Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen todella heikko ja lihava...

Vierailija
12.04.2016 |

Olen 23-vuotias. Paino on alkanut tasaisesti kertymään. Järkytyksekseni painan melkein 80kg (170cm). Vaikka ennen urheilin olin silti todella heikko. Mua ahdistaa lihavuuteni ja huono kuntoni enkä tiedä mistä aloittaa tai miten. Ajatus jostain ryhmäliikunnasta kauhistuttaa ja hävettää.Muutan syksyllä uuteen kaupunkiin enkä haluaisi aloittaa uutta elämää pyylevänä. Mistä aloitan?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin, että kannattaa aloittaa reippailla kävelyillä.

Vierailija
2/6 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja syödä vähemmän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään normaalipainoisenakaan voi sietää mitään ryhmiksiä tai kuntosaleja. Mä käyn päivittäin koiran kanssa lenkillä ja kahdesti viikossa treenaan kotona jalat ja kahdesti viikossa ylävartalon/vatsan/selän. Mä suosittelisin sulle aloitusta ihan samalla tavalla, miten itse pääsin pari kuukautta sitten sokerikoukusta irti ja vatsan seudun rasva alkoi sulaa eli jätä arkiruokailusta KAIKKI lisätty sokeri sekä vehnä kokonaan pois. Eli et osta maustettuja jogurtteja/myslejä/mehuja/karkkia/jäätelöä/rahkoja kaupasta. Maustamatonta jogurttia, johon sitten oman mieltymyksen mukaan lisäät hedelmää sekaan, alkuun tuntuu joo mauttomalta ja kirpeältä, mutta noin viikossa tottuu jo niin, että voisi vetää sitä jugua ihan pelkältäänkin. Mut kannattaa niitä mauatamattomien jogurttienkin ravintosisältöjä vähän katsoa ja verrata, missä on hiilihydraateista vähiten sokeria ja valita se. Janojuomaksi ja ruokajuomaksi vesi ja leipää max 2 viipaletta oikeaa ruisleipää päivässä, eli katso tuoteselosteesta, ettei sisällä vehnäjauhoja (itse ostan useimmiten jälkiuunipaloja kun ovat halvimpia vehnättömiä). Lisäksi tietty pastat pois, koska ovat siitä vehnästä tehty. Lisää kasviksia joka aterialle niin, että puolikas kukkurallinen lautasesta on täynnä kasviksia. Syö säännöllisesti ja terveellisesti niin, ettei ole nälkä. Kerran viikossa sitten herkkupäivä, jonka aikana syöt HARKITUSTI sitä sokeria ja vehnää eli vaikka joku pasta-ateria/pizza/hamppari ja about 100g karkkia.

Vierailija
4/6 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Havahduin 15 vuotta sitten siihen että alan plösöytyä. Aloin tehdä kävelylenkkejä, aluksi rauhallisia ja lyhyitä mutta pian lisäsin matkaa ja nopeutta. Sitten aloin hölkötellä. Ruokavalioon en tehnyt isoja muutoksia, mitä nyt vähän vaihdoin joitakin tuotteita vähän kevyempiin.

Siitä sitten vaan hiljakseen, ennen kaikkea stressaamatta, lisäsin liikuntaa. Kävin myös joka aamu samaan aikaan punnitsemassa itseni, se on hyvä tapa jos haluaa laihtua. Kannattaa muistaa että puolenkin kilon laihtuminen viikossa on jo hyvä saavutus, ainakin jos haluaa laihtua pysyvästi. Voi kyllä käydä niinkin että jossain vaiheessa paino ei vaan laske, se johtuu usein siitä että rasvan tilalle tulee lihaksia.

Mutta tärkeintä on että hyväksyy sen ettei pysyvä painonpudotus ole kovin nopeaa. Tee vain sellaisia muutoksia joista tiedät voivasi pitää kiinni. Ei siis mitään pikalaihdutuskuureja. Kannattaa ehkä kokeilla useampaa urheilulajia että löydät mieleisesi.

Itse huomasin että tykkään hölkätä, uida ja käydä punttiksella. Onneksi asun pääkaupunkiseudulla, täällä on nimittäin muutama loistava sisäkiipeilypaikka. Innoistuin kiipeilystä pari vuotta sitten ja siitä onkin tullut ensisijainen liikuntamuotoni. No, pointtini oli että kokeile eri lajeja, löydät kyllä sellaisia joita jaksat alkaa harrastaa säännöllisesti.

Vierailija
5/6 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syötkö paljon herkkuja? Jos syöt, jätä kaikki herkut pois vaikka kuukaudeksi. Sitten alat vaan syömään ihan tavallisia kotiruokia, ei pitsoja tai hamppareita. Mä en jättäis pastoja tai perunoita pois, koska mulla ne ainakin kuuluu siihen perusruokaan. Laihdutus onnistuu ainakin mun mielestä parhaiten niin, että syö koko ajan sellasia ruokia mitä tulevaisuudessakin syö. Ite oon ainakin aina epäonnistunu sellasilla laihdutuksilla, joissa jätetään makaronit pois koska ne kuuluu mun tekemiin ruokiin niin olennaisesti.

Syö siis 3-4 kertaa päivässä.

