Mikä nuorempien naisten seksuaalisuutta rajoittaa ?
Olen törmännyt ainakin kymmenkuntaan aviossa olevaan 40-50 vuotiaaseen naiseen, jotka ovat kertoneet olleensa seksin suhteen turhan pidättyväisiä nuorempina ja nyt sitten hieman ikää saatuaan ovat halunneet saada kokemuksia vieraista miehistä. Siksi on tullut moneen kertaan mieleen kysymys, että mikä ihme nuorempien naisten seksuaalisuutta rajoittaa. Viimeeksi viikko sitten.
Ei niikseen, ihan tyydyttävää näin :)
Kommentit (5)
Kypsymättömyys. Kypsä oma seksuaalisuus ja itsetuntemus ja suvunjatkamiseen tarvittavat fyys.valmiudet ovat eri asioita. Se että pystyy on eri asia siis kuin tietää, tuntee ja haluaa ja uskaltaa olla oma itsensä. Kasvuun ja kypsymiseen kuuluvaa. Söpöä ja inhimillistäkin. Ja onhan se hienoa että sen oman oikean seksuaalisuuden voi löytää vaikka sitten vähän vanhempanakin. Ja sittenkin vielä ehtii. Valitettavasti kaikki eivät sittenkään ja koskee muuten miehiäkin. Hyvin mennessään seksi siis voi parantua vaan vanhetessa. Tosin ei tapahdu ihan itsekseen vaan vaatii kasvua ja itsetuntemuksen lisääntymistä.
Mulma vaan ei ollut mitään haluja nuorena, vasta 40+. Estrogeenin vähentyminen iän myötä tuo esiin testosteronia, mikä on naisillakin se seksihormoni. Nuoria naisia siis haluttaa yhtä paljon kuin ehkä 120-v miestä, jolla on hormonintiotanto loppunut näin kärjekkäästi sanoen.
Toki on yksilöllisiä eroja ja esim yksi kaverini oli tosi viriili nuorena, hänellä oli poikkeuksellisen paljon testoa, munasarjohen monirakkulasyndrooma ja sairaalloinen akne hormoniepätasapainon seurauksena.
Itse lähinnä kokenut että omana esteenä ollut miehet... Mihinkään ei suostuta ja ollaan niin ujoa. Itsellä villit unelmat jo teini-iästä alkaen, mutta harvan kanssa pystynyt mitään toteuttamaan.
Hormonit kai siinä on pitkälti taustalla, mutta myös epävarmuus ja huono itsetunto. Näin ainakin mulla oli nuorena, ensinnäkään seksi ei kovin paljon kiinnostanut, kerta viikossa oli ihan riittävä. Miehen piti tehdä aika paljon töitä, että sai mut kiihottumaan ja sitä ennen piti olla jo oikeassa vireessä. Piti olla myös romantiikkaa ja seksi oli enimmäkseen sellaista aika vaniljaista, ei mulla hirveästi ollut mitään fantasioitakaan. Rakastellessa mietin lähinnä miltä näytän ja enhän vaan näytä naurettavalta kun saan orgasmin, jos ylipäänsä saan, sekin oli melkoisen työn takana.
Ekan synnytyksen jälkeen jotenkin rentouduin ja muutuin rohkeammaksi, mutta halut eivät kyllä lisääntyneet. Neljänkympin lähestyessä kaikki muuttui, yhtäkkiä aloin vaan haluta yhä useammin, kiihotuin helposti ja aloin saada vaikka kymmenen orgasmia yhdellä kerralla, seksi alkoi pyöriä mielessä päivittäin, aloin katsella miehiä ihan eritavalla kuin ennen. Mutta en siis pettämismielessä, olen ollut nuoresta asti saman miehen kanssa ja oikein onnellisia olemme. Nyt kun olen jo lähellä 50:ä nautin enemmän kuin koskaan ja luullakseni miehenikin. Orgasmit ovat voimakkaita, sellaisia kaikenkattavia, joista ei voinut nuorena edes unelmoida, joten kyllähän niitä sitten haluaakin vaikka joka päivä. Olen nykyään myös paljon itsevarmempi ja ihan tyytyväinen ulkonäkööni ja teemme sängyssä kaikkea mikä on molemmista kivaa ja aina voi kokeilla vaikka ei niin innostunut itse olisikaan. Uskon, että naisen parhaat seksuaaliset vuodet alkavat nelikymppisenä, en tiedä miten pitkään jatkuu. Luin erään kirjan, jossa oli, että tutkimusten mukaan naisten seksielämä paranee vielä lisää vaihdevuosien jälkeen! Nähtäväksi jää.
Mutta siis, parempaa on tiedossa iän myötä!
Itsellä ei ole tarvetta pettää miestäni, mutta tunnen että nyt +40 olen vasta vapautunut seksin saralla. Ei ole ulkonäkö- eikä suorituspaineita, tiedän mitä osaan ja mitä tahdon, ja mitä mies tahtoo. Seksielämä on parempaa kuin koskaan. Olisinpa tiennyt ja osannut nämä kaikki nuorempana :) Jos jotain kaipaan, niin sitä uutuuden viehätystä ja jännitystä kun toisen kosketus ihan polttaa iholla. Tämä on jäänyt vakituisen kumppanin kanssa pois, ollaan niin tuttuja ettei enää pysty tuntemaan samanlaista kihelmöintiä. Mutta olen tyytyväinen, tämän tilalle on tullut syvempiä tunteita. Tavallaan voin ymmärtää pettäjiäkin, ehkä se on juuri tämä kipinöivän ja polttavan haluttava tunne jota tavoitellaan.