Miksi te köyhät haluatte asua vaan Helsingissä?
Sitten valitatte kun on vähän vuokra-asuntoja tarjolla ja ne on kalliita. Miksi ette muuta muualle päin Suomeen?
Kommentit (26)
Täällä on ystävät (omat ja lasten), sukulaiset, opiskelupaikka ja työpaikka.
No moni on kotoisin Helsingistä, täällä kaikki sukulaiset ja ystävät. Ei ole helppoa muuttaa toiselle paikkakunnalle pelkästään halvempien elinkustannusten takia. Vaikka se olisi kuinka järkevää taloudellisesti. Työ ja ihmissuhteet ovat kuitenkin vahvempi vetovoimatekijä.
Niin vaan oletetaan että jostain Kainuusta pitää lähteä, vaikka siellä kuinka olisi sukulaiset ja ystävät, ja on siellä opiskellut. Jos siellä ei saa työpaikkaa jolla on varaa siellä elää, niin lähdettävä vaan on.
Miksi sitten oletetaan että kaikkien pitää pystyä asumaan pääkaupunkiseudulla, jos on sieltä kotoisin, mutta ei saa työpaikkaa jolla tulisi toimeen niin että olisi varaa siellä asua? Samalla sairaanhoitajan palkalla asuu muualla kyllä edullisesti. Sukulaisia voi käydä katsomassa matkankin päässä, niin kuin sinne Kainuuseenkin. Hoitajia tarvitaan kaikkialla, että töitä luulisi kyllä löytyvän.
Duunien takia varmasti. Käymällä töissä on vähemmän köyhä.
Tyhmä heitto ap.
Mites ne köyhät jostain korvesta kävisivät täällä duunissa ? Myyjät, siivoojat, lähärit ym. Ilman heitä täällä ei olisi mitään.
Sittenhän se on oma valinta, jos haluaa asua ahtaasti ja kalliisti, vaikka olisi vaihtoehtoja.
En minä mitenkään erityisesti halua, enkä asukaan. - Tässä kohtaa toivoisinkin, että jos tai kun mietitään eri paikkojen sijoittelua, niin miksi lähes aina ajatellaan, että se perustettaisiin Helsinkiin? On vähän tylsää, jos yli puolet suomalsista asuu ja työskentelee Helsingissä ja loput missä lie. - Mitä kamalaa tapahtusi vaikka jos Helsingin yliopisto siirrettäsiin Ouluun? Tai kansallisteatteri Juväskylään? Ja / tai Valvira Kuopioon?
En tiedä, mutta luulen, että suurin osa meistäpäätyy Helsinkiin paljossa turvatakseen toimeentulonsa. Tai ylipäätään päästäkseen "oman alansa" töihin, joista suurin osa sijaitsee Helsingissä / pääkaupunki seudulla. Parkuhan siitä syntyy, jos ja kun ehdottaa toimintojen hajasijoittamista.
No minä vastaan sulle ap. Oon varmaankin sun kohderyhmääsi kuuluva pienituloinen työkyvyttömyys eläkeläinen joka ei pysty työhön. Asun Helsingissä ja tottahan se on, että vuokra on aika iso osa mun tuloista. Kuitenkin valitsen asua täällä, koska jos muuttaisin muualle multa häviäisi vähäkin sosiaalinen elämä yms. Tää on mun kotikaupunki.
Miksi te köyhät haluatte asua vaan kotipaikkakunnallanne?
Sitten valitatte kun on vähän työpaikkoja tarjolla ja ne ei oleomaa alaa. Miksi ette muuta muualle päin Suomeen?
Alkuperäinen kysymys on yhtä typerä kuin tämä.
Mulla on spesifi koulutus eli työllistyn niukin naukin täällä pk-seudulla.Muualla olisin hyvin todennäköisesti työtön.Silti palkkani on pieni,paljon pienempi kuin esim.lähihoitajalla.
