Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko lähestynyt vastakkaista sukupuolta kaupassa tms.?

Vierailija
10.04.2016 |

Aina sanotaan, että sen oikean voi löytää vaikka bussipysäkiltä. Mutta suomalaiseen kulttuuriin ei taida kuulua tuntemattoman lähestyminen keskellä kirkasta päivää. Olen nainen ja olen pari kertaa sanonut kiinnostavan oloiselle miehelle ihan selvin päin kaupassa että olisi hauska tutustua. Molemmilla kerroilla mies on mennyt ihan paniikkiin, katsonut minua kuin olisin hullu ja lähtenyt äkkiä kalppimaan. Kuitenkin olin ystävällinen ja kohtelias.

Olen ihan nätti ja siisti enkä haise viinalle mutta reaktio ei ollut positiivinen. Eli voiko unohtaa höpinät siitä, että sen oikean voi löytää vaikka kaupasta? Onko kellään myönteisiä kokemuksia? Vai meneekö ihminen heti paniikkiin jos sille puhuu keskellä kirkasta päivää hieman flirttaillen`?

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No näinhän se menee suomessa. Miehet marisee palstalla kun tulee pakit aina naisilta ja sitten

menee pupu pöksyyn miehillä kun joku juttelee ihmisten ilmoilla...

Vierailija
2/33 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lähestynyt kassaneitejä/rouvia maksamiseen asti ja sen jälkeen olen alkanut etääntyä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä olen ja kerran johti seurusteluun. Anna palaa vaan. Miehet, jotka kalppivat karkuun, joutavatkin mennä.

Vierailija
4/33 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olis kyllä hauskaa jos kadulla sais jutella kelle tahansa ilman hullun leimaa. Vois oppia paljon. Jokainen ohi mennyt ihminen yksi mahdollisuus löytää jotain uutta. Sivuutamme kaikki vieraat.

Vierailija
5/33 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanko tuosta non vain sanoit miehille, että haluaisit tutustua? :D Ihan varmasti jokainen luulee sinun olevan aineissa jos sellaista teet. En ole lähestynyt ketään noin suorasukaisesti, mutta ajan kanssa kyllä ja hyvää palautetta on tullut aina. Älä siis nyt suoraan miehen pöksyihin yritä vaan jututa nyt ensin vähän taustoja kautta rantain ja ehdota ehkä kahville menoa tai jotakin jos jutunjuurta tuntuu riittävän. Älä ole epätoivoinen, se pelottaa varmasti. :)

6/33 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran ruokien päiväyksiä katsellessa kysyin yhdeltä nuorelta naiselta, että moneskos päivä tänään on. Hän sitten kertoi päivämäärän hymyillen ja minä sanoin kiitos. Oli kyllä tarkoitus yrittää kehitellä enemmänkin juttua, mutta en minä ole oikein hyvä noissa livetilanteissa. Pää löi tyhjää, joten lähdin tilanteesta ja jatkoin ruokaostoksia niin kuin mitään ei olisi tapahtunut. Ei siinä periaatteessa mitään tapahtunutkaan.

Vierailija
7/33 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onhan toi aika outoa. Mua ei oo lähestynyt ykskään SELVÄ suomalainen mies, pari ulkkaria kylläkin mutta liian "kylkeen kyhnyttämällä" eli olen ottanut ritolat. Ei kun hei, kerran antoi yksi mies käyntikortin lounasravintolassa. Hieman vaivauduin kyllä, täytyy myöntää. Katsoin kyllä netistä ja olisin ehkä ottanut yhteyttä jälkikäteen jos olisi ollut enemmän tyyppiääni.

Eli ehkä kannattaisi antaa käyntikortti ja aikaa sulatella? Ensireaktio voi olla hämmennys.

Vierailija
8/33 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskeluaikoina tein tuota luennolta tuttujen kanssa. Se jäi harmittamaan etteivät ihmiset antaneet selväsanaisesti pakkeja. Kuinka vaikea on sanoa vaan suoraan ettei kiinnosta ja että on varattu.

Täysin tuntemattoman kanssa helpottaisi asiaa jos kehität jonkun tavan olla luontevasti yhteydessä myöhemmin. Esimerkiksi lainaat sateenvarjoa ja annat sähköpostiosoitteesi, jotta voitte sopia miten varjo palautetaan ja tarjota ne kahvit. Suoraan kahville lähteminen ilman yhtään mitään yhteistä taustaa on yllättävää ja siinä voi vahingossa kieltäytyä vaikka oikeasti haluaisikin tutustua.

Vierailija
9/33 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihanko tuosta non vain sanoit miehille, että haluaisit tutustua? :D Ihan varmasti jokainen luulee sinun olevan aineissa jos sellaista teet. En ole lähestynyt ketään noin suorasukaisesti, mutta ajan kanssa kyllä ja hyvää palautetta on tullut aina. Älä siis nyt suoraan miehen pöksyihin yritä vaan jututa nyt ensin vähän taustoja kautta rantain ja ehdota ehkä kahville menoa tai jotakin jos jutunjuurta tuntuu riittävän. Älä ole epätoivoinen, se pelottaa varmasti. :)

Aloitus oli hieman kiteytetty eli en nyt siis ole ihan töksäyttänyt että "haluun sut" tms. Ekalla kerralla ei ollut itse asiassa kaupassa vaan kadulla ja kyselin jotain, että onko kiva asuinalue (olin katselemassa kulmia) ja tokalla muistin nähneeni miehen aikaisemmin ja kyselin jotain että "hei sullahan on sellainen kiva koira" tms. Ihan sellaista small talkia kun seisoimme vierekkäin jonottamassa.

