Näköjään sossu kustantaa ratsastuksen köyhälle perheelle.
Näin pienituloisena perheenä harmittaa kun ei ole varaa kuin ilmaisiin harrastuksiin lapsella ja köyhä suurperhe saa sossusta rahat ratsastukseen. Onko tämä oikein?
Kommentit (261)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jo on ihmiset saavuttaneet uuden alhaisuuden tason, sossun asiakkaiden kadehtimisen. Ei hyvää päivää!
Sossu maksaa harrastuksen, on perheellä niin monta muutakin asiaa pielessä, että ei kävisi mielessä edes ohimennen kadehtia, että miksi noille maksetaan ja mulle ei. Sossulapsi vaihtaisi milloin tahansa ratsastuksen tavalliseen, vaikka pienituloiseen, perheeseen. Hävetkää!
Kaltaistesi takia olen muuttamassa ulkomaille töihin. Miksi hemmetissä maksaisin omasta palkastani lähes PUOLET veroja, vain ja ainoastaan tukipummien takia? En koe saavani hyötyä yhteiskunnalla siinä suhteessa, mitä veroja maksamme. Mieheni maksaa solidaarisuusveroa, eikä ole ok että menee kaltaistesi kiittämättömien käyttöön.
Heh, ei tule ikävä. Verovaroin olet saanut itsekin kaiken alusta alkaen ja minua sapettaa, että kohdallasi MINUN maksamani verot ovat menneet hukkaan, kun tuon enempää ole tuottanut kykyä ajatella nokkaansa pidemmälle.
Vähän harmittaa, että on tullut sinullekin maksettua verovaroin vaikka mitä, mutta onneksi se nyt loppuu, kuinka pian muutat? Minun on todella vaikea uskoa, että vauvalla jaksaisi elämöidä joku, jonka perheellä olisi oikeasti ollut varaa ostaa omilla rahoillaan verovaroin kustannetut palvelut ja edut jotka jokainen meistä on saanut.
Kyllä, koulutuksen on yhteiskunta kustantanut, sekä infrastruktuurin. Onhan niitä muutamia muitakin, mutta vanhempani ovat maksaneet veroja enemmän, kuin monikaan suomessa. Samoin mieheni. Itse maksan myös huomattavasti keskituloisia enemmän, mutten yhtä paljon kuin edellämainitut. Emme käytä julkisen sektorin palveluita, maksamme yksityisellä. Eli kuule kyllä tässä te pummit taidatte voitolla olla. Onneksi ei tarvitse enää kuin muutamasta palkasta maksaa verot tänne, poistumme äkkiä takavasemmalle ennen Suomen täydellistä tuhoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asiassa voi olla niin paljon enemmän kuin sinä näet. Jos on esim. katsottu että harrastus tukee lapset selviämistä ja ehkäisee syrjäytymistä. Mutta kadehdi sinä vaan...
Harrastuksen tukeminen on harkinnanvaraista. Senkun haet vaan jos katsot että sinä ja sinun lapsesi on siihen oikeutettu.
Mutta ratsastus on sellainen laji, jota ei tarvitsisi kenellekään kustantaa yhteiskunnan varoin. Tiedätkö edes, kuinka kallis laji on kyseessä? Jokin edullisempikin laji varmasti löytyisi. Ei, en ole pienituloinen ja harrastan ratsastusta, mutta inhottaa maksaa veroja loisten takia.
Niin totta, pysyköön köyhän kakarat poissa Minun hyvätuloisen harrastuksista. Jos köyhän lapset ovat loisia, sinun kaltaisesi ovat syöpä.
Vielä jotenkin ymmärtää pienituloisen kateuden.No jopas oli perinteinen loisijan vastaus. Kuule, mainitsin harrastukseni tasan sen takia, että tiedän, paljonko se kustantaa.
En minäkään lapsena aina voinut harrastaa ratsastusta, sillä vanhemmillani ei ollut varaa. Ei sillon itketty sossun luukulla, että pitää saada kaikki samat asiat, kuin parempituloisemmat. Äitini teki kahta työtä ja isäni todella pitkiä päiviä, jotta meillä olisi edes jonkunlainen elintaso. Nykypäivän pummit ei ole valmiita tekemään mitään, mangutaan vain sossussa kuinka lapsen pitää päästä ratsastamaan, kun muutkin.
