Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En tajua miten Lidl voi olla niin halpa

Vierailija
10.04.2016 |

Esimerkiksi spagetti maksaa Prismassa 1.15 €/kg ja Lidlissä 0.70 €/kg, vaikka molemmat spagetit on sitä samaa vettä ja vehnäjauhoa ja molemmissa kaupoissa on pieni henkilökuntamäärä, ovat hyvin ankeita ja volyymit ovat suuria.

Kommentit (157)

Vierailija
41/157 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enkä tykkää oikein ideasta, että ihmistä halutaan ohjailla, kuten nuo pari isompaa ketjua tekevät.

Kyllähän Lid ohjailee asiakkaita samalla tavalla kuin S- ja K-market. Ei ole ihan sattumaa, että kaikki näissä maitotuotteet ovat sisäänkäynnin vastakkaisessa kulmassa ja siinä matkan varrella on perunat, vihannekset, lihat, valmisruuat - ja sitten kassojen lähettyvillä on pakastealtaat, sipsit, karkit, limsat ja muu paska.

Vierailija
42/157 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen siirtynyt kokonaan ostamaan lidlistä. Joskus harvoin käyn prismassa tai sittarissa. Lidl on halpa ja sopivan kokoinen kauppa, ei minulla ole aikaa ravata noita jättimarketteja. Minulle riittää se "lavatus" ihan hyvin, en kaipaa yhtään parempaa esillepanoa. Sitäpaitsi hölmöähän se on, kun tavarat häipyy alta aikayksikön. Kampin lidlistä suorastaan hamstrataan tavarat pois.

Enkä tykkää oikein ideasta, että ihmistä halutaan ohjailla, kuten nuo pari isompaa ketjua tekevät. Ja mitä ihmettä se asiakasomistajuuskin tarkoittaa prismassa? Jos minä olen omistaja, niin miksen hyödy siitä millään tavalla? Mun korvista nousee savu, kun aspa kysyy "omistajakorttia". Tämäkö on se kikka millä luulevat saavansa ihmiset kauppaan, kun se on muka jotenkin oma? Lidli on paras, se on mun oma.

mä sain just 85 euroa s-bonusta viime kuulta tilille - siis tavallaan ostosten lisäalennusta joten sitä se omistajuus tarkottaa.... meidän perhe tekee joka vuosi hiihtolomareissun melkein noilla bonuksilla. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/157 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enkä tykkää oikein ideasta, että ihmistä halutaan ohjailla, kuten nuo pari isompaa ketjua tekevät.

Kyllähän Lid ohjailee asiakkaita samalla tavalla kuin S- ja K-market. Ei ole ihan sattumaa, että kaikki näissä maitotuotteet ovat sisäänkäynnin vastakkaisessa kulmassa ja siinä matkan varrella on perunat, vihannekset, lihat, valmisruuat - ja sitten kassojen lähettyvillä on pakastealtaat, sipsit, karkit, limsat ja muu paska.

Mikä ihmeen paska? Hurraa sipseille, karkille ja limsalle!

Vierailija
44/157 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lievästi sanoen huvittavaa, kun Lidlin valikoiman sanotaan olevan suppea. Ihan kaikki tarvittava sekatavarakaupan tavara siellä on. Miksette sano valikoiman olevan suppea Siwassa, Valintatalossa, Alepassa, Salessa... Ihan hurjaa valikoimaa en ole niistä bongannut. Sitä paitsi, kun on asunut Saksassa, niin tietää, että siellä on kauppoja, joissa valikoima ihan oikeasti on suppea (Pennymarkt, Minimarkt...). Siis kolmea juustoa, kahta leipää, lihapullia, kinkkua ja salamia liha"osastolla". Ihan tosi.

Niin niissä onkin suppeat valikoimat enkä käy jos ei ole ihan pakko, käyn Prismassa, Minimanissa ja Cittarilla, Halpa-Hallissa on ruoka liian kallista, eikä sieläkään ole yhtä hyvä valikoima kuin muissa isoissa kaupoissa, vaatteita siellä on ym krääsää.

