Nainen jätti 5 senttisen vuoksi
Oltiin tapailtu jo jonkin aikaa ja tuntui menevän hyvin. Viime treffeillä käytiin kävelyllä katselemassa keväisiä maisemia. Tunnelma oli vapautunut ja eroottisesti latautunut. Olin ihan varma että nyt vihdoin löysin elämäni naisen. Kemiat väreili ilmassa molemminpuolisesti. Käveltiin käsi kädessä ja vastaan tuli muitakin pariskuntia ja ulkoilijoita. Kevät on saanut ihmiset liikkeelle.
Yhtäkkiä huomasin maassa viiden sentin kolikon. Kumarruin noukkimaan sen ja taisin sanoa jotain että "katso viisi senttinen". Tällä hetkellä nainen irrotti otteensa kädestäni ja hänen olemuksensa muuttui jotenkin jäätäväksi. Sujautin kolikon lompakkooni ja jatkettiin matkaa. Nainen ei enää tarjonnut kättään ja loppuaika meni hiljaisissa ja varautuneissa tunnelmissa.
Yritin kysyä naiselta että teinkö jotain väärin ja hän aluksi vain tiuski jotain että "tiedät kyllä" eikä suostunut selittämään enempää. Lopulta hän sanoi että oli noloa kun noukin sen viisi senttisen maasta muiden ihmisten katsellessa, että olenko oikeasti noin köyhä että alan noukkimaan jotain maahan pudonneita viisi senttisiä. En osannut hämmenykseltäni vastata kuin että "sehän oli vain kolikko", mutta naista ei selitykseni tyydyttänyt ja hän marssi mielenosoituksellisesti pois, enkä ole kuullut hänestä sen jälkeen vaikka olen laitellut viestiä ja yrittänyt ottaa yhteyttä.
Ei tainnut tulla rakkauden kevättä minulle tänäkään keväänä.
Kommentit (14)
Vittu mikä ämmä :O
Et menettänyt kyllä mitään
Nainen oli selvästi lompakkoloinen, joka ei vain kehdannut sanoa, että olisi toivonut että olisit nostanut sen 5 senttisen romanttisesti hänelle.
Minä luulin, että se 5-senttinen oli housuissa :-D
Viihdyttävä, 5/5. Otsikko antaa olettaa muuta ja tarina on mielenkiintoinen.
Onpas ihmiset pikkumaisia nykyään. Kyllä mäkin olisin sen kolikon ottanut maasta. Enkä olisi tehnyt sitä siksi, että olisin niin köyhä, vaan ihan muuten vaan. Mitä sitä rahaa heittäämään menemään?
Tuli mieleen Jouko Turkan kolumni männävuosilta liittyen juurikin tähän kolikonpoimintailmiöön suomalaisessa kulttuurissa - siinä kolumnissa tapahtumapaikka oli bussi ja joukko ihmisiä, joista kukaan ei poiminut maahan tipahtaneita kolikoita, jotka olivat jollakin känniläisellä tipahtaneet känniläisen jäädessä pysäkillä pois. Kai se olisi häpeällistä tai jotain...
Tilanteesi ei ole toivoton. Luulin jo, että se 5-senttinen oli housuissasi ja sen paljastuminen päätti suhteen.
Minä taas ajattelin otsikosta, että se 5 senttiä puuttui sieltä alavarustuksesta. Että 14 cm vielä menisi, mutta ei 9.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on suunnilleen 5-senttinen lepotilassa, tanassa n. 13cm :D
Ihana juoninkäänne :D otsikon perusteella olisi voinut olla jotain muutakin " hassua " :)
Ympäristörikollinen kirjoitti:
Ihana juoninkäänne :D otsikon perusteella olisi voinut olla jotain muutakin " hassua " :)
Ihana juonenkäänne kun tulee jätetyksi? Olet sydämetön.
Vierailija kirjoitti:
Ei siellä niin suurta ole.
En minäkään mitään kolikonpoimijaa huolisi.