oppilaskampaamot
Ei ainakaa kannata mennä Oppivat kädet kampaamoon Espoossa!! Varasin ajan latvojen tasoitukseen ja mittaa lähti reilut 10 cm pois. Oppilas aloitti leikkaamaan väärästä kohdasta ja liian paksuissa nipuissa, jonka seurauksena oli pakko lyhentää "vähän" reilummin. Kun annoin palautetta siitä että opettajan pitäisi vahtia hieman tarkemmin vähemmän kokeneita oppilaita, asia käännettiinkin minun syyksi. Oppilasta en arvostele, koska kukaan ei ole seppä syntyessään, vaan sitä että opettajat eivät vaivaudu seuraamaan leikkauksia. Lisäksi ärsytti se, että virhettä ei edes suostuttu myöntämään vaan kaikki olikin jostain syystä omaa vikaani. Eihän asiakas voi etukäteen tietää oppilaa tasoa. Pitkät hiukseni ovat nyt leikattu puolipitkiksi. Minusta sellaiseen leikkaukseen olisi sitten pitänyt erikseen varata mallinmuutosleikka ja itse olin varannut nimenomaan tasoitusleikkauksen. Ei todellakaan kannata säästää rahaa parturi käynnissä, vaikka kyseessä olisikin pelkkä latvojen tasoitus. Sekin voi olla liian vaativa leikkaus opiskelijaparturissa!
Kommentit (4)
Jep. Jos virheet on ehdoton ei, niin menkää valmistuneelle. Tosin kaikille niitä virheitä voi sattua, niin kuin muuallakin työelämässä
mahtavia kokemuksia Kuopion ammattikoulun kampaamossa. lopputulos ei ehkä aina ole ollut ihan se mitä olen sinne mennessä ajatellut, mutta upeaa jälkeä opiskelijat ovat opettajien avustuksella tehneet.
Kävin Lahdessa pari vuotta sitten ja koin olevani ylimääräinen riesa. "Tää pitäs vielä tehdä" oli vastaanottavan oppilaan kommentti opiskelijalle ja siitä eteenpäin tunnelma oli sellainen, että koko "kampaamon" asenne ihmetytti. Opettajan mielestä olin myöhässä (aika annettu klo 10, olin paikalla klo 9.50) ja hiukseni olivat vääränlaiset, oppilas ei puhunut minulle vaan kaverille (ja koko ajan siitä, miten tästä nyt tulee ylipitkä päivä minun takiani). Lopputulos oli sinänsä OK, mutta ei minulla ole koskaan ennen mennyt 5 tuntia siihen, että tasoitetaan latvat ja sävytetään hiukset (ei siis edes värjätä). Nopeammin olisi voitu toimia, mutta siinä oli välissä opiskelijan tunnin ruokatauko, jona aikana odottelin ja luin lehtiä.
Huonoa kokemusta myös Tampereella