Vierailija
45/157 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen siirtynyt kokonaan ostamaan lidlistä. Joskus harvoin käyn prismassa tai sittarissa. Lidl on halpa ja sopivan kokoinen kauppa, ei minulla ole aikaa ravata noita jättimarketteja. Minulle riittää se "lavatus" ihan hyvin, en kaipaa yhtään parempaa esillepanoa. Sitäpaitsi hölmöähän se on, kun tavarat häipyy alta aikayksikön. Kampin lidlistä suorastaan hamstrataan tavarat pois.

Enkä tykkää oikein ideasta, että ihmistä halutaan ohjailla, kuten nuo pari isompaa ketjua tekevät. Ja mitä ihmettä se asiakasomistajuuskin tarkoittaa prismassa? Jos minä olen omistaja, niin miksen hyödy siitä millään tavalla? Mun korvista nousee savu, kun aspa kysyy "omistajakorttia". Tämäkö on se kikka millä luulevat saavansa ihmiset kauppaan, kun se on muka jotenkin oma? Lidli on paras, se on mun oma.

mä sain just 85 euroa s-bonusta viime kuulta tilille - siis tavallaan ostosten lisäalennusta joten sitä se omistajuus tarkottaa.... meidän perhe tekee joka vuosi hiihtolomareissun melkein noilla bonuksilla. 

Ihan kuin rahaa pankkiin panis!

Vierailija
46/157 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No 700€ tulee bonuksia joka vuosi, ja parikymppiä ylimääräistä keväisin.

Vierailija
47/157 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

K- ja S-markettien etukorit ovat vain tiedostelun esimuoto, vähän sellainen Facebookin edellekävijä. Niiden avulla molemmat kauppaketjut pystyvät seuraamaan mitkä tuotteet myyvät ja sen mukaan kontrolloimaan hintoja.

Lidlille on ominaista se, ettei siellä ole etukorttisysteemiä ja se nimenomaan selittää sen miksi "Lidl on halpa". Etukortit ovat käytännön tasolla haittakortteja, jotka nostavat hintatasoa keskimäärin 10%. Myös Tokmannilta puuttuu etukortit ja vaikka se ei ole niin halpa kuin Lidl, on se silti halvempi kuin nämä "etukorttejaan" tarjoavat Kesko ja S-ryhmä.

Vierailija
48/157 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jollakinhan tolkuttomat ylimitoitetut ostoskeskukset pitää rahoittaa. S-ryhmä sekä Kesko tekevät poskettomia yli-investointeja kun Euro maiden kalleimmalla ruualla kerätyt jättimäiset voitot pitää sijoittaa johonkin verottajan ulottumattomiin.

Vierailija
49/157 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lidlissä on hyvää kissanruokaa. Maksaa 47senttiä purkki kuin muissa marketeissa maksaa vähintään 90snt. Ja ne coshida-laatikot joissa on n.12pussia on parempaa ruokaa kuin perus prismoista saatavat kitekat, latz ym. Siksipä siis Lidlissä käyn.

Ja ne uunituoreet leivät ym on puolet halvempia kuin jossain cittaris ym. Lidlin Ciabatta on parasta.

Vierailija
50/157 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja paljollako nämä bonuksen kerääjät ovat mahtaneet ostaa sitä tavaraa ja ruokaa?

Vierailija
51/157 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö lidlin työntekijöille makseta vähemmän kuin keskon ja s-ryhmän?

Vierailija
52/157 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lievästi sanoen huvittavaa, kun Lidlin valikoiman sanotaan olevan suppea. Ihan kaikki tarvittava sekatavarakaupan tavara siellä on. Miksette sano valikoiman olevan suppea Siwassa, Valintatalossa, Alepassa, Salessa... Ihan hurjaa valikoimaa en ole niistä bongannut. Sitä paitsi, kun on asunut Saksassa, niin tietää, että siellä on kauppoja, joissa valikoima ihan oikeasti on suppea (Pennymarkt, Minimarkt...). Siis kolmea juustoa, kahta leipää, lihapullia, kinkkua ja salamia liha"osastolla". Ihan tosi.

Niimpä. Mutta voisko näissä olla paikkakohtaisia eroja? Ne lidlit missä minä käyn (mm kamppi) on minusta riittävän laaja valikoimaltaan. En tiedä mitä muuta jäisin kaipaamaan. No, okei, maustehylly on surkea, mutta ne saa muualta ja niitä tarvii ostaa aika harvoin. Ostan ne muutenkin maustekaupoista.

