Paljonko työtarjouksia saat Linkedin:in kautta?
Kommentit (44)
Linkedin on täysin turha palvelu. Itselläni oli Linkedin:ssa vajaan vuoden ajan viimeisen päälle viilattu profiili, jonka katsoi sinä aikana alle kymmenen henkilöä. Yhtään työtarjousta ei tuona aikana tullut, vaikka kuinka liityin kaiken maailman mustanaamiokerhoihin. Lopulta kyllästyin ja deletoin profiilini. Enkä ole jäänyt kaipaamaan. Turhaa ajan haaskaamista ellet sattumalta omista puolta miljoonaa Linkedin-frendiä, jotka voisivat vinkata sinulle avoimesta työpaikasta.
Siis saako joku työtarjouksia tuota kautta? Itse siellä kyllä hyvin aktiivinen ja toimii hyvin verkostoitumistyökaluna, ja tokihan sitä kautta yhteydenottoja tulee että olisinko kiinnostunut jotakin paikkaa hakemaan. Mutta siitähän rekryprosessi vasta alkaa. Ei kai kukaan tee työtarjousta noin vain ilman haastatteluja yms.?
Seuraava tekstari tuli minun työpuhelimeen: Hello. LinkedIn is recommending a part-time job for €20-300 a day! My name is Alice, and I'm a job promoter for Straight North. You only need to work 30-60 minutes a day for €800 for 5 days, €3,000 for 15 days and €6,000 for 30 days. The hours are up to you. If you are interested, answer "Yes" or "interested"
Ehkä 5-10 tulee vuodessa. Ne eivät ole minkään avoimen paikan ilmoituksen jakoja vaan ihan ilman hakua saattavat tulla kysymään, että minunlaiseni tyyppi sopisi heille ja ovat ihan heti bookkaamassa keskusteluaikaa kanssani. Parin kanssa olen käynyt juttelemassakin ja he olisivat molemmat palkanneet minut, mutta palkkaus tai muut toiveet eivät ihan osuneet yhteen.
IT-alalla olen ja tällä alalla tuo on ilmeisesti yleisempää kuin muilla aloilla. En ole lainkaan aktiivinen LinkedInissa, connectioneista 80% on sellaisia, jotka tunnen oikeasta elämästä. Tuttujen postauksista välillä tykkäilen, mutta siinä se. En ole myöskään mikään alani superosaaja vaan ihan keskitasoa ja profiilini on siltä osin rehellinen.
Vierailija wrote:
Tästä hirveästä vastaustulvasta voimme päätellä, että LinkedIn on turha (työnsaantikanava). Ei sillä, ettenkö sitä aiemmin tiennyt. Se vaan, että jotkut trollit aina paasaavat tästä(kin).
t. pitkäaikaistyötön
Täh? Jos sun ymmärrys on sillä tasolla, että perustat näkemyksesi av palstaan, niin ehkä selittää, miksi olet pitkäaikaistyötön. Jos olisit LinkedInissä, niin tietäisit, että myös siellä julkaistaan ja jaetaan työpaikkailmoituksia ja niitä haetaan niin kuin normityötön hakee töitä (et tietenkään sinä).
Suoria työtarjouksia nyt harvemmin menee muille kuin aidosti koville osaajille, mutta pyyntöjä osallistua rekryrprosessiin toki muillekin.
Linkedinissä valehdellaan minkä ennätetään, haastattelussa voi luottaa vain työ- ja koulutodistuksiin. Ei voi olla joku alle 30 v experienced senior sitä sun tätä with demonstrated skills of jotain leadershippiä. Tai voi olla mutta silloin ollaan liikkeellä ammattikoulupohjalla että on saatu sitä alan työkokemusta n. 10 vuotta kasaan.
Vierailija wrote:
Siis saako joku työtarjouksia tuota kautta? Itse siellä kyllä hyvin aktiivinen ja toimii hyvin verkostoitumistyökaluna, ja tokihan sitä kautta yhteydenottoja tulee että olisinko kiinnostunut jotakin paikkaa hakemaan. Mutta siitähän rekryprosessi vasta alkaa. Ei kai kukaan tee työtarjousta noin vain ilman haastatteluja yms.?
Kannattaa ymmärtää, että tämä on av palsta. Täällä päivystää pitkäaikaistyöttömät olettavat, että heidät tullaan hakemaan kotoa töihin.
