Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

verenpainetasot...

että näinkin
10.04.2016 |

Ihan kiva. Minulla on mitattu työterveydessä korkeita verenpaineita ne kerrat, kun siellä olen käynyt muutaman vuoden välein. Nyt sitten hankin oman verenpainemittarin kotiin ja arvot olikin yllättäen ihan normaalit. En meinannut edes uskaltaa ottaa niitä, kun työterveyshoitaja on aina ollut naama väärällään pöydän toisella puolella. Nyt olen vielä kärsinyt valtavasta stressistä koko vuoden yksityiselämässä eikä ole lopussa vieläkään.

Ehdin olla vähän aikaa tyytyväinen. Mutta sitten erehdyin menemään nettisivuille, joilla kerrottiin, että aikuisen ihmisen paineiden lasku ilman laihtumista voi sekin olla sairauden merkki: lisämunuainen, ääreisverenkierron heikentyminen jne. Ja sain vielä käsistä yli 10 mmhg toisistaan eroavat arvot ja kuolemanriski silläkin kasvaa. Paitsi jos nyt muuten vaan en osannut laittaa mansettia samalla tavalla kumpaankin käteen.

Lopputulos siis on se, että aina kun mittaat, niin ei mikään ole hyvä. Tarvitaan lääkäri ja lääkefirmojen tuotteita roppakaupalla.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rauhoitu. On varsin normaalia että kun kotona mittaa saa alemmat tulokset. Syy: lääkärillä/hoitajalla jännität mittaustilannetta joka nostaa paineita. Kotona et.

Vierailija
2/2 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti on näin. Periaatteessa minulla vain pitäisi olla korkeat verenpaineet stressin ja huomattavan ylipainon vuoksi ja siksi, että koko lähisuvulla on. Mutta kai tuohon Omroniin voi luottaa. Siinä on vielä merkkivalokin, jonka mukaan mansetti on riittävän kireällä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kaksi