Minä kulutan tosi vähän, olen opetellut säästämään, joten siinäkin lidl on hyvä. Lidliin siirtymisen jälkeen minulla on pari sataa säästössä kk enemmän säästössä. Olisko sitten just halpuuden ansioista vai sen, ettei tule ostettua mitään turhaa mihin muualla sortuu? (Ei ole sitä ovelaa tuotesijoittelua ja turhien tarpeiden luomista). Vaiko siksi, että tuotevalikoima on suppea? Jännässä kulutusharhassa elellään me ihmiset, kauppa on ihan täynnänsä kaikkea ja lisää pitäisi olla.

Vierailija
53/157 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse ei ole siitä, että Lidl on halpa. Kyse on siitä, että muut kaupat ovat kalliita

Vierailija
54/157 |
11.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja paljollako nämä bonuksen kerääjät ovat mahtaneet ostaa sitä tavaraa ja ruokaa?

Nettipalvelusta näkee mihin on rahansa käyttänyt.

Vierailija
55/157 |
11.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyse ei ole siitä, että Lidl on halpa. Kyse on siitä, että muut kaupat ovat kalliita

Todellakin. Viime kesänä Sakassa autoillessa totesin että Saksan Lidl on ehkä noin 40% halvempi kuin Suomen Lidl.

Vierailija
56/157 |
11.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niimpä. Mutta voisko näissä olla paikkakohtaisia eroja? Ne lidlit missä minä käyn (mm kamppi) on minusta riittävän laaja valikoimaltaan. En tiedä mitä muuta jäisin kaipaamaan. No, okei, maustehylly on surkea, mutta ne saa muualta ja niitä tarvii ostaa aika harvoin. Ostan ne muutenkin maustekaupoista.

Minä kulutan tosi vähän, olen opetellut säästämään, joten siinäkin lidl on hyvä. Lidliin siirtymisen jälkeen minulla on pari sataa säästössä kk enemmän säästössä. Olisko sitten just halpuuden ansioista vai sen, ettei tule ostettua mitään turhaa mihin muualla sortuu? (Ei ole sitä ovelaa tuotesijoittelua ja turhien tarpeiden luomista). Vaiko siksi, että tuotevalikoima on suppea? Jännässä kulutusharhassa elellään me ihmiset, kauppa on ihan täynnänsä kaikkea ja lisää pitäisi olla.

Joskus on jäänyt sellaisest luvut mieleen että Lidlissä on myynnissä 2.000 tuotetta ja Prismassa 40.000.

Ihan turha väittää että Lidilin valikoima ei olisi suppea. Ei siellä todellakaan ole monessa tuoteryhmässä kuin pari vaihtoehtoa., kun hypermarketissa vastaavia tuotteita voi olla kymmeniä.

Ei kai siinä mitään jos löytää itselleen mieleiset tuotteet, kyllähän se silloin riittää. Enkä nyt oikein tiedä siitä hinnastakaan, ero Prismaan on mitätön.

Vierailija
57/157 |
11.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olkoon LIDL:n valikoima miten suppea tahansa, sieltä kuitenkin voin ostaa kaiken tarvitsemani. 

Vierailija
58/157 |
11.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eipä se Lidl nyt niin ihmeellisen halpa ole. Prismastakin löytyy halvepaa spaghettia kuin tuo esimerkkisi. Meinaatko elää pelkällä spaghetilla? Liha ei ainakaan ole Lidlissä halvempaa.

http://www.hs.fi/talous/a1433736303716

Löytyykö tuoreempaa ruokakorivertailua?

Vierailija
59/157 |
11.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olkoon LIDL:n valikoima miten suppea tahansa, sieltä kuitenkin voin ostaa kaiken tarvitsemani. 

Sehän on hyvä sulle. Meillä on Lidl ja S-Market vierekkäin ja minä haen sujuvastimolemmista kaupoista halvimmat, lisäksi s-marketista ne tuotteet joita Lidlistä ei saa. Esim maidot, joita meillä kuluu paljon, saan halvemmalla s-marketista.

Vierailija
60/157 |
11.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prisma on monissa tuotteissa Lidliä halvempi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kaksi