Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nyt viisikymppisenä on tosi kiitollinen,,etten ole koskaan viihtynyt auringossa

Vierailija
12.04.2016 |

Kaverit aina ihmetteli, kun hakeuduin varjoon. En ole harrastanut etelän aurinkolomia, enkä oikeastaan koskaan ottanut aurinkoa kotimaassakaan. Iho on edelleen kimmoisa ja rypytön. Väriä siihen saan kosmetiikasta.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu mulla. Oon myös onnellinen siitä, etten koskaan ole tupakoinut. Tässä iässä (43) jäljet alkaa näkyä. Nään sen toisin eläneistä tuttavista.

Vierailija
2/19 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama. Enkä ole tupakoinutkaan. Mulla on kyllä nuorenakin ollut hyvä iho, eli mitään isoja ongelmia, geenien kiitos.

Eräs tuttu, joka on ollut eläkeiässä talvet espanjassa ja matkaillut etelässä muutenkin paljon, sairastaa nyt ihosyöpää. Ei se välttämättä siitä johdu, mutta ei ole poissuljettukaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkään en viihdy auringossa enkä tupakoi. Enkä kyllä alkoholiakaan käytä kuin muutaman kerran vuodessa. Silti on silmien alla ryppyjä ja ikää vasta 34!

Mulla on todella kuiva iho kasvoissa joten sillä on varmaan asian kanssa tekemistä :/ Kasvovoiteita olen käyttänyt varmaan ala-asteelta asti. Nyt löysin nivean sinisen peltipurkin oikein tönkköä voidetta ja voin lämpimästi suositella :)

Vierailija
4/19 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole viihtynyt minäkään, saan auringosta pään kipeäksi ja lisäksi nuorempana olin gootti. en myöskään ole ikinä tupakoinut, mutta silti otsassa jo teiniä erottuneet juonteet ovat vain syventyneet kunnon rypyiksi :(

Vierailija
5/19 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

en ole viihtynyt minäkään, saan auringosta pään kipeäksi ja lisäksi nuorempana olin gootti. en myöskään ole ikinä tupakoinut, mutta silti otsassa jo teiniä erottuneet juonteet ovat vain syventyneet kunnon rypyiksi :(

Tuollaiset juonteet on ihan rakenteellinen asia. Ei mitään tekemistä ikääntymisen kanssa,

Vierailija
6/19 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä tupakoinut, silti iho näin viiskymppisenä sileämpi kuin monella tupakoimattomalla. Jospa ap. sinulla olisi vielä kimmoisampi iho, jos olisit tupakoinut.

Vierailija
7/19 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas palan niin helposti että on väkisinkin oltava pois auringosta.

Vierailija
8/19 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mäkään en viihdy auringossa enkä tupakoi. Enkä kyllä alkoholiakaan käytä kuin muutaman kerran vuodessa. Silti on silmien alla ryppyjä ja ikää vasta 34!

Mulla on todella kuiva iho kasvoissa joten sillä on varmaan asian kanssa tekemistä :/ Kasvovoiteita olen käyttänyt varmaan ala-asteelta asti. Nyt löysin nivean sinisen peltipurkin oikein tönkköä voidetta ja voin lämpimästi suositella :)

vielä 80- luvulla ja varmaan nykyäänkin noihin voiteisiin ja rasvoihin laitetaan vaikka mitä aineita joita ei ole muutamaa vuotta kauempaa tutkittu jäniksillä, hirveää kemikaalikuormaa.

onko tullut mieleen että sinne cocktailin sekaan on voinut vahingossa mennä jotain mikä aiheuttaakin ryppyjä, vaikkei olisi olet antanut kunnon summan rahaa elämässäsi voide myyjälle ja palkkana on rypyt 34 vuotiaana! kusetusta sanoisin :D

Vierailija
9/19 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ollut auringossa, enkä ole käyttänyt edes aurinkorasvoja. Juonteita on, mutta mitä siitä. En ole koskaan tupakoinut enkä käyttänyt alkoholia tai valvonut myöhään. Ulkoilen ja liikun ja syön terveellisesti. Ei toi auringossa oleminen paheena ole yhtään hullumpi :)

t 50 v

Vierailija
10/19 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monista tupakoitsijoista/auringonpalvojista näkee n. 35-vuotiaina kuinka pigmenttiläiskiä alkaa muodostua.

