Sinä jolta isä tai äiti on kuollut
Kerro kumpi on kuollut ja minkäikäinen olit silloin.
Aloitan: Äiti, 26v
Kommentit (66)
Äiti kuoli jouluna, kun olin 17v. Syöpähän se hänetkin vei. Iskä kuoli 1,5kk sitten alkoholiin. Itse täytin juuri 21v. Rankkaa on.
Isä 66-vuotiaana syöpään, kun minä olin 36-vuotias. Kuoli neljä viikkoa diagnoosista. Tästä on vähän yli kolme vuotta, vieläkin itsekin joskus.
Iskä kuoli kun olin 37, vatsasyöpäleikkauksen komplikaatioihin
Vierailija kirjoitti:
Isä 66-vuotiaana syöpään, kun minä olin 36-vuotias. Kuoli neljä viikkoa diagnoosista. Tästä on vähän yli kolme vuotta, vieläkin itsekin joskus.
"vieläkin itken joskus", piti kirjoittamani.
Äiti. Kuoli maksakirroosiin 53 vuotiaana. Olin silloin 25.
Äiti kun olin 6-vuotias ja isä kun olin 8-vuotias. Nyt olen 25
Äiti 82-vuotiaana, suolistoiskemiasta ei enää toipunut, olin silloin 46 v.
Isä 81-vuotiaana syöpään, olin silloin 52 v.
Varsinkin äitiä kaipaan vieläkin päivittäin, vaikka hänen poismenostaan tulee syksyllä 9 v.
Minä 43,isäni 75 kun kuoli eturauhassyöpään.
Vierailija kirjoitti:
Kiinnostais tietää mihin kuoli ja missä iässä.
Tää kiinnostaa koska äitini on kuoleman sairas. Elinaikaa lääkärin mukaan ehkä max 6kk, tod näk 1-2kk. Äiti 70v ja minä 40v.
Hei, toivon teille voimia joka hetkeen :) Elämän rajallisuuden ja minkä tahansa sairauden tullessa lähelle voivat myös syvät kysymykset nousta mieleen - uskallankin vihjata sinulle oman kokemuksen pohjalta tutustumista Healing Roomsiin,josta monet ovat saaneet (täysin maksuttomasti) elämänsä vaikeuksiin rohkaisua, myötäelämistä, toivoa sekä myös tukea sairauksien keskellä; sivun vasemmassa reunassa on kohta Klinikat, josta näet paikkakunnat, joissa Healing Roomsilla on toimipiste ja mihin sellainen on tulossa.Lämpimästi suosittelen HR:ssä käymistä vaikka yhdessä äitisi kanssa mikäli mahdollista, ja kaikkea hyvää teille! http://www.healingrooms.fi/?sid=100
Äiti, olin silloin juuri täyttänyt 30v. Äiti oli 47v.
Isää ei olekaan kuvioissa.
Vierailija kirjoitti:
Mikä on ketjun idea jos tää on vain luettelo..? Ihmisiltä kuolee vanhempia eri-ikäisinä.
Taidan ymmärtä mitä ajat takaa.
On luonnollista, että vanhemmat kuolevat ennen lapsiaan. Luonnillisuus ei tarkoita helppoa. Elämme kulttuurissa, jossa kuolema (heikkous, vanhuus, sairaus) on työnnetty niin kauas terveiden, toimintakykyisten arkielämästä kuin mahdollista.
Ehkä ap kohtaa kuoleman nyt ensimmäistä kertaa. Isovanhemmat, ystävät ja muut läheiset elävät vielä. Ehkä hän haluaa tällä luettelolla saada kokemuksen siitä, ettei hän ole yksin kuoleman edessä.
12
Olin 18-vuotias kun isäni teki itsarin.
Molemmat ovat kuolleet. Olin 91v silloin. En tiedä mihin kuolivat ,johonkin akuuttiin sairauteen?
Isä kuoli vanhuuden sairauksiin, kun olin 38 vuotias.
T:vm-72
Isä kuoli onnettomuudessa kun olin 17. Äiti kuoli syöpään kun olin 28. Ikää heillä tuolloin 51 v. ja 62 v.
Isä kuolin kun olin 30, äidin kuollessa olin 40. Isä oli kuollessaan 85 ja äiti 79.
Molemmat kuolleet.
Isä, kun olin 1v.
Äiti kun olin 32 v.
Isäni kuoli äkilliseen sydäninfarktiin ollessaan vasta 56v. Itse olin silloin 27v.