Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En tajua miten Lidl voi olla niin halpa

Vierailija
10.04.2016 |

Esimerkiksi spagetti maksaa Prismassa 1.15 €/kg ja Lidlissä 0.70 €/kg, vaikka molemmat spagetit on sitä samaa vettä ja vehnäjauhoa ja molemmissa kaupoissa on pieni henkilökuntamäärä, ovat hyvin ankeita ja volyymit ovat suuria.

Kommentit (157)

Vierailija
141/157 |
11.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen siirtynyt kokonaan ostamaan lidlistä. Joskus harvoin käyn prismassa tai sittarissa. Lidl on halpa ja sopivan kokoinen kauppa, ei minulla ole aikaa ravata noita jättimarketteja. Minulle riittää se "lavatus" ihan hyvin, en kaipaa yhtään parempaa esillepanoa. Sitäpaitsi hölmöähän se on, kun tavarat häipyy alta aikayksikön. Kampin lidlistä suorastaan hamstrataan tavarat pois.

Enkä tykkää oikein ideasta, että ihmistä halutaan ohjailla, kuten nuo pari isompaa ketjua tekevät. Ja mitä ihmettä se asiakasomistajuuskin tarkoittaa prismassa? Jos minä olen omistaja, niin miksen hyödy siitä millään tavalla? Mun korvista nousee savu, kun aspa kysyy "omistajakorttia". Tämäkö on se kikka millä luulevat saavansa ihmiset kauppaan, kun se on muka jotenkin oma? Lidli on paras, se on mun oma.

mä sain just 85 euroa s-bonusta viime kuulta tilille - siis tavallaan ostosten lisäalennusta joten sitä se omistajuus tarkottaa.... meidän perhe tekee joka vuosi hiihtolomareissun melkein noilla bonuksilla. 

Ihan kuin rahaa pankkiin panis!

Ja paljollako nämä bonuksen kerääjät ovat mahtaneet ostaa sitä tavaraa ja ruokaa?

Pidän aika tarkkaa kirjanpitoa ja tiedän, paljonko ostamme. Eli 6 henkinen perhe ja höylään s-etukorttia aina, kun voin. Bonuksia tulee joka kuukausi 80-110 euroa. 

Olen käynyt myös lidlissä palstan hehkuttamisen innoittamana, mutta lasku kassalla ei ollut sen kummempi kuin muuallakaan. Ei siellä oikeasti mikään erityisen halpaa ole. Ihan samoissa hinnoissa ne pyörivät, kuin prismassakin. Epäilenkin, että näiden hehkutusketjujen aloittaja on lidlin palkkaama markkinointi-ihminen.

No siis, rahaa menee määrätty summa joka kuukausi tämän perheen pyörittämiseen. Joten höylään s-etukorttia ja otan bonukset pois. Tyhmähän olisin, jos jättäisin sen tekemättä ja jättäisin joka kuukausi n. 100 euroa tulematta tilille, koska ruoat, bensat yms. on pakko kuitenkin joka kuukausi ostaa. 

Ihan samanlaiset kokemukset. Lidilissä ostoskori jää kevyemmäksi, koska tuotteet joita aikoi ostaa ovat loppu tai sitten huomaa että vastaavat saa Prismasta halvemmalla ja jättää ostamatta.

Tämä halpuuden hehkuttaminen tulee pikkupaikkakunnilta. Lidil on siellä halvempi kuin paikallinen K-Peräkylän Ryöstö. Suurilla paikkakunnilla Lidl ei ole halvepi kuin hypermarketti, vaan jopa kalliimpi.

Vierailija
142/157 |
11.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kolme viikkoa on minusta kyllä liian lyhyt aika. Koejakson pitäisi osua myös samassa suhteessa tilipäiviin, siillä se vaikuttaa ainakin omaan ostoskäyttäytymiseen.

Mutta millainen ajanjakso olisi hyvä.

ja toinen kysymys, millainen kahvivalikoima Lidlissä on? Saako sieltä esim. Brasiliaa tai Löfbergsiä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/157 |
11.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kolme viikkoa on minusta kyllä liian lyhyt aika. Koejakson pitäisi osua myös samassa suhteessa tilipäiviin, siillä se vaikuttaa ainakin omaan ostoskäyttäytymiseen.

No mulle tulee kahden viikon välein tili.

