Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mistä kulutuksesta otatte päivähoitomaksujen korotukset ( täyttä hintaa maksavat, +2 hoidossa) ?

Vierailija
14.04.2016 |

Meillä on toistaiseksi ihan hyvät tulot, mutta kyllä nämä kaikki kiristykset ja maksujen korotukset alkaa vaikuttamaan ostokäyttäytymiseen. Itse joudun maksamaan hammaslääkäriin lähes 1000e tänä vuonna, siitä 700 rahoitan sillä etten käy ylläpitämässä rispiä kerran kk. Autoja ei uskalla vaihtaa uusiin, ulkona syömiset jää ulkomaan matkoille. Mistä ei tingitä on matkustaminen, vakuutukset ja yksityiset terveyspalvelut. Olen itse entinen kampaaja joten leikkaan omat ja perheen hiukset. Tulevaisuus kieltämättä pelottaa, meitäkin kenellä on jo puoliksi maksettu asunto pk seudulla, velattomat autot, työkokemusta ja säästöjä. Silti pelottaa, kasvoin köyhyydessä ja se on jättänyt jäljet ja valvoin miettien raha-asioista...ja oikeasti olen kiitollisesti sellainen hyväosainen tällä hetkellä, kaikki sympatia niille perheille jolla on kaikki vielä velalla alussa ja juuri suurimpaan maksuluokkaan asettuvat tulot.

Kommentit (42)

Vierailija
41/42 |
15.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun ei kannata mennä töihin. Olen pienipalkkainen, mutta miehen tulojen takia korkeimmassa luokassa ja lapsia 2 + eskari ensi vuonna. Päivähoitomaksujen ja työmatkakulujen jälkeen jäisi vähemmän käteen kuin työttömänä (vaikka en saa edes ansiosidonnaista)... Jee. Kai tässä pitäisi vaan vetkutella työnhaun kanssa. Silkkaa säästöä! Koko yhteiskunta kiittää.

Siis ymmärsinkö oikein? Miehesi on vähintäänkin keskituloinen, ja sinun odotetaan maksavan yksin päivähoitomaksut. Jos mies on lasten isä, niin huh huh.

Mulla muuten on semmonen tilanne, että miehen tulot on HYVÄT ja mun ei niin hyvät. Eli kahdesta lapsesta menee täydet maksut. Eihän tässä mitään, mutta kun mies ei ole lasten isä ja musta tuntuu väärältä, että mies maksaisi jonkun muun siittämien lasten hoitomaksuja. Ollaan puhuttu jopa, että muutettaisko epävirallisesti eri osotteisiin. Mulla syö niin ylpeyttä maksattaa miehellä näitä maksuja.

Vierailija
42/42 |
15.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun ei kannata mennä töihin. Olen pienipalkkainen, mutta miehen tulojen takia korkeimmassa luokassa ja lapsia 2 + eskari ensi vuonna. Päivähoitomaksujen ja työmatkakulujen jälkeen jäisi vähemmän käteen kuin työttömänä (vaikka en saa edes ansiosidonnaista)... Jee. Kai tässä pitäisi vaan vetkutella työnhaun kanssa. Silkkaa säästöä! Koko yhteiskunta kiittää.

Siis ymmärsinkö oikein? Miehesi on vähintäänkin keskituloinen, ja sinun odotetaan maksavan yksin päivähoitomaksut. Jos mies on lasten isä, niin huh huh.

Mulla muuten on semmonen tilanne, että miehen tulot on HYVÄT ja mun ei niin hyvät. Eli kahdesta lapsesta menee täydet maksut. Eihän tässä mitään, mutta kun mies ei ole lasten isä ja musta tuntuu väärältä, että mies maksaisi jonkun muun siittämien lasten hoitomaksuja. Ollaan puhuttu jopa, että muutettaisko epävirallisesti eri osotteisiin. Mulla syö niin ylpeyttä maksattaa miehellä näitä maksuja.

Itse samassa tilanteessa, ymmärrän asian täysin. Työssäkäynnin hyöty on myös itselleni marginaalinen samasta syystä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla