Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Näköjään sossu kustantaa ratsastuksen köyhälle perheelle.

Vierailija
12.04.2016 |

Näin pienituloisena perheenä harmittaa kun ei ole varaa kuin ilmaisiin harrastuksiin lapsella ja köyhä suurperhe saa sossusta rahat ratsastukseen. Onko tämä oikein?

Kommentit (261)

Vierailija
21/261 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jo on ihmiset saavuttaneet uuden alhaisuuden tason, sossun asiakkaiden kadehtimisen. Ei hyvää päivää!

Sossu maksaa harrastuksen, on perheellä niin monta muutakin asiaa pielessä, että ei kävisi mielessä edes ohimennen kadehtia, että miksi noille maksetaan ja mulle ei. Sossulapsi vaihtaisi milloin tahansa ratsastuksen tavalliseen, vaikka pienituloiseen, perheeseen. Hävetkää!

Kaltaistesi takia olen muuttamassa ulkomaille töihin. Miksi hemmetissä maksaisin omasta palkastani lähes PUOLET veroja, vain ja ainoastaan tukipummien takia? En koe saavani hyötyä yhteiskunnalla siinä suhteessa, mitä veroja maksamme. Mieheni maksaa solidaarisuusveroa, eikä ole ok että menee kaltaistesi kiittämättömien käyttöön.

Vierailija
22/261 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko siis asia ymmärrettävä niin, että palstalaisista on ihan ok maksaa monen tuhannen euron harrastuksia harkinnanvaraisesta toimeentulotuesta? Oli sitten todellisuudessa näin tapahtunut tai ei? Ette kyllä taida olla nettomaksajia!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/261 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minuakin harmittaa etten voi viedä esikoista ratsastustunneille vaikka hän jatkuvasti niistä puhuu. Meillä on pari muutakin lasta, miehen nettotulot 2600e ja itsellä 1800e plus lapsilisät. Tästä huolimatta emme pysty yhdelle kustantamaan harrastusta joka maksaa 40e/tunti... Tai hän pääsisi niin harvoin että pidämme parempana että ei käydä ollenkaan. Tytöllä on sitten toinen harrastus ja sillä hyvä. Kyllähän se harmittaa että me, jotka teemme kovasti töitä ja maksamme veroja (ja esim hoidosta maksamme yli 500e/kk), emme kuitenkaan tunnu saavan sen leveämpää elämää kuin pummeillen. Joten todellakin ymmärrän ap, pienituloiset työntekijät häviää eniten!

Vierailija
24/261 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläpäin sossu kyllä kustantaa lasten harrastuksia, jopa sitä ratsastusta. Taitaa olla niin että vuoden on pitänyt olla toimeentulotuen hakijana että alkavat maksaa noita.. Tyttäreni ystävällä on tämä tilanne. Hän ja siskonsa saavat siis kerran viikossa käydä tunnilla ratsastamassa. Heidän äitinsä on yh, ei ole mikään alkoholisti mutta töissä ei ole ollut vuosiin.

Vierailija
25/261 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteisiä verovaroja ei minusta ole tarkoitettu harrastuksiin tai vapaa-ajan huvituksiin. Niin monta akuutimpaa kohdetta vailla välttämättömiä resursseja. Ja tosiaan, jos yhdelle kustannetaan niin pitäisi kustantaa kaikille. Ratsastusterapia on eri asia, se on hoitoa.

Vierailija
26/261 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, olen katkera siitä, että teemme miehen kanssa 40-tuntista työviikkoa saadaksemme itsellemme ja lapsillemme ne asiat mitä haluamme. Silti laskemme tarkasti kaiken yhtään kalliimman, koska siihen olisi mahdollisesti varaa. Jos jotain kallista tehdään/hankitaan (vaikkapa ratsastustunnit), jotain muuta jätetään tekemättä. Kaikesta maksamme toki maksimin mukaan, päivähoito jne.

Ja sitten jotkut eivät tee yhtään mitään ja saavat vinkumalla ja esittämällä säälittävää saman ja enemmän. Se on enemmän kuin väärin. 

Vierailija
27/261 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monilla ratsastustalleilla saa ilmaisia ratsastustunteja tallityötä vastaan. 

Vierailija
28/261 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole oikein. Pienituloiset eivät saa palkallaan mitään asunnon ja ruoan päälle, kun pitää maksaa veroina just näitä loisten harrastuksia. 

No nyt tuli koko kommentti täyttä puppua.

Pienituloiset eivät kustanna veroillaan edes omia tulonsiirtojaan, vaan ovat saamapuolella.

Pienituloisten ansiotuloveroprosentti on yhteiskuntajärjestelmässämme alhainen. Voithan aina siirtyä kannattamaan tasaveroa Kokoomuksen malliin, niin maksatkin yhtäkkiä reippaasti enemmän veroja.

Etkö tiedä yhteiskunnan toiminnasta mitään?

Vierailija
29/261 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monilla ratsastustalleilla saa ilmaisia ratsastustunteja tallityötä vastaan. 

Niin isommille lapsille tämä mahdollisuus.

Vierailija
30/261 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asiassa voi olla niin paljon enemmän kuin sinä näet. Jos on esim. katsottu että harrastus tukee lapset selviämistä ja ehkäisee syrjäytymistä. Mutta kadehdi sinä vaan...

Harrastuksen tukeminen on harkinnanvaraista. Senkun haet vaan jos katsot että sinä ja sinun lapsesi on siihen oikeutettu.

Mutta ratsastus on sellainen laji, jota ei tarvitsisi kenellekään kustantaa yhteiskunnan varoin. Tiedätkö edes, kuinka kallis laji on kyseessä? Jokin edullisempikin laji varmasti löytyisi. Ei, en ole pienituloinen ja harrastan ratsastusta, mutta inhottaa maksaa veroja loisten takia.

Niin totta, pysyköön köyhän kakarat poissa Minun hyvätuloisen harrastuksista. Jos köyhän lapset ovat loisia, sinun kaltaisesi ovat syöpä.

Vielä jotenkin ymmärtää pienituloisen kateuden.

No jopas oli perinteinen loisijan vastaus. Kuule, mainitsin harrastukseni tasan sen takia, että tiedän, paljonko se kustantaa.

En minäkään lapsena aina voinut harrastaa ratsastusta, sillä vanhemmillani ei ollut varaa. Ei sillon itketty sossun luukulla, että pitää saada kaikki samat asiat, kuin parempituloisemmat. Äitini teki kahta työtä ja isäni todella pitkiä päiviä, jotta meillä olisi edes jonkunlainen elintaso. Nykypäivän pummit ei ole valmiita tekemään mitään, mangutaan vain sossussa kuinka lapsen pitää päästä ratsastamaan, kun muutkin.

En myöskään sulattaisi sitä, että sossu maksaisi jollekin jääkiekon, tai golfin harrastamisen. Ei ole kyse mistään "köyhien vihasta" vaan tasan tarkkaan siitä, että minä en ainakaan maksa veroja, jotta ihmisille kustannetaan KALLIITA _HARRASTUKSIA_

Mitä sinä tiedät minun loisimisestani?

Sinä, jonka lapsuuden perheen köyhyys on tehnyt katkeraksi.

Minun köyhä eläkkeellä oleva äitini sanoi kun erosin miehestäni, muista että meiilä isän kanssa on kyllä vähän säästöjä, ettei tarvitse sossuun mennä, ei ole tarvinnut, ei vanhempin säästöihin eikä sossuun.

Minun köyhä pienituloinen lapsuuden perheeni opetti kristillis-sosialistisia arvoja, köyhälle on annettava ja verot on maksettava, sillä aina ne koituvat omaksi hyödyksi tai iloksi.

Lisäksi opetettiin tervettä kriittisyytt ja ajattelua, onko niin kuin, silloin vain lehdessä, lukee, nykyisin koskee erityisesti nettiä.

Vierailija
31/261 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en usko että sossu maksaa, näistä jutuista valehdellaan aina.

Vierailija
32/261 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minuakin harmittaa etten voi viedä esikoista ratsastustunneille vaikka hän jatkuvasti niistä puhuu. Meillä on pari muutakin lasta, miehen nettotulot 2600e ja itsellä 1800e plus lapsilisät. Tästä huolimatta emme pysty yhdelle kustantamaan harrastusta joka maksaa 40e/tunti... Tai hän pääsisi niin harvoin että pidämme parempana että ei käydä ollenkaan. Tytöllä on sitten toinen harrastus ja sillä hyvä. Kyllähän se harmittaa että me, jotka teemme kovasti töitä ja maksamme veroja (ja esim hoidosta maksamme yli 500e/kk), emme kuitenkaan tunnu saavan sen leveämpää elämää kuin pummeillen. Joten todellakin ymmärrän ap, pienituloiset työntekijät häviää eniten!

