Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko oikeasti perheitä, joissa ei syödä aterialla salaattia?

Vierailija
10.04.2016 |

Ja kuinka yleistä?

Rupesin tätä miettimään... kun meillä (lapsuuden)kotona ollut aina salaattia ruuan yhteydessä tarjolla, ja jokainen ottaa sitä puoli lautasellista :O

Kommentit (58)

Vierailija
41/58 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei salaatti ole mikään ihmeruoka. Meillä syödään enimmäkseen vegaaniruokaa ja kasviksia, juureksia on takuuvarmasti joka aterialla mutta vihersalaattia hyvin harvoin.

Vierailija
42/58 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me syödään kasvispitoista ruoka, mutta harvoin talvlla salaattia. Tomaatteja ei oikeastaan talviaikaan ollenkaan, joskus luumutomaatteja, sillä ne on mauttomia, samoin kurkut. Enkä kyllä minkään keiton kanssa rarjoa salaattia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/58 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On toki. Ja monissa perheissä salaatin virkaa toimittaa pari lohkoa kurkkua tai tomaattia. Tai porkkanaraaste.

Mitä vikaa on porkkanaraasteessa?

Pahhaa.

Vierailija
44/58 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me asuttiin kaukana keskustasta eikä todellakaan käyty kaupassa kuin sen verran harvoin ettei salaatitarpeet olisi säilyneet hyvinä, joten lapsuudenkodissa ei ollut salaattia aterialla kuin kesäisin kun kasvimaasta sai. Kaupunkiin muutettuani olen kyllä alkanut itse laittaa salaatteja.

Vierailija
45/58 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei useinkaan ole varsinaista salaattia paitsi viikonloppuisin. Arkisin pilkon jotain vihanneksia kuten kurkku, tomaatti, kaali tai sit esim just porkkanaraastetta ruoan kanssa. Mutta meillä muksut tykkää näistä tuoreista vihanneksista niin paljonettä lämmin ruoka uhkaa jäädä syömättä jos vihanneksia antaa liikaa!

Vierailija
46/58 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ilmeisesti paljonkin. Minut on itse opetettu kotona jo siihen, että jokaisella ruualla on oltava jotain kasviksia. Oli kyse sitten salaatista tai uunijuureksista, niin kasviksia on oltava.

Itse kyllä henk koht rakastan kasviksia ja mielelläni niitä syön, onneksi mieskin. Ja syön sen 2/4 lautasellista niitä.

Vierailija
47/58 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on usein varsin kiire saada se ruoka pöytään nälkäisille lapsille, ennen harrastuksia joten varsinaista salaattia on harvemmin. Laitan aina kuitenkin muutaman pikkutomaatin ja palan kurkkua tai porkkanat lautasille ja ruoan mukana on lähes aina vihanneksia tai juureksia. Lisäksi lapset syövät päivässä hedelmiä, juureksia ja lisää kurkkua ja tomaattia välipaloina. Pienimmät eivät syö varsinaisia salaatinlehtiä. Välillä teen salaattia ruoaksi minulle ja miehelle ja silloin lapsille on muutakin tarjolla.

Vierailija
48/58 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä pyrin aina tekemään salaatin lisukkeeksi, mutta aina ei vaan viitsi. Silloin on tarjolla viipaleina kurkkua, tomaatti tai porkkanaa.

Vierailija
49/58 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapsuuden kodissa ei ollut ruoan kanssa salaattia eikä ruoassa juurikaan kasviksia/juureksia. Ja kyllä, olen sairaalloisen ylipainoinen. Nyt kun on oma perhe, olen ottanuy tavaksi tehdä salaattia ja ruoanlaitossa käytän kasviksia.

Vierailija
50/58 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä syödään salaattia todella harvoin ja silloin kun syödään, syödään yleensä vain kaupasta ostettua rasiasalaattia jossa on majoneesia ym. itsetehtyjä salaatteja syödään pari kertaa vuodessa, lapset eivät syö juuri ollenkaan. Tyttö syö, mutta poika ei. Meillä syödään kasviksia, mutta marjoja lapset eivät syö ollenkaan. Hedelmistä menevät vain omena, mandariini, appelsiini, kiivi, banaani, vesimeloni ja päärynä. 

Lapset ovat 

Tyttö -99 (tykkää mandariinista, appelsiinista, vesimelonista ja omenasta, vihaa tomaattia)

Poika -05 (rakastaa kurkkua, tykkää mandariinista, appelsiinista, vesimelonista, banaanista ja -omenasta&päärynästä-, mutta on allerginen)

Tytöllä on 1 -tyypin diabetes ja hän sairastui 24.12.14.  Lempi ruokia ovat hesen hampparit & ranskalaiset, makkaraperunat, broileri&riisi, pitsa, nuudeleita syö joka ilta. On 42kg/151cm. 

