Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko teidän mielestä vastuutonta raskaana käydä baareissa? (Selvinpäin)

Vierailija
13.04.2016 |

Olimme viettämässä iltaa ystävien kanssa yhessä kuppilassa, mukana oli raskaana oleva kaveri, jonka raskaus ei ole vielä edes puolessa välissä, mutta hänellä on jo ihan selkeä maha. Hän joi kanssani kokista koko illan ja istui suurimman osan ajasta. Kävi vähän tanssimassa.
Jälkeenpäin kuulin muutamilta, miten vastuuton ja tyhmä tämä kaveri on, kun hilluu baareissa vauvamahan kanssa, ihan kuin se estäisi kaiken sosiaalisen elämän?! Voi kuulemma sattua vaikka mitä siellä baarin hulinassa! No voihan sitä sattua vaikka töissä, kaupungilla, ruokakaupassa tai missä vaan... Kaikki nämä kommentit lapsettomilta ihmisiltä!
Olen itsekin raskaana tällä hetkellä ja odotan toista lasta. Ystävät eivät vielä tiedä, en ole käynyt vielä ultrassakaan. Ja tuona kyseisenä iltana olin kuskina ja seuraavana päivänä oli aamuvuoro, joten eipä tarvinnut selitellä miksen ottanut viiniä, enkä kai herättänyt muutenkaan epäilyjä.
Tässä vain mietin tulevaa kesää ja elokuun lomaani.. Mä kyllä varmasti aion käydä terassilla juomassa vaikka jääteetä :D ihan sama näkyykö pieni pömppö jo mahassa..
Toki en mäkään lähtis viimesilläni ison mahan kanssa todellakaan mihinkään yökerhon tungokseen, kuka edes jaksaisi? Mutta mitä mieltä olette tästä, että raskaana oleva käy bubeissa ja terassilla limulinjalla?
Onko täällä muilla sellaisia kokemuksia, että raskaana oleva suljetaan vähän niin kuin pois porukasta, koska oletetaan, ettei raskaana oleva ihminen pysty tehdä normaaleja asioita?
Viime raskaudessa elin synnytys päivään saakka ihan normaalia elämää. En toki baareissa riekkunut, mutta ymmärrätte varmaan mitä tarkoitan :D
Tämä herättää varmasti mielipiteitä, joten olkaa hyvät!:)

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin vielä viikkoa ennen synnytystä baarissa. Vissyä join ja välttelin pahimpia ruuhkakohtia, autolla kuljin. Enkä moralisoi muutakaan kunhan välttelee tupakan savua ja jättää sen alkoholin juomatta. 

Vierailija
2/27 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin nautin "kultuurista" raskaana olessani, kävin kavereiden kanssa keikkoilla ja muutenkin ulkona, vältin vaan ruuhkakohtia ja tupakka ryhmitymiä. Ei käynyt kavereilla eses mielessä että eivät olisi pyytäneet keikkalle mukaan, olin raskaana en invaliidi.

Vierailija
4/27 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen kun hillut siellä baarissa kuhan et juo.

Vierailija
5/27 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin kävin vielä muutamia päiviä ennen synnytystä baareissa esikoisen kohdalla. Olin kuskina, ajoimme toiselle paikkakunnalle kuppilaan viikolla, ei mihinkään perjantai-illan tungokseen siis. Nytkin raskaana, viime vkloppuna olen viimeksi ollut pubissa, kuskina olin silloinkin, nyt tosin saa vielä masun peitettyä oikeilla vaatteilla.

Vierailija
6/27 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään ole. Ilmeisesti baarit vaan yhdistetään enimmäkseen juopotteluun ja yleiseen hulinaan eikä ajatella, että se voisi tosiaan olla vaan sosiaalista kanssakäymistä. Joku varmaan ajattelee myös, että ei tarvi raskaana olevan tulla baariin koska on selvästi "pois markkinoilta" ja baarithan on vaan seuranhakua varten tms. 

Vierailija
7/27 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vain itse jaksaa niin tottakai voi käydä, nykyisin kun ei tartte edes röökin katkussa istuskella. Tanssilattialla itse aikanaan pyrin välttelemään pahimmat känniääliöt etteivät törmää suoraan masuun mutta kuten sanoit, tapaturma voi sattua missä ja milloin vaan.

Vierailija
8/27 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttua. Samaan kastiin menee se, ettei pienen lapsen äiti (esim jo imetyksen lopettanut) voi käydä istumassa iltaa ja ottaa vähän... Tästäkin huutelee enimmäkseen ne lapsettomat! Ootan vaan ku he tulevat itse raskaaksi ja saavat lapsen :D toivottavasti eivät poistu missään tapauksessa lähikauppaa pidemälle!! Ettei vaan jotain satu! Hui:D

Vierailija
9/27 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö raskaana pitäisi välttää myös kofeiinia eli ei juoda sitä kokista? 

