Voisitko muuttaa vanhempiesi luo jos tarve tulisi?
Itse olen muuttanut takaisin kotiin, kun tuli ero poikaystävästä. Ja sitten vuosia myöhemmin muutettiin koko perhe sinne vuodeksi kun rakennettiin talo.
Kommentit (44)
Muutin muutamaksi kuukaudeksi taloyhtiön remontin ajaksi. Meni hyvin.
Jos tulisi oikea tarve niin uskon, että olisin väliaikaisesti tervetullut asumaan vanhemmilleni.
Just laitettiin mun lapsuudenkoti myyntiin. Vielä se ei oo menny kaupaks, eli vielä voisin siellä asua. Isä ja äiti asuu vanhainkodissa, sinne mua ei varmaan huolittas.
En voisi. Heillä on vain pieni hautapaikka, pitäisi itsekin olla uurnassa jos haluaisi sinne majailemaan.
Muuttavat meille kun kohta tulee putkiremontti.
Me sitten heille seuraavana vuonna kun sama edessä omassa talossamme.
Voisin ja olen varautunutkin siihen, että jossain vaiheessa muutan, jos vanhempani tarvitsevat ympärivuorokautista apua.
En voisi. Isä kuollut ja äiti palvelutalossa.
Varmaan voisin jos haluaisin. Mutta en halua. Muutan ennemmin vaikka telttaan tai puumajaan.
Äiti ja isä asuvat omissa asunnoissaan, molemmilla kaksio. Isän luokse en muuttaisi koska hän on rasittava juoppo, mutta äidin luokse voisin pakkotilanteessa mennä ja olen asunutkin ennen kuin sain oman kämpän. Mielellään en kyllä sinnekään muuttaisi enää kun on tottunut omaan tilaan ja yksityisyyteen.
Voisin ja tieto tuosta mahdollisuudesta tuo tietynlaista turvaa elämääni.
Voisin, mutta en haluaisi. Olen opiskeluaikana asunut pidempiä pätkiä vanhempien luona, kun harjoittelut ja kesätyöt olen ollut vanhempien asuinpaikkakunnalla. Samoin lomat olen ollut siellä. Nyt valmistun ja haluaisin olla jo niin itsenäinen, että kävisin vanhempien luona ainoastaan kylässä. Meillä on hyvät välit vanhempien kanssa ja hyvin on mennyt yhteiselo, mutta oma rauha ja vapaus on tärkeää.
Aina olen tervetullut takaisin, ei kauakaan kun isäni näin sanoi. Ja en ole ihan nuorikaan enään.
Varmasti muuttaisin hetkeksi takaisin jos suhteeni loppuisi, tosin kaikki on paremmin kuin hyvin parisuhteessani.
En suostuisi muuttamaan takaisin mistään hinnasta, mieluummin vaikka sillan alla.
Äidin luokse voisin muuttaa hätätilanteessa. Isän luokse muuttaminen olisi ongelmallisempaa, koska hänen avovaimonsa tuskin haluaisi minua sinne kovin pitkäksi aikaa.
Voisin. Asutaan kylla niin tosi kaukana, etta jotain kamalan hirveaa pitaisi tapahtua. Jos mies yhtakkia kuolisi, niin varmaan menisin aidin ja isan siipien suojiin kasaamaan itseani. Mutta muuten en taalta tuhansien kilsojen paasta lahtisi heille asumaan.
Se on todettu jo kauan sitten että takaisin eivät ota edes väliaikaisesti pahassa tilanteessa.
Miksi niin paljon alapeukkuja niille jotka sanovat että voisivat muuttaa vanhemmilleen?
Voisin ja voisimme koko perhe muuttaa vanhempieni yläkertaan jos olisi pakko. Vanhempani asuvat puolen kilometrin päässä meiltä, joten lapsille koulumatkakaan ei olisi yhtään hankalampi, mutta hermothan siinä menisi kaikilla nopeasti. En siis lähtisi siihen ratkaisuun kuin hyvin lyhyeksi ajaksi.
Äidin luokse en mahdu, isän luokse en ole tervetullut. Siis en.