No tätä juuri tarkoitin, toiseen osuu yksi tilipäivä ja toiseen kaksi, tulee vaikuttamaan siihen mitä ostat.

Vierailija
144/157 |
11.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

K ja s ryhmissä on PALVELUtiskit jotka työllistävät usein kymmeniä ihmisiä ja tarjotaan ihmisille tuoretta kalaa ja salaatteja ilman vacuumia.

Myös valikoima on suuri ja luonutuotteet eritelty hyvin.

Myös erikoisjuustoja on laaja skaala tuorekelmuun pakattuna.

Paikalliselta K-kauppiaalta voin tilata valmiiksi mitä haluan, kauppias hoitaa homman:)

Tässä syyt miksi käytän k ja s ryhmää.

Vierailija
145/157 |
11.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään käydä Prismassa, joskus lidlissä

Vierailija
146/157 |
11.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mulle tulee kahden viikon välein tili.

No tätä juuri tarkoitin, toiseen osuu yksi tilipäivä ja toiseen kaksi, tulee vaikuttamaan siihen mitä ostat.

Ei mulla ole niin suuri palkka, että ostelisin palkan tullessa isompia ostoksia, koska sitten olisin pulassa. Mutta kerro toki mikä on kunnollinen jakso, kokeilen sitä. Vaikka skeptinen olenkin Lidlin tuotteista.

Vierailija
147/157 |
11.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen siirtynyt kokonaan ostamaan lidlistä. Joskus harvoin käyn prismassa tai sittarissa. Lidl on halpa ja sopivan kokoinen kauppa, ei minulla ole aikaa ravata noita jättimarketteja. Minulle riittää se "lavatus" ihan hyvin, en kaipaa yhtään parempaa esillepanoa. Sitäpaitsi hölmöähän se on, kun tavarat häipyy alta aikayksikön. Kampin lidlistä suorastaan hamstrataan tavarat pois.

Enkä tykkää oikein ideasta, että ihmistä halutaan ohjailla, kuten nuo pari isompaa ketjua tekevät. Ja mitä ihmettä se asiakasomistajuuskin tarkoittaa prismassa? Jos minä olen omistaja, niin miksen hyödy siitä millään tavalla? Mun korvista nousee savu, kun aspa kysyy "omistajakorttia". Tämäkö on se kikka millä luulevat saavansa ihmiset kauppaan, kun se on muka jotenkin oma? Lidli on paras, se on mun oma.

mä sain just 85 euroa s-bonusta viime kuulta tilille - siis tavallaan ostosten lisäalennusta joten sitä se omistajuus tarkottaa.... meidän perhe tekee joka vuosi hiihtolomareissun melkein noilla bonuksilla. 

Ihan kuin rahaa pankkiin panis!

Ja paljollako nämä bonuksen kerääjät ovat mahtaneet ostaa sitä tavaraa ja ruokaa?

Pidän aika tarkkaa kirjanpitoa ja tiedän, paljonko ostamme. Eli 6 henkinen perhe ja höylään s-etukorttia aina, kun voin. Bonuksia tulee joka kuukausi 80-110 euroa. 

Olen käynyt myös lidlissä palstan hehkuttamisen innoittamana, mutta lasku kassalla ei ollut sen kummempi kuin muuallakaan. Ei siellä oikeasti mikään erityisen halpaa ole. Ihan samoissa hinnoissa ne pyörivät, kuin prismassakin. Epäilenkin, että näiden hehkutusketjujen aloittaja on lidlin palkkaama markkinointi-ihminen.

No siis, rahaa menee määrätty summa joka kuukausi tämän perheen pyörittämiseen. Joten höylään s-etukorttia ja otan bonukset pois. Tyhmähän olisin, jos jättäisin sen tekemättä ja jättäisin joka kuukausi n. 100 euroa tulematta tilille, koska ruoat, bensat yms. on pakko kuitenkin joka kuukausi ostaa. 

Ihan samanlaiset kokemukset. Lidilissä ostoskori jää kevyemmäksi, koska tuotteet joita aikoi ostaa ovat loppu tai sitten huomaa että vastaavat saa Prismasta halvemmalla ja jättää ostamatta.

