Mies hermostui kun en ilmoittanut missä olin
Kävin asioilla tässä yhtenä iltana, enkä tullutkaan suoraan kotiin vaan pysähdyin palatessa kaverin pihalle juttelemaan kun ei ollut mikään kiire. Mies otti kilarit kun ei tiennyt missä olen enkä ilmoittanut mitään. Kotona ei ollut mikään hätä eikä minua tarvittu mihinkään. Tunnin reissuun meni kaksi. Lasketaanko kontrolloinniksi? Hän sanoi että on vain osoitus välittämisestä.
Kommentit (55)
Minunkin aviomies välillä kyselee olenko ollut uskoton...voi, kuule, kun en ole ollut.
Töissä menee yli. Käyn kaupassa ja asioilla.
Nämä tilanteet on juuri niin tyypillisiä pettämismahdollisuuksia.
Kertaakaan en ole ollut uskoton. Tuo epäily on ärsyttävää. Mieheni ei muuten ole kontrolloiva tai kyttäävä. Tilaa minulla on tarpeeksi ;)
Tässä ei ole kyseessä mustasukkaisuus vaan joku muu juttu. Sellainen kontrollinhalu pitää nainen ns omissa näpeissä ja hallinnassa. Onko ap sun mies myös tarkka siitä, että häntä pitää puhutella aina kunnioittavasti ja huomioida paljon?
Nro 21
En ole pettänyt häntä.
Häntä pitää huomioida paljon, todella paljon. Hän tarvitsee sitä että vietän paljon aikaa hänen kanssaan, ja helposti muiden kanssa vietetty aika tuntuu olevan häneltä pois.
Puhuttelen ihmisiä muutenkin kunnioittavasti kun olen kiltti ja kohtelias, että siitä ei ole ollut huomauttamista.
ap
Jep, samallta kuulostaa. Oma mieheni alkoi valitella alkiaikoina parisuhdekriisiä, kun tein opintojen päättötyötä yhden viikon aikana. tein sitä siis päivällä ja joka päivä käytiin illalla treffeillä ja oli seksiä. Yhtäkkiä hän alkoi valittaa kuinka me kasvetaan erilleen ja ei ole enää mitään yhteistä jne ja pitäisiköhän erota. Huolestuin kovasti ja olin järkyttynyt, kun olin luullut meilmä menevän hyvin ja joka päivä treffejä ja seksiä jne. Jouduin jättämään sen opintotyön tekemisen (roikkuu vieläkin), kun koin että piti pelastaa suhde ja antaa miehelle enemmän aikaa. Vasta paljon myöhemmin tajusin, että hän oli "mustasukkainen" siitä opintojen viemästä akasta ja vaatii itse todella paljon huomiota koko ajan. Mököttää myös jos esim mähden aamulla jonnekin kiireellä ja ajatukset muualla, enkä huomioi mielestään asianmukaisesti jne.
21
Mies on mielellään päättäväinen ja aloitteellinen monissa muissakin asioissa, ja on ottanut hoitaakseen monia asioita puolestani, ja tehnyt päätöksiä asioista jotka oikeastaan kuuluvat minulle. Monessa asiassa olen tähän asti vain hymyillyt ja joustanut, kun olen ajatellut että se on vain miehistä intoa. En ajatellut että se saisi muita sävyjä, niin kuin kontrolloinnin tarve.
ap
21, nyt kun sanot, niin minäkin olen ajatellut että meillä on hyvin aikaa toisillemme. Kuitenkin mies alkaa heti mököttää jos minulla on jonain viikkona enemmän töitä myöhään, ja seksiä ei olekaan jonain päivänä. Hän on ikään kuin mustasukkainen kaikelle mikä vie aikaani häneltä.
ap
Vierailija kirjoitti:
Huolestui varmaan ja siksi hermostui.
