Olenko jollainlailla lihava?
Välillä tuntuu siltä, mutta ei kukaan ainakaan ole maininnut asiasta (ei mies, ei kaverit) Vähän aikaa sitten naapuri sanoi, että olen hyvässä kunnossa kun kerroin että olen tulossa salilta. Tosin hän on kyllä itse ylipainoinen. Mittani 164/67, 96/75/100. Miltä nämä mitat siis kuulostaa?
Kommentit (9)
Vierailija kirjoitti:
No olet, mutta tämä ei ole haukkumista vaan ihan fakta.
Vähän pelkäsinkin tätä. Miksi ihmeessä kukaan läheisistäni ei ole edes maininnut asiasta!? Ap
Minä olen läski. Mitat 99-79-94, 162cm/72kg.
Laihduttanut olen jo 20kg salilla olen käynyt reilun vuoden ajan 3krt viikossa ja lenkkeilen 3 krt viilossa joten kunto alkaa olla jo hyvä. (Maasta vedän 100kg ja 10km juoksen kevyesti)
Painoa kyllä toivon tippuvan n. 10kg vaikka sittenkin av-mammojen mielestä olen läski. Itse uskon sitten olevani itseeni aika tyytyväinen.
Jos ap olet itseesi tyytyväinen niin hyvä, et sinä noilla mikääna mikään armoton läski ole.
Oma ongelmani on nimenomaan keskivartalo lihavuus, mikä onkin sitä kaiein haitallisinta.
Sun painoindeksi on 24,9, eli olet juuri ylipainon rajalla. Oikeastihan monet ovat aika pullukoita normaalipainon ylärajoilla. Lihavuus alkaa painoindeksistä 30, mutta toki arkikielessä tuota termiä käytetään väljemmin.
Ei kai se sun paino ja mahdollinen lihominen kavereille tai miehelle kuulu? Ei heillä ole velvollisuutta huomautella ulkonäöstäsi, eikä sellaista pidetä kohteliaana. Normaalit ihmiset eivät siis kommentoi tuollaisia asioita ääneen.
Vyötärökin sulla on jo lähellä riskirajaa. Ehkä kannattaisi muutama kilo nipistää, ettei mene sinne ylipainon puolelle niin kuin monella menee. Tietysti oman maun mukaan. Mulle tuo paino olisi liikaa, vaikka olen sua 10 senttiä pidempi.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen läski. Mitat 99-79-94, 162cm/72kg.
Laihduttanut olen jo 20kg salilla olen käynyt reilun vuoden ajan 3krt viikossa ja lenkkeilen 3 krt viilossa joten kunto alkaa olla jo hyvä. (Maasta vedän 100kg ja 10km juoksen kevyesti)
Painoa kyllä toivon tippuvan n. 10kg vaikka sittenkin av-mammojen mielestä olen läski. Itse uskon sitten olevani itseeni aika tyytyväinen.Jos ap olet itseesi tyytyväinen niin hyvä, et sinä noilla mikääna mikään armoton läski ole.
Oma ongelmani on nimenomaan keskivartalo lihavuus, mikä onkin sitä kaiein haitallisinta.
Minusta tuo 62kg kuulostaa hyvältä. Itsellekin varmaan olisi jo hyvä paino. Ja olen minäkin joskus painanut 82 kiloakin. En ole varmaan noin vahva kuin sinä, mutta kyllä itelläkin menee kymppi juostessa. En haluaisi olla läski ollenkaan, joten ei helpota tieto etten ole armoton läski, minkä tiedän kun vaatekoko on S-M. Ap
Kaikki joulu,pääsiäinen,laskiainen,juhannus jne.sotkee aina ruokavalion.
Aina pitää alottaa koko laihari alusta.
Se,että herkkuja jää aina kyseisistä juhlista kaappeihin niin sit niitä tulee syötyä useampana päivänä.
Joka kerta harmittaa, ku taas repesin.
Pitäisiköhän lopetttaa siis ihan kokonaan herkuttelu ,muuten elämä on pelkkää jojotusta.
Vierailija kirjoitti:
Välillä tuntuu siltä, mutta ei kukaan ainakaan ole maininnut asiasta (ei mies, ei kaverit) Vähän aikaa sitten naapuri sanoi, että olen hyvässä kunnossa kun kerroin että olen tulossa salilta. Tosin hän on kyllä itse ylipainoinen. Mittani 164/67, 96/75/100. Miltä nämä mitat siis kuulostaa?
Minä kaksikymppisenä olisin sanonut, että hyi olet lihava. Minä nimittäin tunsin itseni ällön lihavaksi aina jos painoin yli 55 kiloa (olen saman mittainen kuin sinä). Mutta niin ne ajatukset on muuttuneet. 2 lasta saatuani ja ruuhkavuosissa pyörittyäni pahimmillani painoin 90 kg. Nyt olen työllä ja vaivalla laihduttanut itseni 65-kiloiseksi, enkä koe itseäni enää ollenkaan lihavakis, enkä halua laihtua enää. Kaikki on niin suhteellista. Jos vertaat malleihin, näytät lihavalta, mutta jos minä esm. vertaan parin vuoden takaiseen peilikuvaan 90-kiloisena, niin olenkin varsin ok nyt.
Itseäni ei kauheasti kiinnosta pitääkö muut minua lihavana vai ei. Varmasti jotkut pitää, jotkut ei. Pääasia, että mulla on tässä painossa hyvä olo, eikä tarvi noudattaa ääritarkkaa dieettiä mitä varsinainen hoikkuus vaatisi.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki joulu,pääsiäinen,laskiainen,juhannus jne.sotkee aina ruokavalion.
Aina pitää alottaa koko laihari alusta.
Se,että herkkuja jää aina kyseisistä juhlista kaappeihin niin sit niitä tulee syötyä useampana päivänä.
Joka kerta harmittaa, ku taas repesin.Pitäisiköhän lopetttaa siis ihan kokonaan herkuttelu ,muuten elämä on pelkkää jojotusta.
Mul auttoi se ,kun ajattelin kuinka huono olo jää järkyttävästä mättämisestä .
Se tärkeetä täs ,et jos syö muuten terveellisesti ,nih sitä mättämisen tarvetta ei synny ja voi syödä yhden muffinsin viiden sijaan.
Jos tunnet olosi hyväksi tuossa, liikunta sujuu ja lenkki kulkee kevyesti, hienoa. BMI:n mukaan olet lievän ylipainon rajalla, mutta muut mittasi ja vaatekokosi kertovat, että vyötärö löytyy eli keskivartaloon ei ainakaan kauheasti ylimääräistä ole kertynyt. Minusta kuulostat oikein sopivalta.
Itse olen sinua sentin lyhyempi ja kilon painavampi eikä minulla, kiitos geenien, ole pahemmin erottuvaa vyötäröä vaan olen kohtalaisen tasapaksu, lihaksikas palikka. BMI sanoo siis minulle lievää ylipainoa, mutta kehonkoostumusmittaus taas kertoo, että paino on isolta osin lihasta.
Meitä on niin monenlaisia :)
No olet, mutta tämä ei ole haukkumista vaan ihan fakta.