Tämä halpuuden hehkuttaminen tulee pikkupaikkakunnilta. Lidil on siellä halvempi kuin paikallinen K-Peräkylän Ryöstö. Suurilla paikkakunnilla Lidl ei ole halvepi kuin hypermarketti, vaan jopa kalliimpi.

Lisään vielä sen, että itse myös totesin lidlissä käynnin turhaksi, koska en saa sieltä kaikkea tarvitsemaani. Joudun käynnistämään auton ja ajamaan sitten toiseen kauppaan ja sekin kuluttaa. Joten aion kaikesta palstan hehkutuksesta huolimatta käydä edelleen prismassa, missä voin käydä ns. yhden käynnin taktiikalla eli ajaa auton pihaan, kerätä listan mukaan tavarat, kantaa autoon ja ajaa kotiin. Ei useita käynnistyksiä ja ajeluita toiseen kauppaan eri tavaroiden perässä.

se kuuden hengen perheen äiti

148/157 |
11.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te jotka pyritte syömään terveellisesti (välttämään haitallisia lisäaineita, vehnähöttöä ja sokeria, ostamaan luomutuotteita) ja tuon lisäksi tukemaan ostoksillanne kotimaisia tuottajia, niin löydättekö te kaikki Lidlistä tarvitsemanne? Minä aina kerran puolessa vuodessa päätän alkaa säästämään ja keskittämään ostokseni Lidliin, kunnes parin ostoskerran jälkeen joudun kuitenkin palaamaan Prisman asiakkaaksi.  Lidlissä tuntuu olevan todella paljon valmisruokia (lisäaineineen) ja erilaisia snackseja muuhun valikoimaan nähden, tai sitten en vaan osaa etsiä?

Saman huomannut.

En halua ostaa rasvaisia suklaakeksejä enkä sipsejä, minulle ei maistu bulgarialaiset valmispizzat eikä albanialaiset raviolit, joiden täytteesssä on 10% teurasjätettä ja loppua ei ole painettu edes pienellä präntillä. En ole kiinnostunut atsoväreillä kyllästetyistä nallekarkeista. 

En halua nukkaavaa, haurasta vessapaperia josta menee sormet läpi. En uskalla ostaa euron shampoita jotka takuttavat hiukset enkä löydä siivous- ja pyykinpesuaineista allergiselle sopivia, hajuttomia vaihtoehtoja. 

Joten ei kiitos.

Käyn jatkossakin isoissa marketeissa sekä varsin usein tulee hankittua eväät myös Stokkan herkusta. Pidän terveellisestä, tuoreesta ruuasta ja kunnon valikoimasta. Vaikka se maksaisi pari euroa enemmän.

Olen huomannut, että Lidlissä käy usein ostoksilla tosi köyhän näköistä porukkaa ja myös lihavia paljon. Jos ei ole varaa terveelliseen ruokaan, mennään näihin Lidleihin ostamaan halpoja eineksiä, limuja ja karkkia. 

Itse en mene, ennen kuin on pakko. Toivottavasti ei ikinä.

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
149/157 |
11.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

lködsfmsdlkfjdsflksfj kirjoitti:

===Ja matkan maailman ympäri jos kävisitte lidlissä. 

Eipä olla saatu, vaikka Lidlissä käynkin. Enkä mm. viimeksi saanut Aurajuustoa, kun ei kuulu kaupan valikoimaan. Oli sitten pakko mennä S-kauppaan, vaikka siellä harvemmin käyn.

Kyllä sieltä sinihomejuustoa löytyy. Aurajuusto ei ole kovin hyvä juusto, parempiakin löytyy halvemmalla. Itse asioin enimmäkseen Prismassa ja syön sinihomejuustoa, mutta hyvin harvoin ostan Aurajuustoa.

Vaan, kun halusin sitä Aurajuustoa.

Mulle taas ei ole ongelma kipaista auraa naapurikaupasta. Ostan vaikka kolme pakettia niin ei tarvitse joka päivä kipaista.

Vierailija
150/157 |
11.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffepulla kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Te jotka pyritte syömään terveellisesti (välttämään haitallisia lisäaineita, vehnähöttöä ja sokeria, ostamaan luomutuotteita) ja tuon lisäksi tukemaan ostoksillanne kotimaisia tuottajia, niin löydättekö te kaikki Lidlistä tarvitsemanne? Minä aina kerran puolessa vuodessa päätän alkaa säästämään ja keskittämään ostokseni Lidliin, kunnes parin ostoskerran jälkeen joudun kuitenkin palaamaan Prisman asiakkaaksi.  Lidlissä tuntuu olevan todella paljon valmisruokia (lisäaineineen) ja erilaisia snackseja muuhun valikoimaan nähden, tai sitten en vaan osaa etsiä?