Eikö teillä ole kännyköitä, jouden avulla viestitellä? Ei niin, että pitäisi heti laittaa viestiä jos poikkeaa jossain, mutta toinen voisi huolestuessaan laittaa viestiä ja toinen vastaa missä on. Helppoa.
Ja joskus kännykkä jää jonnekin tmv. Ei ole maailman loppu. Saa siitä toinen silti vähän hermostua. Mitä väliä. Relaa.
Ei saakeli. Jos aikuisen ihmisen pitää jatkuvasti ilmoittaa missä menee, niin sitten on jo jotain vialla. Ymmärtäisin, jos AP olisi ollut esimerkiksi vielä keskiyöllä hukassa, mutta sitä ennen ei ole mitään syytä alkaa panikoimaan tai vetämään hernettä nenään.
Miehesi käytös tulee pahenemaan iän myötä. Hänen toimintansa on selvää kontrollointia. Ajan myötä hän päättää puolestasi kaikesta ja kontrollointi senkun pahenee. Tämä on vallankäyttöä. Huomaat olevasi häkkilintu vailla omaa määräämisvaltaa ja liikkumisvapautta. Mieti kaksi kertaa haluatko tuollaista tulevaisuutta. Nosta kissa pöydälle ja ota asia keskusteltavaksi. Jos keskusteluista yms. ei tule mitään, niin juokse niin lujaa kuin voit. Tilanne ei ainakaan parane.
Miehesi on äärimmäisen uskollinen sinulle ja kaipaa sitä samaa sinulta. Tehkää selvät pelisäännöt arkeenne, niin pääset jatkossa eroon miehesi kontrollista. Kertokaa menemisistänne hyvissä ajoin etukäteen, yli tunnin myöhästymisiä lähetätte viestin, jne.
M64
Vierailija kirjoitti:
Miehesi on äärimmäisen uskollinen sinulle ja kaipaa sitä samaa sinulta. Tehkää selvät pelisäännöt arkeenne, niin pääset jatkossa eroon miehesi kontrollista. Kertokaa menemisistänne hyvissä ajoin etukäteen, yli tunnin myöhästymisiä lähetätte viestin, jne.
M64
Ristus mitä kyttäämistä. Asia on eri, jos sovitaan vaikka jostain menosta ja siihen mennessä pitäisi olla kotona, mutta esimerkiksi tämä AP:n esittämä tapaus ei voi vaatia mitään viestejä. Huh huh.
Vierailija kirjoitti:
M64
Ei todellakaan pidä lähteä tuohon. Päinvastoin Pitää olla tarkka siitä, dttä ei alistu kontrolloitavaksi. Älä missään tapauksessa luovuta hänelle esim päätösvaltaa asioistasi. Pidä huoli siitä, etgä menet ulman raportointia omille asioille. Tosin se tulee olemaan äärimmäisen raskasta ja miksi ryhtyä sairaaseen suhteeseen kun tietää että tulee pahememaan tuostakin . Paras olisi erota ajoissa.
Vierailija kirjoitti:
Ihan tällaista ei ole aiemmin tapahtunut, olemme olleet yhdessä vajaa pari vuotta. Olen huomannut että hän haluaa pitkin päivää viestitellä että missä olen, mitä teen ja koska olen tulossa jne. Jos en ole vastannut viesteihin jonkin ajan sisällä, niin hän mököttää. Saatan olla kylässä tai töissä, en siis missään kateissa, mutta en koko ajan tarkistele viestejä ja vastaile niihin kun ei ole mitään varsinaista sovittavaa tai järjestettävää.
Toisaalta taas on sitä mieltä että minun ei pitäisi opettaa lapsia siihen että viestittelen koska olen tulossa, saan tässä nyt vähän ristiriitaista ohjetta.
ap
Sairaalloisen mustasukkainen isäntä. Kannattaa nyt miettiä tarkkaan suhteen jatkoa. Tuo ei ole ihan tervettä.
