Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hallituksen esityksestä paljastui uutta tietoa: Työtä ilman palkkaa, lomaa, eläkettä ja työterveyttä

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika hyvin suomalaiset näkee tämän bluffin läpi. Is äänestyksessä 88 % piti esitystä huonona ja sitähän se on. Kun yrityksille annetaan mahdollisuus käyttää ilmaista työvoimaa niin ei sillä palkallisia työpaikkoja tule.

Vierailija
22/25 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naurattaa kyllä tämä logiikka että työllisyyttä pystytään lisäämään sillä, että ei tarvi maksaa työntekijästä :D Mutta ei enää kyllä edes tältä hallitukselta yllättänyt, joten en ole edes mitenkään tuohtunut. Saas nähdä saadaanko talouskasvu nousuun tässä muutaman vuoden sisällä vai paheneeko tilanne vain siksi että ihmiset pelkäävät liikaa pistää rahaa liikkeelle, koska työnantajat joutuu miettimään väen pihalle pistämistä ja hallitus pohtii palkkojen alennuksia sekä työntekijöiden kustannusvastuuta jatkuvasti lisää. Opiskelemaankaan ei varmaan parane lähteä ellei omalla alalla ihan varmasti ole rahakasta duunia seuraavaksi 30 vuodeksi. Yrityksiä tässä taloustilanteessa tarvittaisiin, mutta kannattavaa yritysideaa on vähän vaikeaa keksiä kun ihmiset säästää peloissaan kaikesta eikä tule ostamaan sulta yhtään mitään. 

"Työtön tekisi yrityksessä töitä usean kuukauden ajan ilman palkkaa."

...mikä on aika törkeän pitkä aika siihen että työntekijä "näyttää työnantajalle kyntensä". Kausi- ja projektityöt kerkeävät tuossa ajassa loppumaan. 

Eipä tuossa silti mitään uutta ole. Olen minäkin ollut joskus kausiduunissa jossa olin ainoa, joka oikeasti oli palkattu siihen. Muut sitten sai Kelalta työttömyyskorvaustukea. Ja tekivät täsmälleen samaa duunia kuin minä. Ja heidän työpanoksensa oli oikeasti välttämätön apu kyseiselle yritykselle siinä tilanteessa, eikä ollut kyse siitä että ne oltaisiin vaan hyvää hyvyyttään otettu vähän tutustumaan työelämään. En mä silti yrityksiä moiti, kyllähän siinä säästää jos ei tarvitse palkkoja maksaa ja yrityksen ainoa funktio on tehdä voittoa mahdollisimman paljon. Vika on järjestelmässä, joka moisen toiminnan sallii.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun 9 euron hommista aniharva on saanut oikeita töitä niin tämä uusi älyväläys tuntuu naurettavalta. No sss on jo ehdottanut väliaikaista armahdusta varojaan piilotteleville. Siis kunhan on riittävän isoja summia piilotellut. Stubbi vetelee lukuja hatusta ei suinkaan valehtele. Meno on kuin jossain utopistisessa elokuvassa mutta ikävä kyllä totta.

Vierailija
24/25 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
25/25 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 24-vuotias työtön ja tuntuu kaikkien näiden hallituksen päätösten jälkeen että alan olla umpikujassa. Motivaatio pääsykokeisiin lukemiseen on vähän hakusessa koska en usko että mulla on varaa aloittaa opiskelut jos pääsenkin kouluun - sitten taas esim. avoimessa opiskelu on kiellettyä tai tuet lähtee vaikka a) kykenisin tekemään töitä samanaikaisesti, b) en ole saanut töitä tähän mennessä, eli mulla olisi ollut jo hyvin aikaa opiskella sivutoimisesti. Työkokeiluja on käyty ja ei niistä ole mitään tullut (tosin tiesin että harvoin johtavat mihinkään koska ovat enemmänkin tiettyyn alaan tutustumista), jos noiden tämänhetkisten tietojen perusteella edes työmatkakuluja ei makseta noista "vapaaehtoisista" työnäytteistä niin en tosiaan tiedä mistä pitäisi repiä raha edes "työ"paikalle pääsyyn. Ja kuten monet muutkin, olen samaa mieltä että ei kukaan noista tule töitä saamaan vaan päinvastoin, lisäävät ilmaistyövoiman käyttöä. No, jatkan hakemista niihin henkilökohtaisten avustajien paikkoihin ja mäkkeihin, kai ne jossain vaiheessa vastaa mulle työkkäristä onko mitään mahiksia palkkatukeen (joka on muuten ihan hyvä systeemi koska näin työntekijä saa edes korvauksen. Miksi ei lisätä palkkatukipaikkoja ja -rahoja?).