Saman huomannut.

En halua ostaa rasvaisia suklaakeksejä enkä sipsejä, minulle ei maistu bulgarialaiset valmispizzat eikä albanialaiset raviolit, joiden täytteesssä on 10% teurasjätettä ja loppua ei ole painettu edes pienellä präntillä. En ole kiinnostunut atsoväreillä kyllästetyistä nallekarkeista. 

En halua nukkaavaa, haurasta vessapaperia josta menee sormet läpi. En uskalla ostaa euron shampoita jotka takuttavat hiukset enkä löydä siivous- ja pyykinpesuaineista allergiselle sopivia, hajuttomia vaihtoehtoja. 

Joten ei kiitos.

Käyn jatkossakin isoissa marketeissa sekä varsin usein tulee hankittua eväät myös Stokkan herkusta. Pidän terveellisestä, tuoreesta ruuasta ja kunnon valikoimasta. Vaikka se maksaisi pari euroa enemmän.

Olen huomannut, että Lidlissä käy usein ostoksilla tosi köyhän näköistä porukkaa ja myös lihavia paljon. Jos ei ole varaa terveelliseen ruokaan, mennään näihin Lidleihin ostamaan halpoja eineksiä, limuja ja karkkia. 

Itse en mene, ennen kuin on pakko. Toivottavasti ei ikinä.

Reps. Ostan kuin sinä ja käyn lähestulkoon vain Lidlissä. Oootkohan sä käynyt ko. kaupassa silmät sidottuina?

Vierailija
151/157 |
11.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

lködsfmsdlkfjdsflksfj kirjoitti:

===Ja matkan maailman ympäri jos kävisitte lidlissä. 

Eipä olla saatu, vaikka Lidlissä käynkin. Enkä mm. viimeksi saanut Aurajuustoa, kun ei kuulu kaupan valikoimaan. Oli sitten pakko mennä S-kauppaan, vaikka siellä harvemmin käyn.

Kyllä sieltä sinihomejuustoa löytyy. Aurajuusto ei ole kovin hyvä juusto, parempiakin löytyy halvemmalla. Itse asioin enimmäkseen Prismassa ja syön sinihomejuustoa, mutta hyvin harvoin ostan Aurajuustoa.

Vaan, kun halusin sitä Aurajuustoa.

Mulle taas ei ole ongelma kipaista auraa naapurikaupasta. Ostan vaikka kolme pakettia niin ei tarvitse joka päivä kipaista.

Hyvä niin, ja hyvä myös se, että kaupat ovat vierekkäin. Meillä on useampi kilometri kauppojen väliä.

Vierailija
152/157 |
11.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurimmaksi osaksi Lidlin halpuus on täyttä kusetusta.mutta yksi syy Lidlin edullisuuteen on lähes olematon hävikki johtuen kassalla sijaitsevasta puntarista.

Vierailija
153/157 |
11.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juhlamokan käyn aina ostamassa lidlistä.

Vierailija
154/157 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
155/157 |
24.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

> Esim. kananmunat, vessapaperi, suodatinpussit, (ja siis sellainen kunnollinen, ei keltainen, repivä), siteet ja tamppoonit (ja paremmat valikoimat), sokeri, jauheliha, salsa,tällä hetkellä ainakin myös porkkanien kilohinta on vähän halvempi Prismassa.

Ööööööööö... Eiköhän tilanne ole tismalleen toisin päin? Lidl on näissä halvempi. Sokeri on 49 senttiä kilo, ei kyllä ole Prismassa kuin alkaen ehkä 80 senttiä... Jauheliha on Lidlissä 4,16 kilo ja Prismassa ehkä 4,80 kilo (ostin muuten just äsken tarjousjauhelihaa Prismasta noin 3,50, ja Lidl löi sen noin 3,00 kilohinnalla!). Kananmunat on jotain 1,19 paketti Lidlissä, Prisma on kalliimpi.

> Sitten taas esim. kreikkalainen jugurtti on huomattavasti halvempaa kuin Prismassa, mutta myös rakenteeltaan viilimäisempää .

