Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En tajua miten Lidl voi olla niin halpa

Vierailija
10.04.2016 |

Esimerkiksi spagetti maksaa Prismassa 1.15 €/kg ja Lidlissä 0.70 €/kg, vaikka molemmat spagetit on sitä samaa vettä ja vehnäjauhoa ja molemmissa kaupoissa on pieni henkilökuntamäärä, ovat hyvin ankeita ja volyymit ovat suuria.

Kommentit (157)

Vierailija
21/157 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei Lidlistä mitään ruokaa voi ostaa, ei ole mitään valikoimaa, ja jos joku olisi halpa, se on ulkomaista pjaskaa.

Saksan, Ranskan, Italian, Brittien tai melkein minkä tahansa eurooppalaisen maan raaka- ja valmistuotteet ovat aivan yhtä laadukkaita kuin suomalaiset tuotteet. Pirkan ja rainbow'n tuotteet ainakin ovat laadultaan keskimäärin paskempia kuin Milbonan ja Dulanon tuotteet - ja siltikin kalliimpia.

Vierailija
22/157 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voittoa tavoittelematon suuri kauppakeskus niin voi myydä halvalla. Mun vaimo sanoi niin.

Meinaako vaimosi, että Lidl on hyväntekeväisyyslaitos?

Ehkä yllätyt, mutta Lidl on muistaakseni säätiö. Ainutlaatuista, myös Saksassa. Verojen takia, totta kai. Toisaalta oli myös huonoja puolia, ja veronkierrosta on epäilty... Toivottavasti ei löydy Panama-yhteyttä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/157 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihis viestini hävisi?

Ap valehtelee, sillä Prismasta saa X-tra spagettia 0,72e/kg.

Vierailija
24/157 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä en ees löydä lidlistä mitään mitä haluan,se on jotenkin sekava...etenkin kampin lidl.

Vierailija
25/157 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voittoa tavoittelematon suuri kauppakeskus niin voi myydä halvalla. Mun vaimo sanoi niin.

On. Säätiön hallinoima.

Sama systeemi kuin esim. bosch jonka omistaa säätiö ja pari perheenjäsentä. Boschin liikevaihton on Suomen valtion budjetin suuruinen ja  tulos oli 2 miljardia. Perheenjäsenet sai muutaman miljoonan, reilu sata miljoonaa laitettiin hyväntekeväisyyteen ja 1,9 miljardia sijoitettiin takain yrityksen tuotekehitykseen. Jokainen tajuaa ettei tämmöistä yritystä vastaan voi mikään kvartaali-osakeyhtiö kilpailla.

Samanlaisia on esim Mayer joka pani heti Turun telakan kuntpoon ja suomalaisille töitä.

Saksalaiset perheyritykset saisivat enemmän ostaa Suomalaisia huonostihoidettuja pörssiyrityksiä ennenkuin kaikki väki on potkittu pihalle ja firmat finaalissa.

Vierailija
26/157 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ihan ymmärrä missä se Lidlin halpuus on. Pitkän tauon jälkeen käytiin kokeilemassa palstalaisten hehkutusten innoittamana, mutta sama 100€ sinne meni kuin S-markettiinkin.

Vierailija
27/157 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllättää aina. Joskus iltavuoron jälkeen käyn valintatalossa, jossa 5-6 tuotetta maksaa 20e. Lidlistä saa 4 päivän hyvät safkat samalla hinnalla. Ja olo kuin olis ulkomailla.

Vierailija
28/157 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Johtunee siitä, että ostavat maailmalta tavaraa isoissa erissä, koko Euroopan/maailman Lidlien tarpeeseen kerralla, kyllä siinä varmaan saa vähän eri hinnan säilykepurkkitehtaalta puristettua. Lidl on isoimpien kauppaketjujen joukossa koko maailmassa vs. suomalaiset ketjut maailmalla ovat kooltaan kuin kärpäsenkakki Atlantissa. Lidl on suuri - mutta ei ne nyt ihan voittoa tavoittelemattomia taida olla - taitaa se omistajasuku olla kuitenkin aika rikkaita :) Itsellä tulee harvoin käytyä kuitenkin vaikka joskus tekee ihan hyviä löytöjä kun kuitenkaan kaikkea mitä tarttee, ei sieltä saa vaan pitää mennä sen jälkeen "oikeeseen kauppaan" vielä päälle - ei jaksa.