Tyyplillisesti head hunteritkin houkuttelvat hakemaan tiettyä paikkaa, ei ne voi tarjota suoraan töitä. IT puolella toki on tilanteita, että rekryn tarkoitus on lähinnä varmistaa, että linkkarissa esitetyt tiedot pitävät paikkansa.
Vierailija wrote:
Linkedin on täysin turha palvelu. Itselläni oli Linkedin:ssa vajaan vuoden ajan viimeisen päälle viilattu profiili, jonka katsoi sinä aikana alle kymmenen henkilöä. Yhtään työtarjousta ei tuona aikana tullut, vaikka kuinka liityin kaiken maailman mustanaamiokerhoihin. Lopulta kyllästyin ja deletoin profiilini. Enkä ole jäänyt kaipaamaan. Turhaa ajan haaskaamista ellet sattumalta omista puolta miljoonaa Linkedin-frendiä, jotka voisivat vinkata sinulle avoimesta työpaikasta.
Oikeastiko joku olettaa, somealustojen toimivan näin? Eli passiivisesti vain odotat, että työtarjous tipahtaa, ilman verkostoitumista, ilman erikoisosaamista kun vaan liittyy johonkin palveluun?
Pari headhunteria on ottanut yhteyttä, mikä on vähän yllättänyt yli viisikymppisen naisen. Keskustelun alla olleet paikat ovat kyllä vastanneet profiiliani, mutta olen itse jättänyt leikin kesken koska ne ole kokenut niiden kuitenkaan antavan minulle enemmän tai maksavankaan paljon paremmin. Jo työmatkat olisivat venyneet päivittäin 1,5 h pidemmäksi (ainakin toisessa olisi ollut lähityö) ja arvostan myös omaa aikaani.
Vierailija wrote:
Seuraava tekstari tuli minun työpuhelimeen: Hello. LinkedIn is recommending a part-time job for €20-300 a day! My name is Alice, and I'm a job promoter for Straight North. You only need to work 30-60 minutes a day for €800 for 5 days, €3,000 for 15 days and €6,000 for 30 days. The hours are up to you. If you are interested, answer "Yes" or "interested"
Minulle tuli tuo työpuhelimeen tänään 30.10. iltapäivällä. En aio vastata. Ehkä ovat saaneet numeroni LinkedIn-profiliistani.
Kun koetin etsiä lisätietoja Googlella, löysin tänne. :-)
Viime aikoina pari kertaa kuukaudessa on tullut yhteydenottoja rekrykonsulteilta. Suomi ja Keski/Länsi-Eurooppa.
Asiantuntija senior-nimikkeellä, alalla pidempään jatkunut osaajapula.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Minulle tuli tuo työpuhelimeen tänään 30.10. iltapäivällä. En aio vastata. Ehkä ovat saaneet numeroni LinkedIn-profiliistani.
Kun koetin etsiä lisätietoja Googlella, löysin tänne. :-)
Kukasoitti.fistä löytyy lisää tietoa.Tää on selvä huijaus. Älkää vastatko tuohon viesttiin. Mä en ole edes linkedinissä ja silti mullekin tuli tää viesti. En tiedä mistä ovat repineet numeron
Silloin tällöin headhunterit soittavat, ehkä 1-2 krt/v. Linkkarista ne ovat löytäneet. Asiantuntijatehtävissä rahoitusalalla.
No nyt tuli huikea työtarjous tekstarina (RCS): vajaan tunnin työllä päivässä voi tienata 6000/kk! En kylläkään ole Linkkediinissä. Harmi vaan, kun pitäisi maksaa erinäisiä maksuja ennen "työn saamista".
Hello. LinkedIn is recommending a part-time job for €20-300 a day! My name is Lisa, and I'm a job promoter for Straight North. You only need to work 30-60 minutes a day for €800 for 5 days, €3,000 for 15 days and €6,000 for 30 days. The hours are up to you. If you are interested, answer "Yes" or "interested
Lähettäjä:+447706399500
Työmarkkinat on työllisille erikoisosaajille. Muut älköön vaivautko eikä muita sinne haluta.
Työnhaku on turhaa millään tavalla työttömälle. Töihin kun ei paskapää työlliset ota. Piste.
Piiri pieni pyörii työlliset siellä rinkirunkkaa lällää.
Muutamia tullut vuoden aikana. Henkilöstöpäällikkö olen. Puoliso on arkkitehtina IT-alalla ja saa joka viikko tarjouksia.
Mulle tullut 4-8 vuodessa parin viimevuoden aikana. Olen avainasiakaspäällikkö.