Aamulla pari leipää juustolla ja kasviksilla tai puuroo raejuustolla ja menukeitolla

Päivällä lämmin ateria

Illalla yks pala leipää ja jotain jogurttia tai rahkaa.

Jos syöt pieniä annoksia, syö lämmin ruoka kahdesti. Jos aterioiden välissä on nälkä, syö leipää, hedelmiä tai jogurttua tai rahkaa

Syö siis silloin, kun on nälkä ja itsellesi sopivia annoksia.

Tämän lisäksi ala harrastaa lenkkeilyä. Valitse lähialueeltasi aluksi joku 4 km lenkki, jonka kävelet. Jos jaksat, hölkkäile välillä pieniä matkoja. Muutaman viikon päästä jaksat hölkätä koko matkan ja voit pidentää lenkkejäsi. Mä ainakin laihdun todella nopeesti kun lenkkeilen, kuntosalilla en tykkää käydä ja sielä laihdunkin hitaammin. Käy lenkillä 3-4 kertaa viikossa, sit kerran viikossa voit tehdä kotona vaikka vatsalihaksia, punnerruksia, kyykkyjä ja muuta.

Itse olin laihdutuksen alkaessa 158/74 ja nyt kuukauden jälkeen painan 69 kg. Vointi on koko ajan ollut hyvä ja on mukavaa kun voi syödä ihan tavallisia ruokia. Suosittelen lämpimästi! Hanki hyvät lenklarit jos sinulla ei vielä semmoisia ole niin on mukava ulkoilla :)

Itse olen pari kertaa vetänyt tässä välissä pitsaakin ja hamppareita, mutta hyvin on paino pudonnut silti. Makeita en ole syönyt lainkaan, koska ne on mulle semmonen heikkous että vedän niitä aivan liikaa. Eipä niitä nyt oo enää tehnyt mielikään. Jos makeanhimo käy liian hankalaksi, pidä vaikka parin viikon välein herkkupäivä, jolloin saat syödä esim. 1 suklaalevyn. Se hidastaa laihdutusta mutta jos se tekee sut onnelliseks niin turha sitä on sitten niin armottomasti laihdutella.

Anteeks sekavasta tekstistä, kännykällä on vaikee kirjottaa kovin fiksusti pitkää viestiä :D

Vierailija
6/6 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syötkö paljon herkkuja? Jos syöt, jätä kaikki herkut pois vaikka kuukaudeksi. Sitten alat vaan syömään ihan tavallisia kotiruokia, ei pitsoja tai hamppareita. Mä en jättäis pastoja tai perunoita pois, koska mulla ne ainakin kuuluu siihen perusruokaan. Laihdutus onnistuu ainakin mun mielestä parhaiten niin, että syö koko ajan sellasia ruokia mitä tulevaisuudessakin syö. Ite oon ainakin aina epäonnistunu sellasilla laihdutuksilla, joissa jätetään makaronit pois koska ne kuuluu mun tekemiin ruokiin niin olennaisesti.

Syö siis 3-4 kertaa päivässä.

Aamulla pari leipää juustolla ja kasviksilla tai puuroo raejuustolla ja menukeitolla

Päivällä lämmin ateria

Illalla yks pala leipää ja jotain jogurttia tai rahkaa.

Jos syöt pieniä annoksia, syö lämmin ruoka kahdesti. Jos aterioiden välissä on nälkä, syö leipää, hedelmiä tai jogurttua tai rahkaa

Syö siis silloin, kun on nälkä ja itsellesi sopivia annoksia.

Tämän lisäksi ala harrastaa lenkkeilyä. Valitse lähialueeltasi aluksi joku 4 km lenkki, jonka kävelet. Jos jaksat, hölkkäile välillä pieniä matkoja. Muutaman viikon päästä jaksat hölkätä koko matkan ja voit pidentää lenkkejäsi. Mä ainakin laihdun todella nopeesti kun lenkkeilen, kuntosalilla en tykkää käydä ja sielä laihdunkin hitaammin. Käy lenkillä 3-4 kertaa viikossa, sit kerran viikossa voit tehdä kotona vaikka vatsalihaksia, punnerruksia, kyykkyjä ja muuta.

Itse olin laihdutuksen alkaessa 158/74 ja nyt kuukauden jälkeen painan 69 kg. Vointi on koko ajan ollut hyvä ja on mukavaa kun voi syödä ihan tavallisia ruokia. Suosittelen lämpimästi! Hanki hyvät lenklarit jos sinulla ei vielä semmoisia ole niin on mukava ulkoilla :)

Itse olen pari kertaa vetänyt tässä välissä pitsaakin ja hamppareita, mutta hyvin on paino pudonnut silti. Makeita en ole syönyt lainkaan, koska ne on mulle semmonen heikkous että vedän niitä aivan liikaa. Eipä niitä nyt oo enää tehnyt mielikään. Jos makeanhimo käy liian hankalaksi, pidä vaikka parin viikon välein herkkupäivä, jolloin saat syödä esim. 1 suklaalevyn. Se hidastaa laihdutusta mutta jos se tekee sut onnelliseks niin turha sitä on sitten niin armottomasti laihdutella.

Anteeks sekavasta tekstistä, kännykällä on vaikee kirjottaa kovin fiksusti pitkää viestiä :D

Tulipas hölmöjä kirjoitusvirheitä mutta pointti varmaan tuli selväksi :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä yhdeksän