Voi mitä kuvittelua.

Tosiasiassa olette siis keskituloisia ja tilastojen mukaan saatte kaikkein eniten tulonsiiroja. Mitäpä, jos hieman opiskelisit aihetta, niin ei tarvitse katkeroitua asioista, jotka eivät pidä paikkaansa.

Vierailija
33/261 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

en usko minäkään että sossu maksaa jos ei ole terapiaratsastusta.

OT me ollaan aika pienituloisia mutta ei se ratsastus ole kauhean kallista. jätän neljä siideriä kauppaan ja lapsi pääsee kerran viikossa tunnille ;) ne muutamat tarpeelliset varusteet löytyi alesta eikä kaikkia tarvi hankkia itse. itse pääsen samalla heppailemaan eli rapsuttelemaan ja paijaamaan hevosia ihan ilmaiseksi! 

Vierailija
34/261 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meilläpäin sossu kyllä kustantaa lasten harrastuksia, jopa sitä ratsastusta. Taitaa olla niin että vuoden on pitänyt olla toimeentulotuen hakijana että alkavat maksaa noita.. Tyttäreni ystävällä on tämä tilanne. Hän ja siskonsa saavat siis kerran viikossa käydä tunnilla ratsastamassa. Heidän äitinsä on yh, ei ole mikään alkoholisti mutta töissä ei ole ollut vuosiin.

Missä tämä on, kiinnostaa?

Vierailija
35/261 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi mitä kuvittelua.

Tosiasiassa olette siis keskituloisia ja tilastojen mukaan saatte kaikkein eniten tulonsiiroja. Mitäpä, jos hieman opiskelisit aihetta, niin ei tarvitse katkeroitua asioista, jotka eivät pidä paikkaansa.

Jos viittaat tilastoihin, laitat varmasti lähteen myös näkyviin.

"Tilastojen mukaan" on huomattavan kulunut argumentti, jota käyttävät muka-tietäväiset, ellei sinulla ole tilastoa tähän liittää toki.

Vierailija
36/261 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asiassa voi olla niin paljon enemmän kuin sinä näet. Jos on esim. katsottu että harrastus tukee lapset selviämistä ja ehkäisee syrjäytymistä. Mutta kadehdi sinä vaan...

Harrastuksen tukeminen on harkinnanvaraista. Senkun haet vaan jos katsot että sinä ja sinun lapsesi on siihen oikeutettu.

Mutta ratsastus on sellainen laji, jota ei tarvitsisi kenellekään kustantaa yhteiskunnan varoin. Tiedätkö edes, kuinka kallis laji on kyseessä? Jokin edullisempikin laji varmasti löytyisi. Ei, en ole pienituloinen ja harrastan ratsastusta, mutta inhottaa maksaa veroja loisten takia.

Niin totta, pysyköön köyhän kakarat poissa Minun hyvätuloisen harrastuksista. Jos köyhän lapset ovat loisia, sinun kaltaisesi ovat syöpä.

Vielä jotenkin ymmärtää pienituloisen kateuden.

No jopas oli perinteinen loisijan vastaus. Kuule, mainitsin harrastukseni tasan sen takia, että tiedän, paljonko se kustantaa.

En minäkään lapsena aina voinut harrastaa ratsastusta, sillä vanhemmillani ei ollut varaa. Ei sillon itketty sossun luukulla, että pitää saada kaikki samat asiat, kuin parempituloisemmat. Äitini teki kahta työtä ja isäni todella pitkiä päiviä, jotta meillä olisi edes jonkunlainen elintaso. Nykypäivän pummit ei ole valmiita tekemään mitään, mangutaan vain sossussa kuinka lapsen pitää päästä ratsastamaan, kun muutkin.

En myöskään sulattaisi sitä, että sossu maksaisi jollekin jääkiekon, tai golfin harrastamisen. Ei ole kyse mistään "köyhien vihasta" vaan tasan tarkkaan siitä, että minä en ainakaan maksa veroja, jotta ihmisille kustannetaan KALLIITA _HARRASTUKSIA_

Mitä sinä tiedät minun loisimisestani?

Sinä, jonka lapsuuden perheen köyhyys on tehnyt katkeraksi.

Minun köyhä eläkkeellä oleva äitini sanoi kun erosin miehestäni, muista että meiilä isän kanssa on kyllä vähän säästöjä, ettei tarvitse sossuun mennä, ei ole tarvinnut, ei vanhempin säästöihin eikä sossuun.

