Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko teidän mielestä vastuutonta raskaana käydä baareissa? (Selvinpäin)

Vierailija
13.04.2016 |

Olimme viettämässä iltaa ystävien kanssa yhessä kuppilassa, mukana oli raskaana oleva kaveri, jonka raskaus ei ole vielä edes puolessa välissä, mutta hänellä on jo ihan selkeä maha. Hän joi kanssani kokista koko illan ja istui suurimman osan ajasta. Kävi vähän tanssimassa.
Jälkeenpäin kuulin muutamilta, miten vastuuton ja tyhmä tämä kaveri on, kun hilluu baareissa vauvamahan kanssa, ihan kuin se estäisi kaiken sosiaalisen elämän?! Voi kuulemma sattua vaikka mitä siellä baarin hulinassa! No voihan sitä sattua vaikka töissä, kaupungilla, ruokakaupassa tai missä vaan... Kaikki nämä kommentit lapsettomilta ihmisiltä!
Olen itsekin raskaana tällä hetkellä ja odotan toista lasta. Ystävät eivät vielä tiedä, en ole käynyt vielä ultrassakaan. Ja tuona kyseisenä iltana olin kuskina ja seuraavana päivänä oli aamuvuoro, joten eipä tarvinnut selitellä miksen ottanut viiniä, enkä kai herättänyt muutenkaan epäilyjä.
Tässä vain mietin tulevaa kesää ja elokuun lomaani.. Mä kyllä varmasti aion käydä terassilla juomassa vaikka jääteetä :D ihan sama näkyykö pieni pömppö jo mahassa..
Toki en mäkään lähtis viimesilläni ison mahan kanssa todellakaan mihinkään yökerhon tungokseen, kuka edes jaksaisi? Mutta mitä mieltä olette tästä, että raskaana oleva käy bubeissa ja terassilla limulinjalla?
Onko täällä muilla sellaisia kokemuksia, että raskaana oleva suljetaan vähän niin kuin pois porukasta, koska oletetaan, ettei raskaana oleva ihminen pysty tehdä normaaleja asioita?
Viime raskaudessa elin synnytys päivään saakka ihan normaalia elämää. En toki baareissa riekkunut, mutta ymmärrätte varmaan mitä tarkoitan :D
Tämä herättää varmasti mielipiteitä, joten olkaa hyvät!:)

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö raskaana pitäisi välttää myös kofeiinia eli ei juoda sitä kokista? 

Pitäisi. Kofeiini vaikuttaa sikiöön negatiivisesti. Mutta av-palstalla otetaan rennosti, mitä suotta suosituksia kuuntelemaan! Sehän on paljon jännempää, kun saa jonkun vammaisen tai oppimisvaikeuksista kärsivän lapsen, joka on aikuisena tasan 150 cm pitkä.

Suositus on max 2kupillista kahvia/päivä. Mut sehän on paljon jännempää heristellä wt-mammoille jotka noudattaa suosituksia eikä vedä vaan luomukananhöyhenmaitoa.

Vierailija
22/27 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kävin raskaana ollessani:

- ahkerasti lenkillä ja salilla (siis kropan ehdoilla tietenkin)

- paljon golfaamassa, olin vielä viikkoa ennen suunniteltua sektiota golfaamassa

- terasseilla juomassa jääteetä, limua, alkoholittomia drinkkejä ja millon mitäkin (selvästi ihmiset kyllä vatsan näkemisen jälkeen tsekkasivat että mitähän lasissani mahtaa olla :D )

- join myös saunassa aina alkoholitonta viiniä, pari kertaa oikeaa punkkua ja lisäks tehtiin miehen kanssa joskus sellasia mageita hedelmäisiä alkoholittomia drinkkejä, mies joi myös sitä alkoholitonta

- kävin paljon kulttuuritapahtumissa

ihan hirveetä jos joku jättää elämisen raskauden ajaksi. Hei cmoon se ei ole mikään sairaus todellakaan! Muutenkin hirveetä paasausta, muualla euroopassa juodaan punkkua raskaanakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitäisi. Kofeiini vaikuttaa sikiöön negatiivisesti. Mutta av-palstalla otetaan rennosti, mitä suotta suosituksia kuuntelemaan! Sehän on paljon jännempää, kun saa jonkun vammaisen tai oppimisvaikeuksista kärsivän lapsen, joka on aikuisena tasan 150 cm pitkä.

Siis täälläkö ollaan oikeasti sitä mieltä, että raskaana olevan pitäs jättää aamukahvi väliin ?:D ja saunan jälkeen ei saa ottaa saunakokista? Buu

Vierailija
24/27 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sitä vähän voi juoda, kuten kahviakin. Mieluummin sokerikolaa, ettei vetele makeutusaineita, vaikka turvalliseksihan niitäkin kyllä sanotaan. Paitsi jos on raskausdiabetes niin sitten sokerikola lienee huonompi vaihtoehto. 

Makeutusaineissa pitää tajuta se, että kun makeutetaan vaikkapa limpparia, niin sitä sokeria laitetaan sinne n. 100 grammaa per litra, mutta keinotekoista makeutusainetta tarvitaan vain parikymmentä milligrammaa. 

Keinotekoiset makeutusaineet on kemialliselta koostumukseltaan hyvin samanlaisia sokerin kanssa. Jos toista nautitaan 100g ja toista 0.01g, niin kyllä sen pitäisi olla tolkuttoman myrkyllistä ollakseen epäterveellisempää kuin tuollainen määrä tavallista sokeria.

(1 = sokeri 2= aspartaami)

1: C12-H22-O11

2: C14-H18-N2-O5

25/27 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kuulin ihan samaa arvostelua. Kävin siis raskausaikana kavereiden mukana baareissa katsomassa keikkoja ja saatoin käydä kaakaolla kun muut joivat alkoholia. Eräs tuttu oli kerran arvostellut, että mitä se noin loppuraskaudesta jossain baareissa käy. En edes tanssinut, koska en tykkää siitä, enkä todellakaan juonut muuta kuin vettä, limua, kaakaota tai kahvia :D samainen tyyppi itse oli raskausaikana vedellyt energiajuomia ja valvonut niiden voimalla öitä, itse lähdin heti kotiin kun alkoi väsyttää. Hän myös poltti tupakkaa raskausaikana. Ei mielestäni paras ihminen muita arvostelemaan.

Vierailija
26/27 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hiekka pois pillusta :DD

Joo tollanen hiekkasitruuna koktaili on vaarallista lapselle!!

27/27 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

SarahSina kirjoitti:

Mä kuulin ihan samaa arvostelua. Kävin siis raskausaikana kavereiden mukana baareissa katsomassa keikkoja ja saatoin käydä kaakaolla kun muut joivat alkoholia. Eräs tuttu oli kerran arvostellut, että mitä se noin loppuraskaudesta jossain baareissa käy. En edes tanssinut, koska en tykkää siitä, enkä todellakaan juonut muuta kuin vettä, limua, kaakaota tai kahvia :D samainen tyyppi itse oli raskausaikana vedellyt energiajuomia ja valvonut niiden voimalla öitä, itse lähdin heti kotiin kun alkoi väsyttää. Hän myös poltti tupakkaa raskausaikana. Ei mielestäni paras ihminen muita arvostelemaan.

Ja ennenkuin jokuarvostelee kahvin kofeiinista; taisin raskausaikana juoda 4 kupillista kahvia ja nekin jäi puoleen kuppiin, kun mulla tulee kahvista huono olo jos juon paljoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kahdeksan