En myöskään sulattaisi sitä, että sossu maksaisi jollekin jääkiekon, tai golfin harrastamisen. Ei ole kyse mistään "köyhien vihasta" vaan tasan tarkkaan siitä, että minä en ainakaan maksa veroja, jotta ihmisille kustannetaan KALLIITA _HARRASTUKSIA_
Mitä sinä tiedät minun loisimisestani?
Sinä, jonka lapsuuden perheen köyhyys on tehnyt katkeraksi.
Minun köyhä eläkkeellä oleva äitini sanoi kun erosin miehestäni, muista että meiilä isän kanssa on kyllä vähän säästöjä, ettei tarvitse sossuun mennä, ei ole tarvinnut, ei vanhempin säästöihin eikä sossuun.
Minun köyhä pienituloinen lapsuuden perheeni opetti kristillis-sosialistisia arvoja, köyhälle on annettava ja verot on maksettava, sillä aina ne koituvat omaksi hyödyksi tai iloksi.
Lisäksi opetettiin tervettä kriittisyytt ja ajattelua, onko niin kuin, silloin vain lehdessä, lukee, nykyisin koskee erityisesti nettiä.Katkera? Taidatpa itse olla.. ;) Kuten olen muutamaan kertaan sanonut, en todellakaan kadehdi/vihaa köyhiä, vihaan loisijoita, enkä HALUA, että kovalla työllä tienaamani rahat menevät tällaiseen käyttöön. Olisi niin paljon järkevämpiä kohteita, kuin lapsiesi ratsastusharrastuksen tukeminen. Kenenkään harrastuksia ei tulisi yhteiskunnan kustantaa, ellei se ole sitten perusteltua terapiakäyttöä. Yhteiskunnallamme ei todellakaan ole varaa siihen.
Mutta ilakoi nyt aikasi, kohta ne viimeisetkin tuet loppuu kun eletään yli varojen :)
Toki ne tuet loppuvat, mutta se johtuu ihan muusta kuin LASTEN ratsastustunneista, jotka voivat vielä antaa jotain toivoa LAPSELLE
Ymmärrän kyllä että sinun maailmassasi eri arvoisuus alkaa jo lapsuudesta.
Vierailija kirjoitti:
Olen vuokraamassa asuntoani kahden lapsen yh-äidille, joka on kotihoidontuella, eikä käy sius töissä. Lähetti minulle otteen saamistaan tuista valuuttaakseen vuokranmaksukykyään. 2268 euroa kuussa erilaisia tukia elareineen rapsahtaa tilille. En ollut uskoa silmiäni. Minkäsuuruisella palkalla tuon verran saa käteen nettona.
Et nyt varmaan ottanut ihmetellessäsi huomioon, että tuolla summalla pitää siis maksaa kolmen ihmisen asuminen ja muu eläminen? Totta on, että pienipalkkaiset elää myös köyhyysrajalla, mutta ei tukien varassa eläminenkään mitään sen rikkaampaa ole. Ihmiset voisi lakata kadehtimasta ja kyräilemästä toisiaan ja suunnata tarmonsa oikeasti merkityksellisiin kohteisiin niin jotain muutostakin voisi saada aikaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asiassa voi olla niin paljon enemmän kuin sinä näet. Jos on esim. katsottu että harrastus tukee lapset selviämistä ja ehkäisee syrjäytymistä. Mutta kadehdi sinä vaan...
Harrastuksen tukeminen on harkinnanvaraista. Senkun haet vaan jos katsot että sinä ja sinun lapsesi on siihen oikeutettu.
Mutta ratsastus on sellainen laji, jota ei tarvitsisi kenellekään kustantaa yhteiskunnan varoin. Tiedätkö edes, kuinka kallis laji on kyseessä? Jokin edullisempikin laji varmasti löytyisi. Ei, en ole pienituloinen ja harrastan ratsastusta, mutta inhottaa maksaa veroja loisten takia.
Ratsastus on terapiamuoto, vieläpä erittäin hyvä. Ei kukaan saa ilmaisia tunteja ilman vahvaa näyttöä siitä, että niitä tarvitsee. Eli te tässä kadehditte erityislapsia ja heidän vanhempiaan. Kiva.