Vierailija
10/27 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tajusin vasta terassilla iltaa viettäessäni, ison vatsan kanssa alkoholitonta siideriä siemaillessani että lasiin ei olekaan isolla kirjoitettu "ALKOHOLITON". Pari pitkää katsetta tuli. Pitäisi juoda vaan kokista -eikun siin on kofeiinia- jaffaa- eikun karmee määrä sokeria siinä- vettä -eikun se näyttää kossuvissyltä -eikun- kahvia -eikun.... Kun on raskaana/ pieniä lapsia on muiden omaisuutta jos siihen suostuu, kannattaa tehdä omatunnon mukaan kaikkensa vauvan parhaaksi mutta muulle haistattaa pitkät.

Vierailija
11/27 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei raskaana baariin ajatus on jäänne ajasta jolloin baarissa sai polttaa.

Omasta mielestäni baarissa saa käydä kun ei polta, ei juo ja oma kunto kestää sen.

Vierailija
12/27 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo silloin kun baareissa sai polttaa se savun määrä vastasi varmaan puolikasta itse poltettua röökiaskia. Nyt ihan eri tilanne. Harva siellä baarissa sitä paitsi jaksaa yöhön saakka hillua raskaana, itse ainakin läksi aina ensimmäisenä kun uni puski silmään tavallistakin aiemmin.

Vierailija
13/27 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sitä vähän voi juoda, kuten kahviakin. Mieluummin sokerikolaa, ettei vetele makeutusaineita, vaikka turvalliseksihan niitäkin kyllä sanotaan. Paitsi jos on raskausdiabetes niin sitten sokerikola lienee huonompi vaihtoehto. 

Vierailija
14/27 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin valitsin palstan, jossa asiaa kysyt. Av:lla nyt on ok juoda pari lasia viiniäkin raskaana tai polttaa pari tupakkaa päivässä, koska lopettamiseen liittyvä stressi on vauvalle vahingollisempaa :D Täällä käy paljon mt- ja päihdeongelmaisia, joille mikä tahansa on ok, mikä ei tapa!

Itse en ikinä meni raskaana baariin, paitsi ihan alkuraskaudessa voisin harkita.

Vierailija
15/27 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäisi. Kofeiini vaikuttaa sikiöön negatiivisesti. Mutta av-palstalla otetaan rennosti, mitä suotta suosituksia kuuntelemaan! Sehän on paljon jännempää, kun saa jonkun vammaisen tai oppimisvaikeuksista kärsivän lapsen, joka on aikuisena tasan 150 cm pitkä.

Vierailija
16/27 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otsikon kysymykseen vastaus: ei ole.

Vierailija
17/27 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo kyllä raskaana ollessa pitää linnoittautua kotiin ihan alusta saakka, ettei vaan pääse sattumaan mitään ikävää. Parasta, jos asuu kaupungissa, niin saa ruoatkin kätevästi tilattua kotiovelle. Oikeasti ihmiset... Tiesittekö muuten, että kotonakin on suuri riski onnettomuuksiin? Mitä pahaa oikeasti on, jos baarissa käy raskaana ja on limulinjalla/juo alkoholittomia? Pitäiskö seuraelämän rajoittua facebookiin kotikoneelta? Aina ihme oletus, että ulos lähteminen tarkoittaa kännäämistä.

Vierailija
18/27 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvin valitsin palstan, jossa asiaa kysyt. Av:lla nyt on ok juoda pari lasia viiniäkin raskaana tai polttaa pari tupakkaa päivässä, koska lopettamiseen liittyvä stressi on vauvalle vahingollisempaa :D Täällä käy paljon mt- ja päihdeongelmaisia, joille mikä tahansa on ok, mikä ei tapa!

Itse en ikinä meni raskaana baariin, paitsi ihan alkuraskaudessa voisin harkita.

Nollatoleranssi alkoholin ja tupakan suhteen. Lopetin molemmat jo heti kun aloimme yrittämään lasta. Silti kävin baarissa raskaana.

Terkuin eka vastaaja

Vierailija
19/27 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsekin nautin "kultuurista" raskaana olessani, kävin kavereiden kanssa keikkoilla ja muutenkin ulkona, vältin vaan ruuhkakohtia ja tupakka ryhmitymiä. Ei käynyt kavereilla eses mielessä että eivät olisi pyytäneet keikkalle mukaan, olin raskaana en invaliidi.

Näin ja tähän lisäisin, että invalidit (liikuntarajoitteinen) voi myös mennä baariin. Eri asia sairaalan petipotilaat.

Vierailija
20/27 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hiekka pois pillusta :DD

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi viisi