Saitko amk:n harjoittelusta palkkaa?
Ala, vuosi, summa? Olisitko ollut valmis antamaan saman työpanoksen palkatta?
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
2016 ja vain idiootit firmat maksaa palkkaa harjoittelijoille, jotka ei käytännössä osaa vielä mitään ja joita joutuu palkollinen opettamaan omien töiden ohella.
AMK-tasolla vielä ihan lapasta porukkaa lahjoiltaan noin keskimäärin.
päinvastoin, fiksut firmat jotka maksavat harjoittelijoille kunnon liksaa, saavat hyvän maineen ja hyviä työntekijöitä jatkossa
Haha, ai tässä taloustilanteessa. Markkinoilla on vain pihalle potkittua sontaa ja parhaat ihmisen, eli ne joilla on yrittäjätaustaa tai muuten kova energiataso lähtevät ulkomaille. Suomi on konkurssissa ja hyvä niin. Ti
Totta kai tein kaiken palkallisena. Onneksi on meillä ihan normaalia. Viime vuonna olin 4kk ja sain 3200e/kk (viimeinen harjoittelu). Summaan kuului jonkun verran ylitöitä. Ensimmäisenkin harjoittelun tein 2200e/kk. Ja insinööri olen. Monet sai vielä paljon enemmänkin.
[
Olispa kiva tietää missä mediayhtiössä tämä on ollut?
Nythän ne pistää takaovesta yt:ssä väkeä pihalle ja etuovesta lappaa ilmaisia harjoittelijoita tekemään poispotkittujen toimittajien ja tuottajien ja teknisen puolen työntekijöiden hommat. Olen itse työnjohdollinen esimies isohkossa mediayhtiössä ja pelkästään mun osastolla on tusina palkatonta harjoittelijaa (ammattiopisto, amk ja yliopisto, joka lähtöön piisaa). Mä en vastaa työhönotosta, joten joudun vain tyytymään tilanteeseen, joka on karmea. Käytännössä työantajan odotus on, että ilmaiset harjoittelijat tekevät vuosia palvelleiden ammattilaisten työt.[/quote]
Tämä on nykytilanne ja totuus näistä työharjoittelijoista.
It-tradenomi v. 2016 yksityisellä,1200 e + edut. Onpas täällä suuria palkkoja... Luulin että tämä oli ihan hyvä verrattuna koulukavereihin jotka saivat alle tonnia ja tuttuun matkailualan amk-opiskelijaan joka oli palkattomassa harjoittelussa.