Minun köyhä pienituloinen lapsuuden perheeni opetti kristillis-sosialistisia arvoja, köyhälle on annettava ja verot on maksettava, sillä aina ne koituvat omaksi hyödyksi tai iloksi.

Lisäksi opetettiin tervettä kriittisyytt ja ajattelua, onko niin kuin, silloin vain lehdessä, lukee, nykyisin koskee erityisesti nettiä.

Katkera? Taidatpa itse olla.. ;) Kuten olen muutamaan kertaan sanonut, en todellakaan kadehdi/vihaa köyhiä, vihaan loisijoita, enkä HALUA, että kovalla työllä tienaamani rahat menevät tällaiseen käyttöön. Olisi niin paljon järkevämpiä kohteita, kuin lapsiesi ratsastusharrastuksen tukeminen. Kenenkään harrastuksia ei tulisi yhteiskunnan kustantaa, ellei se ole sitten perusteltua terapiakäyttöä. Yhteiskunnallamme ei todellakaan ole varaa siihen.

Mutta ilakoi nyt aikasi, kohta ne viimeisetkin tuet loppuu kun eletään yli varojen :)

Vierailija
37/261 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

en usko minäkään että sossu maksaa jos ei ole terapiaratsastusta.

OT me ollaan aika pienituloisia mutta ei se ratsastus ole kauhean kallista. jätän neljä siideriä kauppaan ja lapsi pääsee kerran viikossa tunnille ;) ne muutamat tarpeelliset varusteet löytyi alesta eikä kaikkia tarvi hankkia itse. itse pääsen samalla heppailemaan eli rapsuttelemaan ja paijaamaan hevosia ihan ilmaiseksi! 

Teilläpäin on joko kallista siideriä tai halvat tunnit :D

Vierailija
38/261 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä ihmeestä tiedät sossun maksavan?

Oletko nähnyt maksusitoumuksen?

Minä maksan erään vähävaraisen yh-perheen lasten ratsastus- ja tanssitunnit, kun ovat siinä lahjakkaita, ihan omista rahoistani.

Eikä se luulisi olevan sinulta pois tai edes juoruakkojen keskustelun arvoinen, kun en toistaiseksi kysy lupaa mihin rahani käytän. Kyllä ootte kaateellisia.

Ja noiden tuntien lisäksi, maksat vielä matkakulut ja hankin varusteet.

Vierailija
39/261 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jo on ihmiset saavuttaneet uuden alhaisuuden tason, sossun asiakkaiden kadehtimisen. Ei hyvää päivää!

Sossu maksaa harrastuksen, on perheellä niin monta muutakin asiaa pielessä, että ei kävisi mielessä edes ohimennen kadehtia, että miksi noille maksetaan ja mulle ei. Sossulapsi vaihtaisi milloin tahansa ratsastuksen tavalliseen, vaikka pienituloiseen, perheeseen. Hävetkää!

Kaltaistesi takia olen muuttamassa ulkomaille töihin. Miksi hemmetissä maksaisin omasta palkastani lähes PUOLET veroja, vain ja ainoastaan tukipummien takia? En koe saavani hyötyä yhteiskunnalla siinä suhteessa, mitä veroja maksamme. Mieheni maksaa solidaarisuusveroa, eikä ole ok että menee kaltaistesi kiittämättömien käyttöön.

Heh, ei tule ikävä. Verovaroin olet saanut itsekin kaiken alusta alkaen ja minua sapettaa, että kohdallasi MINUN maksamani verot ovat menneet hukkaan, kun tuon enempää ole tuottanut kykyä ajatella nokkaansa pidemmälle.

Vähän harmittaa, että on tullut sinullekin maksettua verovaroin vaikka mitä, mutta onneksi se nyt loppuu, kuinka pian muutat? Minun on todella vaikea uskoa, että vauvalla jaksaisi elämöidä joku, jonka perheellä olisi oikeasti ollut varaa ostaa omilla rahoillaan verovaroin kustannetut palvelut ja edut jotka jokainen meistä on saanut.

Vierailija
40/261 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ratsastus on terapiamuoto, vieläpä erittäin hyvä. Ei kukaan saa ilmaisia tunteja ilman vahvaa näyttöä siitä, että niitä tarvitsee. Eli te tässä kadehditte erityislapsia ja heidän vanhempiaan. Kiva.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi yksi