En tiedä käytkö edes suomalaisissa lidleissä saatikka oletko käynyt muiden maiden, mutta vain melkoisen pieni osuus tuotteista on eri maiden liikkeissä samoja. Eri maissa ostetaan erilaisia tuotteita ja huomaahan sen jo lähimmässä lidlissä että tosi moni tuote on suomalainen - tuskin siis ostavat suomalaisiakaan tuotteita kerralla "koko maailman lidlien tarpeeseen".

Vierailija
29/157 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lidlissä on monia tuotteita, jotka ovat laadultaan ylivertaisia kun niitä vertaa Keskon tai S-ryhmän tuotteisiin. Esim. Lidlin bratwurst on paljon parempaa kuin se mauton "bratwurst" mitään myydään K- ja S-kaupoissa. Samaten K- ja S-marketeista ei saa lähellekään niin hyviä jauhelihapihvejä kuin Lidlin frikadellit. Myös Lidlin parhaat valmisleivät ovat huomattavasti parempia kuin mitään mikä löytyy S- tai K-marketin valikoimasta.

Grillimaisterin possunpihvit ja kanapihvit ovat todellakin parempia kuin K- tai S-markettien vastaavat tuotteet. Eikä kalakaan ole sen huonompaa, mutta silti halvempaa.

Vierailija
30/157 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On. Säätiön hallinoima.

Sama systeemi kuin esim. bosch jonka omistaa säätiö ja pari perheenjäsentä. Boschin liikevaihton on Suomen valtion budjetin suuruinen ja  tulos oli 2 miljardia. Perheenjäsenet sai muutaman miljoonan, reilu sata miljoonaa laitettiin hyväntekeväisyyteen ja 1,9 miljardia sijoitettiin takain yrityksen tuotekehitykseen. Jokainen tajuaa ettei tämmöistä yritystä vastaan voi mikään kvartaali-osakeyhtiö kilpailla.

Samanlaisia on esim Mayer joka pani heti Turun telakan kuntpoon ja suomalaisille töitä.

Saksalaiset perheyritykset saisivat enemmän ostaa Suomalaisia huonostihoidettuja pörssiyrityksiä ennenkuin kaikki väki on potkittu pihalle ja firmat finaalissa.

http://yle.fi/uutiset/lidlin_omistaja_tienasi_vuodessa_miljardin/6874502

Kai se voi hyväntekeväisyyskin olla tällaista.

Vierailija
31/157 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei Lidlistä mitään ruokaa voi ostaa, ei ole mitään valikoimaa, ja jos joku olisi halpa, se on ulkomaista pjaskaa.

Saksan, Ranskan, Italian, Brittien tai melkein minkä tahansa eurooppalaisen maan raaka- ja valmistuotteet ovat aivan yhtä laadukkaita kuin suomalaiset tuotteet. Pirkan ja rainbow'n tuotteet ainakin ovat laadultaan keskimäärin paskempia kuin Milbonan ja Dulanon tuotteet - ja siltikin kalliimpia.

Puhumattakaan Siwan esim. juustoista (omalla Siwa-merkillä,siis).

Siinä Suomen taatusti surkeimmmat ja mauttomimmat juustot.Kerran ostin ja toista kertaa samaa virhettä en taatusti  enää tee.

Vierailija
32/157 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valikoima maksaa. Lidlin myymälät on kooltaan pieniä ja valikoima suppea. Maustehylly on mitötön ja hevi-tuotteista löytyy mitä löytyy. Ostamme kivennäisvesiä mieluiten Lidlistä, koska niissä halpa hinta ja valikoima riittää meille.

Vierailija
33/157 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mä en ees löydä lidlistä mitään mitä haluan,se on jotenkin sekava...etenkin kampin lidl.

Valikoima ON suppeampi, mut mä taas en löydä K- tai S- kaupoista mitään... Se on vaan mihin tottuu

Vierailija
34/157 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esimerkiksi spagetti maksaa Prismassa 1.15 €/kg ja Lidlissä 0.70 €/kg, vaikka molemmat spagetit on sitä samaa vettä ja vehnäjauhoa ja molemmissa kaupoissa on pieni henkilökuntamäärä, ovat hyvin ankeita ja volyymit ovat suuria.

