Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lentokeno pelottaa

Vierailija
10.04.2016 |

Minulla on pakollinen lentomatka edessä viikon päästä ensimmäistä kertaa elämässäni. Olen aivan paniikissa. Pelkään lentokoneita kuollakseni, en niinkään lentämistä sinänsä. Kai. Se kone on jotenkin kammottavan iso ja ruma. Lentokoneen sisälläkään en siis ole ollut, vain kentällä saattamassa.

Uskon selviäväni lennosta, jos jotenkin selviän sisälle koneeseen. Voinko ottaa rohkaisuryyppyjä kentällä? Kuinka humalassa saa olla, että koneeseen otetaan sisään? Siellä sisällä ei varmaan tarvisi enää juoda.

Voisiko tällaisesta (siis juomisen pakosta ennen lentoa) kertoa etukäteen esim. lentoemännille ja he ikään kuin katsoisivat läpi sormien?

Ja ei, en ole trolli tai Porvoosta. Kaikki vaan eivät ole maailmannaisia ja rohkeita.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
11.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tykkää, että aloittajaa pilkataan kirjoitusvirheen takia. Pelko on todellista. Tsemppiä aplle ja hävetkää muut.

No haloo, naurattihan tuo aloittajaa itseäänkin.

Vierailija
22/27 |
11.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva jos teillä pelko on jotain hallinnan menetyksen pelkoa, mä pelkään että lentokoneeseen tulee tekninen vika ja putoan karmeaan kuolemaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
11.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en voi sanoa että olisin varsinaisesti pelännyt lentämistä, en ainakaan mitenkään paniikissa. Sellainen pieni hirvitys oli kuitenkin ennen ensimmäistä lentoa joskus 20 vuotta sitten. Muistan kun yritin miettiä että kaikkien tilastojen valossa se on turvallisin matkustustapa, mutta aina vaan hirvitti.

Sitten kun istuin kentällä odottamassa sitä ensimmäistä lähtöä, satuin vilkaisemaan sitä lähtevien ja saapuvien lentojen taulua. Jäin ihastuneena tuijottamaan. Tajusin että koneita saapuu pelkästään Helsinki-Vantaalle muutaman minuutin välein koko ajan vuorokauden ympäri ja saman verran lähtee. Tajusin myös että Suomessakin on aika monta lentokenttää josta HKI-Vantaa on vain yksi. Muissa maissa on vielä enemmän lentokenttiä, paljon isompiakin kenttiä kuin tämä.

Silloin tajusin että jos HKI-Vantaalla liikkuu näin paljon koneita niin koko maailmassa laskeutuu ja nousee varmaan kone vähintään sekunnin välein. Jos joka koneessa on 200 ihmistä, niin jos se hirvittävä ihmismäärä selviää hengissä lentämisestä joka päivä ja joka sekunti niin enköhän minäkin selviä. Se oli niin lohduttavan turvallinen ajatus, että rauhotuin. Tuijotin sitä taulua koneen lähtöön asti. Lento meni hyvin ja olen lentänyt sen jälkeen varmaan jo satoja kertoja.

Mieti myös, että mitä isompi ja rumempi kone, sitä tukevampi ja turvallisempi se on lentää. 

Voit ottaa alkoholia jos haluat mutta älä ota paljoa. Mä en sinuna ottaisi ollenkaan. Sano lentoemännille heti että pelkäät. He osaavat auttaa.

Vierailija
24/27 |
11.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän rauhoittavia saa kuljettaa maasta toiseen ilman (englanninkielistä) reseptiä.

Vierailija
25/27 |
11.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä osaa neuvoa, mikä auttaisi, mutta juuri eilen takanani koneessa istui nuori tyttö, joka kärsi lentopelosta. Hänellä näytti olevan lääkkeitä mukana. Pyysi pasta istumaan käytävän vieruspaikalle ja kävi istumaan vasta viime hetkellä (valitti huonoa oloa ja kävi vessassa/portailla vielä viime hetkellä). Hän ainakin rauhoittui, kun kone oli päässyt lentokorkeuteen. Ai mistäkö tiedän? - enää ei kuulunut puuskuttavaa hengitystä.

Yritän siis kai vaan kertoa, että pelkää sitä muutkin ja siitä huolimatta lentävät.

Vierailija
26/27 |
11.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän rauhoittavia saa kuljettaa maasta toiseen ilman (englanninkielistä) reseptiä.

Kyllä saa. Kanta.fi-sivustolta tulostettu lääkeyhteenveto riittää todistukseksi.

Vierailija
27/27 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiva jos teillä pelko on jotain hallinnan menetyksen pelkoa, mä pelkään että lentokoneeseen tulee tekninen vika ja putoan karmeaan kuolemaan.

Se kuolema on kaukana karmeasta. Taju menee heti, kun paine laskee. Paljon karmeampaa on tukehtua kotona leivänpalaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän yksi