Itse ostan sitä maustamatonta 0,5 kilon jogurttia Lidlistä 69 sentin hintaan. Ei taida Prismassa olla vastaavissa hinnoissa?

> tai oliivit ovat edullisisa, mutta niin pahoja (ne normaalisti myynnissä olevat), että niitä ei voi syödä.

Ihan hyviä ne on. Ja sitä paitsi Lidlin Kalamatat oli halvempia kuin Prismassa.

> Meillä myös monet hedelmät ja vihannekset ovat huonosti saatavissa Lidlistä, iltapäivisin varsinkin.

Kyllä on sit Lidleissä eroja, kun harvoin niissä Lidleissä, joissa minä liikun, nuo loppuvat.

> Kannattaa kyllä tehdä hintavertailua, niin huomaa mitkä tuotteet kannattaa ostaa mistäkin

Todellakin!

No mielipiteet ovat aina tervetulleita. Selvästi lidukankin oliiveita ihmiset syö, kun niitä kerran myydään. Myös jugurtin hinnan sanoinkin LIdlissä olevan halvempi. En halua riidellä asiasta, minulle on ihan sama mistä kukakin ostokset tekee, mutta faktoissa tulee pysyä.

Myöskin bonuksesta kertyvä summa on kiva lisä aina kesälomalla. Siksikin tykkään S-kaupasta (vaikka siellä lidukassakin asioin)

Minusta bonuksen takia ostaminen on tyhmyyttä. Meille Lidl on niin paljon edullisempi että s-liike on kalliimpi vielä bonuksenkin jälkeen. Meidän kuukausiostoilla saamme maksimissaan 3% bonusta ja uskallan väittää että lidl on monesti jopa 10% ässää edullisempi. Minusta on kiva saada 10% etu joka kuukausi eikä 3% kesälomaa varten.

No minkään vertailevan tutkimuksen mukaan näin ei ole, mutta hyvä jos teillä noin on. Olette osanneet valita sopivat ostokset.

Mistä oikein puhut? Bonuskortit ja -järjestelmät maksavat asiakkaille enemmän kuin, jos niitä ei olisi. Tämä on fakta.

Ja Lidl on siksi halvempi kun ei ole mitään kanta-asiakasjärjestelmää.

Vierailija
156/157 |
24.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

B-luokan aineista saa halvempaa höttöä.

Vierailija
157/157 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen ruokamarkkinaa hallitsi aikaisemmin kahden yhtiön (s & k)  oligopolia, jossa ei kilpailtu hinnoilla vaan kauppapaikoilla. Lidl tuli tähän väliin kilpailemaan hinnoilla, joka johti siihen että myös oligopolit joutuivat hieman laskemaan hintoja. 

S ja K ovat koruptoineen esim. kunnanvaltuustot sijoittamalla valtuutettuja hallituksiinsa ja  saavat näin  parhaat kauppapaikat. S&K yrittivät ja yhä edelleen sulkea markkinaa kilpailulta eri keinoin (esim. alussa Lidl  pullojen kierrätyksen ulos sulkeinen/ kierrätyksen hankaloittaminen etc.).

Nyt Lidl näyttää kyllä saavan ihan hyviä kauppapaikkoja, joten ovat varmaan älynneet ottaa valtuutettuja ominn hallituksiinsa...LOL

On aivan luonnolista että kun uusi tulokas tulee markkinalle jossa on paljon esteitä liiketoiminnan harjoittamiselle ja oligopolit yrittävät suojella omaa pesäänsä ja tulokkaan on otettava markkinaa vaikka tappiollisella toiminalla, eli pihan kiusaajia on yksinkertaisesti vedettävä turpaan kyynerpäillä... 

Suomessa ei väkiluku kasva, joten vähitäiskauppapeli on lähes 100% markkinaosuudesta taistelua jossa Lidl on olosuhteisiin nähden onnistunut aika hyvi. Tätä ketjua on myös meidän kiittäminen siitä että ruoka on hieman halvempaa kuin se oli enennen Lideliä! Jos Lidl poistuu palaa asiat taas ennalleen S&k oligopoliaan, joten toivotaan että Lidl pysyy Suomessa!  Suomi on  liian pieni ja hankala markkina Tescoille etc. kv-isoille ketjuille...