Sen sijaan kännissä ravintolassa ei tarvi sanoa usein kuin "moi" niin homma joko alkaa tai ei. Mikä siinä on niin suuri ero - se känni varmaan, ei ole enää estoja.

Miten itse lähestyit ajan kanssa?

Vierailija
10/33 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olis kyllä hauskaa jos kadulla sais jutella kelle tahansa ilman hullun leimaa. Vois oppia paljon. Jokainen ohi mennyt ihminen yksi mahdollisuus löytää jotain uutta. Sivuutamme kaikki vieraat.

Monilla on riittävästi muitakin paikkoja joissa tavata kiinnostavia ihmisiä. Monet eivät edes ole kadulla, vaan autoissaan tai julkisissa.

Vierailija
11/33 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monilla on riittävästi muitakin paikkoja joissa tavata kiinnostavia ihmisiä. Monet eivät edes ole kadulla, vaan autoissaan tai julkisissa.

Olkoot ne omassa kuplassaan. Mä kävelen pitkin kaupungin katuja yötä päivää koska oon vapaa ja haluan seikkailla. Se vaan on hankalaa kun nykyään ihmiset on niin vitun tylsiä.

Vierailija
12/33 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tykkään kovasti siitä kun tuntemattomat tulee juttelemaan varsinkin ne joilla on tarinoita kerrottavaks. Olisin kyllä yllättynyt, jos nainen tulisi romanttisissa merkeissä jotain juttelemaan. Mukaavahan se toki olis.

Vierailija
13/33 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulisipa samaan kauppaan, hymyilisin ja sanoisin haluavani tutustua, itse olen töiden jälkeen väsynyt kaupassa ja useasti unohdan olla kohtelias naisille enkä saa puhuttua kuin kassaneidille.

Vierailija
14/33 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen yleensä tuossa minun lähikaupassa vähän vikitellyt kalatiskin poikaa. Hieman siinä heitän pikkutuhmaa vitsiä ja isken silmää silakanoston ohessa. Kerran kysäisin poikaa käymään ja kerroin että voisin vaikka vähän viinaksia tarjota, mutta hänellä kuulemma oli jotakin menoja töitten jälkeen. Täytyy kysäistä uudestaan joku kerta kun sitä herkkua taas näkyy josko olisi hänellä vapaa ilta.

t. gay setä

Vierailija
15/33 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimoa kerran kaupassa joku pyysi pizzalle tai kahville.

Vierailija
16/33 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä puristelin kurkkua kaupassa, niin tunsin puristuksen pakarassa. Meinasin jo puolustautua sillä kurkulla, mutta vieressä seiso vanha papparainen hymyillen ja silmää iskien:) Eihän siinä voinut kun nauraa ja toivotella vanhukselle mukavaa kevättä.

Vierailija
17/33 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on rasittavaa ja vastenmielistä kun tullaan iskemään. Normaalimpaa olisi, jos vaikka on jutellut pari kertaa aiemmin saman ihmisen kanssa, ja sitten koittaa tutustua paremmin. Pari kertaa minulle on annettu puhelinnumero paperilapulla, mikä on ollut siinä mielessä helppoa, että olen voinut vain heittää lapun seuraavaan roskikseen, eikä ole tarvinnut selittää etten todellakaan halua antaa omaa puhelinnumeroani tuntemattomalle tyypille. Joo, olen tyly ja kamala, mutta en halua "ystävystyä" vieraiden naisenpuutteesta kärsivien setien kanssa.

Vierailija
18/33 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalainen on kuitenkin niin ujo, että varmaan raavaskin mies häkeltyy jos outo nainen lähestyy kadulla. Kuitenkin hän saattaa kotona miettiä sitä tilannetta ja reaktiotaan ja sitä että olisiko pitänyt vaihtaa jotain tietoja sittenkin.

Tosiaan, ravintolassa kukaan ei ihmettele jos tuntematon alkaa puhua!

Vierailija
19/33 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taannoin oudossa kaupungissa (Espoo) menin bussipysäkillä kysymään kännykkäänsä räpläävältä naiselta tietäisikö hän meneekö juuri tuleva bussi tiettyä reittiä. Ällistyksekseni nainen karkasi pysäkin toiselle puolelle piiloon??? En pidä itseäni erityisen pelottavana otuksena, mutta olen lopettanut kokonaa vastaavat kommunikaatioyritykset etten pelästytä ihmisiä. On tämä helvetin outo maa. Lopetin koknaan ravintoloissa käynnit ja vietän aikani muissa merkeissä. Pärjään huomattavasti paremmin ulkomailla ja keskityn sinne jatkossa.

Vierailija
20/33 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taannoin oudossa kaupungissa (Espoo) menin bussipysäkillä kysymään kännykkäänsä räpläävältä naiselta tietäisikö hän meneekö juuri tuleva bussi tiettyä reittiä. Ällistyksekseni nainen karkasi pysäkin toiselle puolelle piiloon??? En pidä itseäni erityisen pelottavana otuksena, mutta olen lopettanut kokonaa vastaavat kommunikaatioyritykset etten pelästytä ihmisiä. On tämä helvetin outo maa. Lopetin kokonaan ravintoloissa käynnit ja vietän aikani muissa merkeissä. Pärjään huomattavasti paremmin ulkomailla ja keskityn sinne jatkossa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä neljä