Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Bruttona 2400, nettona 1700...ei paljon naurata

Vierailija
14.04.2016 |

Huollettavana yksi lapsi, josta en saa elatusmaksua, koska on puolet ajasta isällään. Tuosta 1700 kun vähentää vuokran 740, auto-ja opintolainat 350e, muut laskut 200e niin herää kysymys, miksi käyn töissä ja miksi olen opiskellut mitään?

Käsittääkseni toimeentulotuella pitäisi käteen jäädä yhden lapsen kanssa vuokran jälkeen n.800?

Tämä on monelle todellisuutta tämän päivän Suomessa. Raadat niska limassa 9h päivässä töitä ja kiitos on se, että elät alle köyhyysrajojen.

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun palkka n. 2600 ja netto 1800. Perseestä tää progressiivinen verotus, etenkin kun saat lähes saman summan olipa bruttotulot 2200 tai 2800.

Vierailija
22/33 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huollettavana yksi lapsi, josta en saa elatusmaksua, koska on puolet ajasta isällään. Tuosta 1700 kun vähentää vuokran 740, auto-ja opintolainat 350e, muut laskut 200e niin herää kysymys, miksi käyn töissä ja miksi olen opiskellut mitään?

Käsittääkseni toimeentulotuella pitäisi käteen jäädä yhden lapsen kanssa vuokran jälkeen n.800?

Tämä on monelle todellisuutta tämän päivän Suomessa. Raadat niska limassa 9h päivässä töitä ja kiitos on se, että elät alle köyhyysrajojen.

Sulla menee nyt asiat iloisesti sekaisin. Ei sinulle toimeentulotuella mitään auton kuluja ja "muita laskuja" makseta, vaan ne pitää hoitaa ihan itse siitä 800 eurosta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis 2400 e/kk brutosta jää käteen 1700 e? Käy nyt hyvä ihminen tarkistamassa veroprosenttisi, aika pielessä jos se todella on tuossa 29 % tuntumassa!

Vierailija
24/33 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikset ostanut sellaista autoa, johon oli varaa ilman lainaa?

En ole ap. Mutta kun itse sain töitä, olemattomista tuloista saamani säästöt menivät takuuvuokraan ja muuttokustannuksiin sekä välttämättömiin kakkoskodin tavaroihin, vaikka koetin minimoida ja löytää halvalla. Pääsin töihin eri paikkakunnalle, kuin missä varsinaisesti asun. Julkisilla meni ja menisi yhä n. 500 euroa kuussa. Järkevämpää oli ostaa se auto ja maksaa lainalla sitä kuin käyttää rahat julkisiin varsinkin kun julkisilla matka kestää täyden työpäivän verran yhteen suuntaan. Autolla pääsen alle viidessä tunnissa, rajoituksia noudattaen. Eikä auton kuluihin mene viittäsataa kuussa laina, bensa, vakuutukset, vero ja huollot mukaan lukien. Renkaat vaihdan uusiin kesällä. 

Vierailija
25/33 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikset ostanut sellaista autoa, johon oli varaa ilman lainaa?

En ole ap. Mutta kun itse sain töitä, olemattomista tuloista saamani säästöt menivät takuuvuokraan ja muuttokustannuksiin sekä välttämättömiin kakkoskodin tavaroihin, vaikka koetin minimoida ja löytää halvalla. Pääsin töihin eri paikkakunnalle, kuin missä varsinaisesti asun. Julkisilla meni ja menisi yhä n. 500 euroa kuussa. Järkevämpää oli ostaa se auto ja maksaa lainalla sitä kuin käyttää rahat julkisiin varsinkin kun julkisilla matka kestää täyden työpäivän verran yhteen suuntaan. Autolla pääsen alle viidessä tunnissa, rajoituksia noudattaen. Eikä auton kuluihin mene viittäsataa kuussa laina, bensa, vakuutukset, vero ja huollot mukaan lukien. Renkaat vaihdan uusiin kesällä. 

Ymmärsinkö oikein, että olet niin työmuurahaiseksi ehdollistettu että istut autossa 5h päivittäin työmatkojen takia? Kaikkea sitä kuulee kun vanhaksi elää... toivottavasti on edes ministeritason palkka.

Vierailija
26/33 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hmm, minä tienaan bruttona 2000 ja nettona 1600. Kannattaako tässä edes palkankorotusta pyytää, tuskin jäisi muutamaa kymppiä enempää käteen kuitenkaan. Toki pyydän silti.

Toki pyydät, jotta pääset tänne valittamaan, kuinka käteen ei jää yhtään enempää vaikka palkka nousi.

Hölmö.

Vierailija
27/33 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti, mulla 1850e / 1450e.

Tsemppiä! Kun saat auton ja opintolainan maksettua niin sulle jää vähän enemmän rahaa. Keep going and don't give up.

Vierailija
28/33 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vain tyhmät käyvät töissä Suomessa. Tässä maassa on palkkataso niin surkea ettei kannata käydä töissä. Tukia saa saman verran kuin palkkaa eikä se tarkoita sitä että tuet olis isoja vaan sitä, että Suomen palkat on hanurista.

No ei se nyt aina noinkaan mene. Jos oletkin lapseton mutta naimisissa työssäkäyvän kanssa niin voikin tuet olla 522e, työmarkkinatuki. Ei ehkä mitenkään tyhmää käydä siellä töissä.

Vierailija
29/33 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laske veroprosenttia.

Mulla on brutto 2450, käteen tulee vähän yli 1800, ja olen laskenut veroprosentin vielä vähän yläkanttiin.

Vierailija
30/33 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoh... Mä tienaan 1860€, josta olen laskenu prosentit yläkanttiin, eli käteen jää vajaa 1300€ kaikkien maksujen jälkeen. Mies saa 800€/kk työttömyyspäivärahaa. Ei tällä herroiksi elellä, mutta en valita. Ja jouluksi saadaa matkarahat muualle. Asuinalueen valitsin niin, että julkisilla pääsee inhimmillisessä ajassa työpaikalle.

Elämä on valintoja täynnä. Mulle jäis muualla paremmin ylimäärästä käteen, mut mies haluaa asua pk-seudulla. Ja työyhteisö on mukava, niin näillä mennään.

Vierailija
31/33 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No äänestä demareita, vihureita tai vasureista. Varmistat, että paska jatkuu, sua verotetana ja rahaa annetaan niille jotka ei tee mitään. 

Vierailija
32/33 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä saan 2700 ja on sentään 15 v työkokemus sekä kaksi korkeakoulututkintoa, jotka molemmat työtehtäviini soveltuvia. Ei ole mikään huuhaa-ala edes, mutta oli pakko ottaa tämä työ kun en halunnut olla työtönkään. Työ on stressaavaa ja joskus tuntuu ettei tässä ole mitään järkeä kun ei jaksa iltaisin tehdä yhtään mitään. Olisin aiempien töideni ansiosta saanut ansiosidonnaista 2200 euroa eli verojen jälkeen melkein saman kuin nyt töissä ollessa.

Vierailija
33/33 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla myös stressaava työ. Palkka 2900 ja noin 2000€ käteen. On autolainaa, opintolainaa ja talolainaa. Kolmen lapsen harrastukset ja kaiken maailman vakuutukset. Tiukilla aina, mutta toistaiseksi olen selvinnyt. Ylimääräistä ei jää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi viisi