T.akateeminen valkokaulusorja (eli niitä ruokapalkkalaisia jos olette uutisia katsoneet)
Ei ne osaa pois sieltä. HSL liikenne ja kk-kortti on rajana - koska muualla ei ole olemassa julkista liikennettä. Toisekseen poistuessa joutuisi ehkä kysymään joltain ventovieraalta jotain, suuntaa tai neuvoa, ja se ei ole helsinkiläisen leipä se.
Vierailija kirjoitti:
Niin vaan oletetaan että jostain Kainuusta pitää lähteä, vaikka siellä kuinka olisi sukulaiset ja ystävät, ja on siellä opiskellut. Jos siellä ei saa työpaikkaa jolla on varaa siellä elää, niin lähdettävä vaan on.
Miksi sitten oletetaan että kaikkien pitää pystyä asumaan pääkaupunkiseudulla, jos on sieltä kotoisin, mutta ei saa työpaikkaa jolla tulisi toimeen niin että olisi varaa siellä asua? Samalla sairaanhoitajan palkalla asuu muualla kyllä edullisesti. Sukulaisia voi käydä katsomassa matkankin päässä, niin kuin sinne Kainuuseenkin. Hoitajia tarvitaan kaikkialla, että töitä luulisi kyllä löytyvän.
Esimerkkisi on sinällään ontuva, että ei kukaan pakota ketään muuttamaan minnekään. Töitä voidaan tarjota muualta totta, mutta ihminen itse päättää tarttuuko tarjoukseen. Ei varmasti ole yhtään helppoa lähteä Kainuustakaan, jos koko elämä on siellä. Pitää miettiä hyvät ja huonot puolet.
Sit on varmaan turha teidänkään sanoa, jollekin Tuppukylävaaran työttömälle, että pitäisi lähteä etelään työn perään, ja ottaa työtä vastaan paljon kauempaa. Heilläkin se koti on siellä.
Mitäs jos kaikki työttömät ja köyhät eläkeläiset muuttaisi sinne pienelle paikkakunnalle? Mitenkähän sen paikkakunnan talous menisi pikkuisen sekaisin. Ja jos tätä palstaa on uskomista, niin somalit ja muut turvapaikan saaneet ovat niitä eniten ilman töitä olevia. Saisitte sitten nekin kaikki sinne.
Vierailija kirjoitti:
Ei ne osaa pois sieltä. HSL liikenne ja kk-kortti on rajana - koska muualla ei ole olemassa julkista liikennettä. Toisekseen poistuessa joutuisi ehkä kysymään joltain ventovieraalta jotain, suuntaa tai neuvoa, ja se ei ole helsinkiläisen leipä se.
Joo tosiaan. Minulla ei ole ajokorttia eikä autoa. En ajatellut tuota. Meinasin jo olla myötämielinen muutolle.
Missä ap itse asut? Miksi sinä haluat asua välttämättä siellä missä asut? Mikset muuta pois? Yhtä hölmö kysymys kuin aloituksesi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esimerkkisi on sinällään ontuva, että ei kukaan pakota ketään muuttamaan minnekään. Töitä voidaan tarjota muualta totta, mutta ihminen itse päättää tarttuuko tarjoukseen. Ei varmasti ole yhtään helppoa lähteä Kainuustakaan, jos koko elämä on siellä. Pitää miettiä hyvät ja huonot puolet.
Niin ja kyllä ne työttömyyskorvaukset juoksee muuallakin Suomessa, jos ei halua Helsinkiin muuttaa. Ei kaikilla Helsingissäkään töitä ole.
Älkää toimeentulotuella elävät, sairaat tai vanhukset tulko asuinkuntaani kuormittamaan!
Herranjestas, köyhiä meillä riittää entuudestaan.
Mistäköhän vitusta olet tuollaisen käsityksen saanut?
t. köyhä Etelä-Savosta