Keskituloisen perheen erityislapsi ei saa ratsastusterapiaa - ihan itse kustannetaan. Poislukien jotkut vaikeammin vammaiset sitten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monilla ratsastustalleilla saa ilmaisia ratsastustunteja tallityötä vastaan.
Niin isommille lapsille tämä mahdollisuus.
Ja aloittaja jossain kertoi, että kyseessä oli nimenomaan tämän suurperheen pienet lapset?
Lastensuojelun asiakkaana voi saada harkinnanvaraista toimeentulotukea lapsen harrastuksiin, vaikka ei muuten olisikaan toimeentulotukeen oikeutettu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja aloittaja jossain kertoi, että kyseessä oli nimenomaan tämän suurperheen pienet lapset?
Ei, mutta toin vaan esiin, että yleensä tallitöihin pääsee vasta isompana, sanotaan nyt vaikka 13-14-vuotiaana. Ja jotta tallitöihin pääsee, pitää olla hevoskokemusta. Jota ei saa, ellei nuorempana pääse tallille (yleensä siis maksullisille ratsastustunneille). Tämä tie ei siis automaattisesti aukea kokemattomalle ahkeralle nuorelle.
Te, jotka haukutte minun ajatusmaailmaani, kurkatkaa huvikseen lestadiolaisten piireihin. Taitaa aika pian muuttua käsitys lapsiperheiden täydestä tukemisesta muiden kustannuksella. En todellakaan tee töitä loisten eteen.
Se ulkomaille muuttaja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minuakin harmittaa etten voi viedä esikoista ratsastustunneille vaikka hän jatkuvasti niistä puhuu. Meillä on pari muutakin lasta, miehen nettotulot 2600e ja itsellä 1800e plus lapsilisät. Tästä huolimatta emme pysty yhdelle kustantamaan harrastusta joka maksaa 40e/tunti... Tai hän pääsisi niin harvoin että pidämme parempana että ei käydä ollenkaan. Tytöllä on sitten toinen harrastus ja sillä hyvä. Kyllähän se harmittaa että me, jotka teemme kovasti töitä ja maksamme veroja (ja esim hoidosta maksamme yli 500e/kk), emme kuitenkaan tunnu saavan sen leveämpää elämää kuin pummeillen. Joten todellakin ymmärrän ap, pienituloiset työntekijät häviää eniten!
Voi mitä kuvittelua.
Tosiasiassa olette siis keskituloisia ja tilastojen mukaan saatte kaikkein eniten tulonsiiroja. Mitäpä, jos hieman opiskelisit aihetta, niin ei tarvitse katkeroitua asioista, jotka eivät pidä paikkaansa.
Jos viittaat tilastoihin, laitat varmasti lähteen myös näkyviin.
"Tilastojen mukaan" on huomattavan kulunut argumentti, jota käyttävät muka-tietäväiset, ellei sinulla ole tilastoa tähän liittää toki.
Todellakin. Nämä tilastoihin viittailijat ovat niitä, joilla ei oikeasti ole mitään sanottavaa. Kunhan yrittävät päteä olemattomilla tilastoillaan.
Toinen samanlainen ryhmä ovat "tutkimusten mukaan".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
en usko minäkään että sossu maksaa jos ei ole terapiaratsastusta.
OT me ollaan aika pienituloisia mutta ei se ratsastus ole kauhean kallista. jätän neljä siideriä kauppaan ja lapsi pääsee kerran viikossa tunnille ;) ne muutamat tarpeelliset varusteet löytyi alesta eikä kaikkia tarvi hankkia itse. itse pääsen samalla heppailemaan eli rapsuttelemaan ja paijaamaan hevosia ihan ilmaiseksi!
Teilläpäin on joko kallista siideriä tai halvat tunnit :D
Mietin ihan samaa, ei sillä että minulla kuluisi neljää siideriä/muuta alkojuomaa viikkotasolla, hyvä jos puolikastakaan, jos keskiarvoja lähtee laskemaan. Pitää keksiä joku muu säästökohde.
p.s. Täällä halvimmissa syrjäpaikoissa viikkotunti maksaa noin 30e, ja jos pitää julkisilla päästä 40e+
Paljonko yksi siideri maksaa kaupassa? 3-4 euroa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jo on ihmiset saavuttaneet uuden alhaisuuden tason, sossun asiakkaiden kadehtimisen. Ei hyvää päivää!