Vierailija
11/19 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

sama :D olen kalpeanaama ja silloin 80-luvulla harmitti kun en ruskettunut. kaikki oli tyylikkään ruskeita ja upeita, minä punakka ja kalpea.

nyt ne ruskettuneet on ehkä edelleen upeita osa mutta kaikki on ruttuisia. minä olen pullean kalpean punakka edelleen. 

Vierailija
12/19 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään ole aurinkoa ottanut mutta altistunut sille työssäni. Iho on hyvä, toki 50-vuotiaalla jo ryppyjä on.  Mutta kasvojen sivuilla pieniä maksaläiskiä auringonsuojatuotteista huolimatta. Pahimmaassa paahteessa päässä leveälierinen olkihattu.

t. ulkona huhtikuusta syyskuun loppuun

Vierailija
13/19 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tasan ei käy onnenlahjat. Aina olen käyttänyt korkeata suojakerrointa, siis maaliskuusta syyskuuhun, suojannut itseni auringolta ja en ole tupakoinut. Silti on maksaläiskiä ja ryppyjä, iho ohut, vaalea ja pisamainen. Auringossa viihtyvä ja ketjussa polttava serkkuni näyttää vierelläni kymmenen vuotta nuoremmalta. Ikää molemmilla alle 40.

Vierailija
14/19 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palan helposti, eli olen paljon varjossa ja aringonsuojatuotteet käytössä. Palamiseen riittä vartti. Silti olen nauttinut auringosta ja etelän lomista. Iho on rypytön ja ikää 48 v. Mulle kosmetologi on sanonut, mulla kun on ollut aina näppyjä naamassa, että se rasvaisen ihon vuoksi mulle ei tule ryppyjä.

Vierailija
15/19 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen aina viihtynyt auringossa mutta rusketun hitaasti, vain Aasian lomilla käytän 30 suojakerrointa. Ja iho on kropassa kimmoisa, rypytön ja sileä vielä näin 56v. Kasvoissa näkyy väsymys enemmän kuin ikä, muutamia ryppyjä tullut silmäkulmiin ja silmien alle, otsassa ohuenohuet juonteet jos rypistän kulmiani.

Kosmetologi sanoi joskus että mun ihossa on paljon kollagenia, siinä syy ettei rypisty.

Vierailija
16/19 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse välttänyt aika hyvin aurinkoa varsinkin iän karttuessa. Silti yksi tuttavani, joka on yli 60-v, eikä aurinkoihotuman vuoksi ole koskaan voinut ottaa aurinkoa, on nyt täysin rypytön. Eikä taatusti ole käyttänyt mitään täyte- yms. aineita.

Mutta nuorekkuuden salaisuus on hymyssä ja ryhdissä. Katsokaapa vain ihmisiä. Kun suupielet roikkuvat vanhemmiten, kannattaa hymyillä ja oikaista ryhtinsä, nostaa leukaa hieman ylöspäin ja liikkua joustavasti.  10 vuotta karisee jo heti. Mutta me naisethan tykkäämme aina valittaa ja marista, varsinkin vanhemmiten - suupielet ovat aina alaspäin.  Kaupan kassallakin valitsen, en oman ikäistä kassahenkilöä, vaan nuoren ja aurinkoisen.

Vierailija
17/19 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nipottaminen ja kateus se vasta saakin naaman ryppyyn. Iloinen auringonlapsi ja elämästä nauttija pysyy nuorena pidempään. Ei se, joka lymyilee netissä kiukuttelemassa parhaallakin säällä!

Vierailija
18/19 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on silmien alla ryppyjä jo nyt 22-vuotiaana. En ota aurinkoa enkä tupakoi, mutta luulen että kuiva iho ja unettomuus vaikuttaa tähän. Vähän ärsyttää, mutta minkäs teet.

Vierailija
19/19 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Geenit antaa anteeksi aika paljon ja joillakin auringonpalvojilla säilyy iho kailesta huolimatta melko hyvänä. Minä olen sitä mieltä että 50 v näyttää 50 v:ltä oli ryppyjä tai ei, mieluumin otan ilon irti nuorena ja näytän mahdollisimman kauniilta kun siihen on mahdollisuus. En siis ole auringon suurkuluttaja tai tupakoija mutta en myöskään stressaa aurinkosuojista tai solariumista kerran vuodessa.