Lasten kohdalla ymmärrän, joskin joskus sekin viestittely menee hieman liian pitkälle. Ainakin itse olen aivan liian ylivarovainen lasten kanssa. Ei sitä omassa nuoruudessa vanhemmat tienneet missä me luurailtiin, mutta silti ollaan vielä hengissä :)
Itse käyn terapiassa ja mulle terapeutti sanoi oman mielipiteensä siitä, että mun mies ei aina ilmoita mulle menoistaan. Terapeutin mielestä toiselle ilmoittelu kertoo kunnioituksesta toista kohtaan ja kuuluu parisuhteeseen. Hänestä mieheni elää vähän kuin poikamies, vaikka yhdessä asutaan.
Tiedä sitten.
Vierailija kirjoitti:
Onko palstalla ketään jolla olisi kokemusta kontrolloivasta parisuhteesta, että pitäisikö tässä varoitusvalojen vilkkua? Vai eikö päde tähän tapaukseen, ja miksi
ap
Kyllä pitäisi! Miehesi ei ole ihan terve.
Oon varmaan outo, hullu kontrollifriikki kun mun mielestä se, ettei toinen ilmesty töistä yhteiseen kotiin voi aiheuttaa huolta.
Vierailija kirjoitti:
Itse käyn terapiassa ja mulle terapeutti sanoi oman mielipiteensä siitä, että mun mies ei aina ilmoita mulle menoistaan. Terapeutin mielestä toiselle ilmoittelu kertoo kunnioituksesta toista kohtaan ja kuuluu parisuhteeseen. Hänestä mieheni elää vähän kuin poikamies, vaikka yhdessä asutaan.
Tiedä sitten.
Mutta jos otetaan tämä AP:n kuvaama tilanne. Hän siis jäi juttelemaan naapurin kanssa kotimatkalla. Ja sitten isäntä hermoitui, kun tuli vähän myöhemmin kotiin.
Jos minun pitäisi lähetellä viestejä tuollaisessa tilanteessa, niin sitähän saisi jatkuvasti olla luuri kädessä.
Vierailija kirjoitti:
Oon varmaan outo, hullu kontrollifriikki kun mun mielestä se, ettei toinen ilmesty töistä yhteiseen kotiin voi aiheuttaa huolta.
Tiippuu paljon ajasta. Jos oletetaan, että puoliso tulee kotiin yleensä viiden nurkilla, niin ehkä yhdeksän kieppeillä voisin jo hieman huolestua ja lähettäisin viestin kysyäkseni missä toinen on. Mutta jos vaikka toinen lähtee illalla kauppaan, niin en minä ala kellon kanssa kyttäämään, että milloin hänen pitäisi olla kotona.
Toi suuttuminen noin pienestä venähdyksestä on kontrollointia.
Mun mies joutuu menemään aikaisin yöunille, ja ei saa unta, jos mulla pyörälenkki venähtää, mutta ei se siitä mitään kilareita ota. Kännykkä on keksitty. (Ja mun pyörälenkit venähtää usein, koska mulla on aina mukana kamera ja lapio ja möyrin mitä omituisimmissa paikoissa kuvaamassa ja välillä tulee vastaan autiotalojen pihoilla ja kaupungin aiotuilla työmailla vanhaa kantaa olevia puutarhakasveja, jotka pelastan maanmöyrintäkoneelta. ) Jos mulla työmatka venähtää, se vaan tiedustelee että mikä siinä niin kauan kesti. Ei muuta.
Ollaan sovittu vaimon kanssa että jos myöhästytään, laitetaan viesti - ei ole ollut ongelmia / mökötystä.
Onko aloittaja esimerkiksi pettänyt jossain vaiheessa?
Tunti on pitkä aika, jos et kerran edes ilmottanut mitään , tai vastannut miehen puheluun.
Mutta miesvihapalstalla on miesvihapalstan jutut.