Sossu maksaa harrastuksen, on perheellä niin monta muutakin asiaa pielessä, että ei kävisi mielessä edes ohimennen kadehtia, että miksi noille maksetaan ja mulle ei. Sossulapsi vaihtaisi milloin tahansa ratsastuksen tavalliseen, vaikka pienituloiseen, perheeseen. Hävetkää!
Kaltaistesi takia olen muuttamassa ulkomaille töihin. Miksi hemmetissä maksaisin omasta palkastani lähes PUOLET veroja, vain ja ainoastaan tukipummien takia? En koe saavani hyötyä yhteiskunnalla siinä suhteessa, mitä veroja maksamme. Mieheni maksaa solidaarisuusveroa, eikä ole ok että menee kaltaistesi kiittämättömien käyttöön.
Heh, ei tule ikävä. Verovaroin olet saanut itsekin kaiken alusta alkaen ja minua sapettaa, että kohdallasi MINUN maksamani verot ovat menneet hukkaan, kun tuon enempää ole tuottanut kykyä ajatella nokkaansa pidemmälle.
Vähän harmittaa, että on tullut sinullekin maksettua verovaroin vaikka mitä, mutta onneksi se nyt loppuu, kuinka pian muutat? Minun on todella vaikea uskoa, että vauvalla jaksaisi elämöidä joku, jonka perheellä olisi oikeasti ollut varaa ostaa omilla rahoillaan verovaroin kustannetut palvelut ja edut jotka jokainen meistä on saanut.
Kyllä, koulutuksen on yhteiskunta kustantanut, sekä infrastruktuurin. Onhan niitä muutamia muitakin, mutta vanhempani ovat maksaneet veroja enemmän, kuin monikaan suomessa. Samoin mieheni. Itse maksan myös huomattavasti keskituloisia enemmän, mutten yhtä paljon kuin edellämainitut. Emme käytä julkisen sektorin palveluita, maksamme yksityisellä. Eli kuule kyllä tässä te pummit taidatte voitolla olla. Onneksi ei tarvitse enää kuin muutamasta palkasta maksaa verot tänne, poistumme äkkiä takavasemmalle ennen Suomen täydellistä tuhoa.
Minä niin rakastan näitä oman onnensa seppiä, jotka aina muistavat kuinka he itse maksavat, edes Kelakorvausta eivät luomen poistosta saa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei, mutta toin vaan esiin, että yleensä tallitöihin pääsee vasta isompana, sanotaan nyt vaikka 13-14-vuotiaana. Ja jotta tallitöihin pääsee, pitää olla hevoskokemusta. Jota ei saa, ellei nuorempana pääse tallille (yleensä siis maksullisille ratsastustunneille). Tämä tie ei siis automaattisesti aukea kokemattomalle ahkeralle nuorelle.
Tuo on totta, mutta ei suurperheeksikään tulla esikoisen syntyessä. Onhan sekin mahdollista, että läpsen ratsastusharrastukseen on ollut aiemmin varaa, mutta ei enää. Lisäksi pelkkä suurperheellisyys ei tee kenestäkään sossun asiakasta vaan voihan olla, että perheen tulot riittävät lapsen harrastukseen tai harrastuksen kustantaa joku muu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minuakin harmittaa etten voi viedä esikoista ratsastustunneille vaikka hän jatkuvasti niistä puhuu. Meillä on pari muutakin lasta, miehen nettotulot 2600e ja itsellä 1800e plus lapsilisät. Tästä huolimatta emme pysty yhdelle kustantamaan harrastusta joka maksaa 40e/tunti... Tai hän pääsisi niin harvoin että pidämme parempana että ei käydä ollenkaan. Tytöllä on sitten toinen harrastus ja sillä hyvä. Kyllähän se harmittaa että me, jotka teemme kovasti töitä ja maksamme veroja (ja esim hoidosta maksamme yli 500e/kk), emme kuitenkaan tunnu saavan sen leveämpää elämää kuin pummeillen. Joten todellakin ymmärrän ap, pienituloiset työntekijät häviää eniten!
