivätyö eli täällä on onneksi koko ajan joku kotona.
Onko kyseessä iäkäskin mummo, vai joku päälle 60 juuri eläkkeelle jäänyt? Täytyy nyt hieman mummoakin ymmärtää.
Voisin luulla ettei hänellä ole lähiomaisia, jos kerran kaiken voimansa ja tarmonsa käyttää teidän seuraamiseen. Siitä asunnosta on varmaan muuttanut mummon läheinen ystävä pois. Varmaan pitkö naapuruus takana. On siinä mummollakin opettelemista, jos seinän taakse muuttaa lapsiperhe, ja lapsiperheestä lähtee aina ääniä. Minusta olisi parasta että painat asian villaisella, ja pyydät isännöitsijää sarjoittamaan ovenne uudestaan. Olkaa mummolle kohtelijaita ja pyydä vaikka kahville. Selvitä nätisti huutamatta, miksi teiltä kuuluu välillä ääniä. Jos talossa on omaa puhejohtajaa, ota hänetkin keskusteluun mukaan.
Tuollanen on joitenkin niin henkilökohtaista vaikka vika onkin toisen ihmisen päässä, etkä sille mitään voi. Koti on kuitenkin niin toisen ihmisen omaa aluetta. Olen vaan todella onnellinen teidän puolesta että jäi kiinni. Ja sait vielä pidettyä sen siellä kämpässä. Olet melko emäntä!! :) Minä olisin varmaan sokkitilassa päästänyt menemään vahingossa. Tuommonen pistää varmasti todella vihaksi, mutta vielä koittaa päivä kun naurat jutulle. Tosin siihen menee aikaa. Onneksi ei älynnyt mitään arvokasta varastaa. Sehän se vasta jäis vi**ttaan, jos ois jotain menny eikä sais siltä takas.
Nyt tuo naapuri pääsee sitten pian kuin koira veräjästä " vanhuuden höperö eläkeläinen"
Jos olette, niin taidan tietää tapauksen! Ollaan miehen kanssa ihmeteltykin että mitä se mummo touhuaa... :DDD
Ei kai tässä muuten mitään, kun ei se ole mitään isompaa hävittänyt tai varastanut. Mutta jotenkin tuntuu vaan niin karseelta että se ämmä on kytännyt meidän elämää, päässyt tonkimaan meidän kaappeja ja laatikoita ym. Lukemaan vaikka laskut pöydältä ja niin edelleen. Sehän tietää meistä vaikka mitä!
Oli kuulustelussa syytellyt meitä vaikka mistä häirinnästä, kuten jo aiemmin isännöitsijälle tehnyt valituksen kun meiltä kuuluu niin paljon meteliä. Muut naapurit on onneksi olleet meidän puolella, tai ymmärtäneet ainakin, että 1v 9 kk ikäisestä ja 3 kk ikäisestä lähtee pakostakin ääntä. Mitään ylimääräistä mölyä tai tavaroiden paiskomista ym. ei ole lapset eikä aikuiset meillä harrastaneet, ja yöaikaan ollaan oltu hipihiljaa, kun vain suinkin ollaan vauvan kanssa voitu olla.
Mutta kyllä niin korpeaa naapurineukko, voi että. On vaan selvästi halunnut meille kiusaa tehdä. Ja kehtasi vielä vouhottaa mulle ettei hän ole varastanut yhtään mitään, ei häntä voi mistään syyttää! Joopa joo...
ap
Naapurin mummo kai voi nostaakin syytteen jos haluaa, mutta mä vähän uskon että pahemmin sille käy kuin mulle. Sehän on meillä rampannut helvetti soikoon ties kuin monta kertaa viikossa tekemässä omiaan! Ja luvatta vielä. En mä tietenkään saa millään todistettua että se on käynyt useamminkin, mutta mulle riittää se kertakin, että sen sai edes tästä yhdestä kerrasta nalkkiin. Katotaan miten juttu edistyy.
ap
sillä mummolla ei taida olla omaa elämää vaan on kuunnellut jokaista rasahdusta teiltä. Pelottele häntä että aiotte vaatia RAHAA henkisestä kärsimyksestä..hih
Mitä se muori oli tekemässä kun tulit(tte) kotiin? Mitä sanoi? Mitä sin' ä sanoit? Kerro kaikki!!
Ei mulla kuule paljon käynyt mielessä kun tempaisin tiskipöydältä veitsen kun mummo meinasi lähteä mäkeen. Olin kyllä kieltämättä niin hurjana, etten varmaan koskaan ole ollut niin raivoissani. Onneks mies oli mukana, esti jämerästi mummon poistumisen asunnosta, kun meni oven eteen ja peitti lukon ;)
ap
Tää on se ainoa asia mikä mua naurattaa. Olihan sen ilmekin aika näkemisen arvoinen, mut ei mua kyllä sillä hetkellä naurattanut tippaakaan. Mummo oli vaan äkkiä pois lähdössä, ei sanonut mitään, kun tultiin siihen keittiön ovelle. Ei siinä kyllä monta sanaa vaihdettu, minä kiljuin ja huusin kuin hullu kaikenlaisia solvauksia järkytyksissäni. Harmittaa vaan kun esikoinen oli siinä kuulemassa :P
ap
säälittää teidän 1v9kk kun olette häntä toruneet turhaan..toinen on muutenkin kovin pieni...Vaikka olisikin avannut ikkunan ei hän sitä kieltoa olisi 5 min päästä muistanut.