Puhut höpöä. Mitä tuotteita olet vertaillut?

Prismasta saa esimerkiski x-tra spagettia kilon pakkauksen 0,72e.

Esimerkiksi Helsingin Kannelmäen Prismassa maksaa 1.05 €/kg, ks. https://www.foodie.fi/entry/spagetti/7340011342106 Helsingin Itäkeskuksen Prismassa vielä 10 c kalliimpaa - tai sitten sitä on halpuutettu niin että se on vain 50 % kalliimpaa kuin Lidlissä. :D Ap

Vierailija
35/157 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn vain Stockmannilla. Hinta ei ratkaise. 

Vierailija
36/157 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen siirtynyt kokonaan ostamaan lidlistä. Joskus harvoin käyn prismassa tai sittarissa. Lidl on halpa ja sopivan kokoinen kauppa, ei minulla ole aikaa ravata noita jättimarketteja. Minulle riittää se "lavatus" ihan hyvin, en kaipaa yhtään parempaa esillepanoa. Sitäpaitsi hölmöähän se on, kun tavarat häipyy alta aikayksikön. Kampin lidlistä suorastaan hamstrataan tavarat pois.

Enkä tykkää oikein ideasta, että ihmistä halutaan ohjailla, kuten nuo pari isompaa ketjua tekevät. Ja mitä ihmettä se asiakasomistajuuskin tarkoittaa prismassa? Jos minä olen omistaja, niin miksen hyödy siitä millään tavalla? Mun korvista nousee savu, kun aspa kysyy "omistajakorttia". Tämäkö on se kikka millä luulevat saavansa ihmiset kauppaan, kun se on muka jotenkin oma? Lidli on paras, se on mun oma.

Vierailija
37/157 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puhut höpöä. Mitä tuotteita olet vertaillut?

Prismasta saa esimerkiski x-tra spagettia kilon pakkauksen 0,72e.

Esimerkiksi Helsingin Kannelmäen Prismassa maksaa 1.05 €/kg, ks. https://www.foodie.fi/entry/spagetti/7340011342106 Helsingin Itäkeskuksen Prismassa vielä 10 c kalliimpaa - tai sitten sitä on halpuutettu niin että se on vain 50 % kalliimpaa kuin Lidlissä. :D Ap

Nähtävästi. Täällä "maalla" (Porissa) maksaa tuon 0,72.

Vierailija
38/157 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lidl <3<3

Vierailija
39/157 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On. Säätiön hallinoima.

Oiskohan se niin, että säätiön ei tartte maksaa veroja.... olisko sillä mitään tekemistä asioiden kanssa.... samoin suomessa lidl on ky - ei tartte esim. ilmoittaa tiettyjä tilinpäätöstietoja samoin kuin oy.... jos joutuisivat julkistamaan tietoja, niin eiköhän siellä mene aika paljolti saksaan sitä tilitystä euroista ennen kuin  maksetaan isolla mainonnalla suomeen ne verot. mä en voi minkään, mutta itse koetan ostaa ja kuluttaa suomalaista kuitenkin - oli ne sitten osuuskaupan tai kauppiaan maitoa tai vaikka makian vaatteita - saksalainen miljardööri nyt ei vaan oo musta oikea kohde mun vähäisille euroille.

Vierailija
40/157 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lievästi sanoen huvittavaa, kun Lidlin valikoiman sanotaan olevan suppea. Ihan kaikki tarvittava sekatavarakaupan tavara siellä on. Miksette sano valikoiman olevan suppea Siwassa, Valintatalossa, Alepassa, Salessa... Ihan hurjaa valikoimaa en ole niistä bongannut. Sitä paitsi, kun on asunut Saksassa, niin tietää, että siellä on kauppoja, joissa valikoima ihan oikeasti on suppea (Pennymarkt, Minimarkt...). Siis kolmea juustoa, kahta leipää, lihapullia, kinkkua ja salamia liha"osastolla". Ihan tosi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan neljä