Reppana kysyy. Mistä voimia muuttaa omaa elämäänsä?
Olen luultavasti syrjäytynyt. Ahdistaa joka päivä. Välillä olen lähes syömättä joitain päiviä koska en vain pysty menemään kauppaan. En osaa nimetä tunnetta, joka iskee tällaisella hetkellä. Alan vain lykätä asiaa kunnes se on myöhäistä ja ajattelen että huomenna sitten. Ja se huominen menee samalla lailla.
En tiedä tuliko ensin tämä mielen epätasapaino vai työttömyys. Mutta yhdessä lamauttavat minut ja eristävät. Mistä saisin voimia muuttaa elämääni? Hakeutua esimerkiksi kuntouttavaan työtoimintaan? Mitä minun pitäisi tehdä :(
Olen 28 v nainen. Asun yksin.
Kommentit (11)
Lääkäriin? Lääkitys voisi olla ainakin alkuun sun kohdalla ihan hyvä. Jokin ahdistuneisuushäiriö sulla saattaisi olla?
Onko sinulla sosiaalisten tilanteiden pelko?
Nuo puuskat ovat luultavasti ahdistusta. Et pääse yli kynnyksen ja saa aloitettua toimintaa, joka kuitenkin on ihan yksinkertainen? Pienistä askelista, mene lääkäriin ja sano että tarvitset apua. Pyydä päästä mielenterveystoimistoon.
Liitytään yhdessä johonkin kulttiin ja juodaan mukeista jotain joka poistaa kaiken ahdistuksen.
Saanko minäkin liittyä tuohon mukikulttiin? Kuulostaa ihanalta :)
Vierailija kirjoitti:
Nuo puuskat ovat luultavasti ahdistusta. Et pääse yli kynnyksen ja saa aloitettua toimintaa, joka kuitenkin on ihan yksinkertainen? Pienistä askelista, mene lääkäriin ja sano että tarvitset apua. Pyydä päästä mielenterveystoimistoon.
Eivät tuon tyyppiset mielenterveysongelmat ole lääkärin asia. Paitsi silloin, jos haluaa niihin lääkitystä.
Haha, olet nainen.
Kyllä kohta joku monacon ruhtinas tai muu miljonääri mololeuka löytää sut ja sitten lehottelet tuhlaten miljoonia vuodessa ja kertoilet mahtavasta elämästäsi akkojen paskalehdissä.
Kärsivällisyyttä.
Mene hyvä ihminen psykologille tai psykiatrille. Olen ollut lähes yhtä lamaantunut paniikkihäiriön+ahdistuksen takia vuosia sitten mutta nyt elän sellaista elämää etten ikinä olisi uskonut, siis hyvässä mielessä 😊
Kirjoita vaikka paperille miltä tuntuu ja mikä on tilanteesi ja anna se lääkärille jos tuntuu ettet osaa selittää. Itse tein näin, tosin pillahdin hysteeriseen itkuun kun lääkäri kysyi mikä on vialla niin ojensin vain lappusen ja asiat lähti rullaamaan.
En tiedä onko mömmöt hyväksi tuossa tilanteessa...
Kuntouttavasssa työtoiminnassa vaan paiskitaan töitä. Ei siellä mielenterveysongelmat parane.
Kuntouttavaan ehkä????