Pojalla ei ole mitään sairauksia, mutta lempiruokia ovat makkaraperunat, pitsa, vihaa jauhelihaa & tomaattia. On 28kg/130cm. 

Vierailija
51/58 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella harvoin tehdään miehen kanssa salaattia (lapsia ei ole). Mutta ruoanlaittoon kuluu kasviksia todella paljon. Suositaan aika paljon kaikkea pataruokia ja uunissa haudutettavia.

Vierailija
52/58 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todella harvoin tehdään miehen kanssa salaattia (lapsia ei ole). Mutta ruoanlaittoon kuluu kasviksia todella paljon. Suositaan aika paljon kaikkea pataruokia ja uunissa haudutettavia.

Ja syy on ihan kiireessä ja laiskuudessa. Kesäisin tehdään useammin. Paremman makuistakin. Tykätään salaatista, mutta vaivalloista se on, nahkeutuu nopeasti myös eli ei voi etukäteen kerralla oikein valmistaa suuria määriä.

Vierailija
53/58 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on itseasiassa vaan muutaman kerran viikossa salaattia ruoan kanssa. Mä ynnään kuitenkin kasviksia joka ruokaan muutenkin. Jauhelihakastikke on esim 400g naudanjauhelihaa, 800g tomaattimurskaa, purkki herkkusieniä, sipulia ja mausteita. Meillä menee n. kilo kasviksia aterialla. 4 henkinen perhe ja lapset on alle kouluikäisiä. Paljon syödään just uunijuureksia tai keitettyjä tai vaikka wokkikasviksia ruualla.

Vierailija
54/58 |
11.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sais helposti lisättyä kasvisten määrää?

Vierailija
55/58 |
11.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salaatti, jossa on kurkkua ja lehtisalaattia ja ehkä vähän tomaattia, on paljon ravintoköyhempää kuin se, että puputtaa porkkanan sellaisenaan. En minä jaksa rueta vihanneksia joka aterialle pilkkomaan ja sekoittelemaan. Syön kokonaisen tomaatin sellaisenaan, vetäisen kurkusta muutaman lohkon ja palan lanttua tai porkkanaa jälkkäriksi.  sen lisäksi sotken ruokaan paljon vihanneksia, myös ruuat itsessään on mulla usein kasvisruokia. 

Vierailija
56/58 |
11.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin tosiaan teen paljon uunijuureksia, varsinkin jos on muutenkin uuniruokaa. Kiertoilmauunissa tulee helposti samalla. Muutenkin olen enemmän wokkie ystävä kuin salaattien. Salaatit on tylsiä, mieluummin kasvikset sellaisenaan. Lisäksi tulee syötyä paremmin, kun on se ravintoarvoltaan mitätön jää- tai lehtialaatti pois. Kaaliin tehty salaatti on tietty terveellisempää ja parempaa. 

Vierailija
57/58 |
11.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä ei joka aterian yhteydessä oo erikseen salaattia mutta välillä syyään salaattia ihan ruokana. ruokaisaa sellaista siis! laitetaa esim. kanaa, täysjyväpastaa, kurkkua,tomaattia, fetajuustoa, rucolaa/salaattia, ja ehkä siemeniä sekasi ja syyää kermaviilikastikkeen kanssa. mun mielest ei tarvii tunkee salaattia joka ruokaan jos ruoka on muuten terveellistä ja monipuolista eli esim. paljon vihanneksia ruuassa yms. 

Vierailija
58/58 |
11.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, eipä meilläkään ole läheskään jokaisella ruoalla salaattia, ehkä pari kertaa viikossa lisäkesalaattia ja sitten yleensä yhtenä päivänä viikossa ruokaisampi salaatti ihan päivälliseksi.

Esim. keittojen kanssa ei ole salaattia, eikä yleensä pastaruokien. Muta onhan noissa vihanneksia sitten taas ruoan joukossa vaikka kuinka. Sitten jos on vaikka jauhelihapihvejä, kasvispihvejä, jauhemaksapihvejä, paistettua kanaa tai kalaa, niin niiden kanssa on lähes poikkeuksetta salaatti. Paitsi kalan kanssa on yleensä porkkanaraastetta. Talvella salaatin korvaa usein keitetyt vihannekset, viikonloppuisin meilläkin uunijuurekset ovat liiankin yleisiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kahdeksan