minun ei kannata mennä töihin
Minulla olisi nyt tarjolla työpaikka ja mietin tilannetta. Olen kahden pojan yksinhuoltaja ja kummankaan isältä en saa mitään koska he eivät asu Suomessa. Nyt tuloni ovat noin 2260€ ja poikien harrasteisiin saan tukea. Olen nyt saanut kotihoidon tukea.
Sain siis tuötarjouksen palkka olisi 2700€. Käteeni töissä ollessajää useimpien tukien pudottua vähemmän joten työ ei kannata.
Mielestäni suomessa yksinhuoltajan ei todellakaan kannata olla töissä vaan elää tuilla. Niin hullua kuin se onkin.
Kommentit (8)
Ilman työhistoriaa kukaan ei palkkaa sinua 10 v kuluttua. Pitkä on aika sitten mini eläkettä odottaa.
Mitä ajattelet yhteiskuntavastuusta?
Ei Suomi kestä nykymenolla tällaista sosiaalitukijärjestelmää. Sinuna ottaisin sen työpaikan ja kartuttaisin työkokemusta
Kyllä se on iso asia, että lapset saavat olla äitinsä hoidossa kotona mahdollsimman pitkään. Mielelläni maksan veroja mahdollistaakseni tämän hyvän asian lapsille.
Miten ajattelit saada töitä pitkän työttömyytesi jälkeen sitten kun lapset on isoja ja tuet heidän elatukseen katoaa? Elätkö tyytyväisenä sittenkin?
Toivotko lapsistasi samanlaisia yhteiskunnan tuilla eläviä elättejä, muista täysin riippuvaisia ikuisia lapsia joilla ei ole tdellisia tavoitteita elämälleen?
Sama juttu täällä. Opiskelen nyt, saan kuitenkin saman verran rahaa kuin töissä + lomat. Kunhan saan yliopistokoulutuksen lähden ulkomaille, parempi palkka ja enemmän mahdollisuuksia :)
Voi ei, etkö tosiaan ajattele eläkettäsi ollenkaan? Ja tiesithän, että työttömyys periytyy liian usein, sitäkö haluat lapsillesi? Että tottuvat, että äiti on aina kotona eikä arvosta työntekoa? Ihan hyvää liksaakin sulle tarjotaan, uskotko, että viiden vuoden päästä olet haluttu työntekijä edelleen?
Niin työ vaan tuo sisältöä elämään ja kerryttää eläkettä...