Voi mitä kuvittelua.
Tosiasiassa olette siis keskituloisia ja tilastojen mukaan saatte kaikkein eniten tulonsiiroja. Mitäpä, jos hieman opiskelisit aihetta, niin ei tarvitse katkeroitua asioista, jotka eivät pidä paikkaansa.
"Tilastojen mukaan" on huomattavan kulunut argumentti, jota käyttävät muka-tietäväiset, ellei sinulla ole tilastoa tähän liittää toki.
http://yle.fi/uutiset/nain_hyvinvointivaltio_tasoittaa_tuloeroja__tulon…
Haluaisin vain muistuttaa etta taalla Lansi-Euroopassa maksan ratsastustunneistani 9 euroa kerta (lapset noin 7-8 euroa ponitunneistaan). Hoitoheppoja loytaa helposti hinta-akselilla 25-100 euroa kuukausi, kunhan jaksaa kolme, nelja kertaa viikossa menna auttamaan ja jumppaamaan/ratsastamaan yksityisia hevosia :) "Maaseudulla" joka nayttaa Suomen taajamalta monella pihalla seisoo poni tai hevonen kun ihmisia ei imeta kuiviin veroilla.
Miksi ihmeessa joku enaa haluaisi asua Suomessa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi mitä kuvittelua.
http://yle.fi/uutiset/nain_hyvinvointivaltio_tasoittaa_tuloeroja__tulon…
Ok, ja missä väitetään, että keskituloiset saisivat eniten tulonsiirtoja?
"Vaikka tulonsiirrot hyödyttävän suhteessa eniten kaikkein pienituloisimpia, euromääräisesti isoimman potin keräävät toiseksi alimpaan tulokymmenykseen kuuluvat."
Toiseksi alin tulokymmenys ei vielä liene keskituloiset?
Ihmettelen miksi köyhän suurperheen lapset edes haluaa ratsastaa koska talleilla on vain parempaa väkeä jotka tulee sinne paremmilla luksusautoilla, pukeutuvat parhaimpiin merkkiratsastusvaatteisiin jne. Ainakin täällä Espoossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hehheh, tätä ylvästelyä "käytämme yksityisiä palveluita" et edes näytä tietävän, että suurin maksetaan verorahoilla esim. Kela.
Ja mikä sattuma, kun miljonääri on sattunut palstalle, sillä kuulut siihen muutaman harvan joukkoon Suomessa, jonka vero on 50% palkasta. Me muut maksetaan paljon vaativampia vero-%.
Ja mitä tulee Suomen verotukseen, se on Eu-maiden keskitasoa eli ennen menolipun ostamista, tarkista kohdemaan verotus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, sehän kävi selväksi, että veroja on maksettu, mutta niin se vain on, että omillasi et olisi saanut vastaavaa ostettua.
Minä olen saanut niitä paljon parjattuja sossun palveluja, mutta myös terveydenhuollon ja kalliin yliopistokoulutuksen. Ei harmita tippaakaan maksaa palkasta isoa osaa veroja, jotta muutkin saavat. Lähde vain nyt kun on maksun aika, mutta kuka onkaan se todellinen pummi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hehheh, tätä ylvästelyä "käytämme yksityisiä palveluita" et edes näytä tietävän, että suurin maksetaan verorahoilla esim. Kela.
Ja mikä sattuma, kun miljonääri on sattunut palstalle, sillä kuulut siihen muutaman harvan joukkoon Suomessa, jonka vero on 50% palkasta. Me muut maksetaan paljon vaativampia vero-%.
Ja mitä tulee Suomen verotukseen, se on Eu-maiden keskitasoa eli ennen menolipun ostamista, tarkista kohdemaan verotus.
Progressio ei ole EU-maiden keskiarvoa todellakaan.
Mietin ihan samaa, ei sillä että minulla kuluisi neljää siideriä/muuta alkojuomaa viikkotasolla, hyvä jos puolikastakaan, jos keskiarvoja lähtee laskemaan. Pitää keksiä joku muu säästökohde.
p.s. Täällä halvimmissa syrjäpaikoissa viikkotunti maksaa noin 30e, ja jos pitää julkisilla päästä 40e+