Chia siemen apua!????
Jos suositellaan 1-2rkl päivässä tarkoittaako tuo liotettuja vai kuivia siemeniä? Liotettuna sitä tulee ihan kauhee kupillenen! Syönkö siis koko kupin?
Kommentit (15)
Joo liotan mutta kumpaa tuo suositus tarkoittaa? Syönkö rkl sitä mönjää jossa on 2 rkl siemeniä ja vettä? Vai koko mönjän? Ymmärtääkö kukaan mitä tarkoitan?
Ihmisiä on myös tukehtunut kuivina syötyihin chiansiemeniin, kun ne on juuttunut ruokatorveen ja turvonneet isoksi palloksi.
Mitä järkeä syödä siemeniä joiden puhtaudesta ei mitään takeota
Söin eilen koko mukillisen! Laitoin siihen vettä ja 2rkl siemeniä. Onkohan siitä nyt haittaa?!? Tänään tein uuden mössön.
Mä syön 3 rkl kuivia siemeniä liotettuna päivittäin. Ihan kunnon puuro sitä tulee. Hyvin voin ja kakka kulkee :)
No se määrä mitataan kuivista siemenistä mutta voi kyllä syödä ne myös liotettuna. Itse laitan siemenet jugurtin sekaan.
Ciao siemen! Syön sinut kohta! Ethän suutu!
Ohje koskee tosiaan kuivia, mutta liota ne ensin. Ne voi sekoittaa melkein mihin tahansa. Meillä on aina jääkaapissa isossa kannussa chiansiemenmössöä, sammakonkuduksi lapset sitä tuttavallisesti kutsuvat. Sitä laitetaan puuron sekaan, smoothieen, voi laittaa jogurttiin, mihin ikinä keksiikin.
Ei ole tukehtunut. Ei ihmiset niin kuin ei eläimetkään hengitä ruokatorvella.
Ruokatorveen voi tulla tukos.
Chia-siemen - https://tonzes.com/aminoporssifi.htm Niin ja tosiaan ne siemenet kannattaa sekoittaa hyvin siihen nesteeseen, ettei tule mitään mattoa tms. Itse annan turvota yleensä yön yli.
Totta kai kyse kuivista siemenistä.
Vierailija kirjoitti:
Kuivattuja siemeniä ei paljoo kannata syödä sillä turpoovat sitten vatsassa. eli lota mieluummin ja syö sitten
Kuivia siemeniä ei syödä YHTÄÄN!!!! Aina liotus
Kuivattuja siemeniä ei paljoo kannata syödä sillä turpoovat sitten vatsassa. eli lota mieluummin ja syö sitten