Käytätkö lääkettä unensaantiin, jos niin mitä ja annostus?
Mulla lähtee kohta lapasesta nää mun myrkyt :P
Mikään ei auta ja en voi kaikkia lääkkeitä edes kokeilla niiden yhteisvaikutuksen vuoksi (mun peruslääkitykseen)
Kommentit (60)
Mulla ongelmana on se, että nukahdan kyllä (n. klo 12 yöllä), mutta herään kolmen maissa aamuyöstä, eikä uni enää tule. Ihan kamalaa, niin lyhyt unimäärä ei todellakaan riitä ja päivällä töissä on tärisevä koomaolo. Imovanea käytin joskus puolikkaan tabletin verran, mutta enää se ei auta, kokonaisella nukun ehkä 5-6 tuntia. Käytössä myös melatoniini 3mg, mutta en tiedä, onko siitä hyötyä ollenkaan. Aiemmin käytössä ollut myös mirtazapiini (puolikas tabletti, eli onko se 7,5mg). Se kyllä auttoi nukkumaan, mutta näin aivan sekopäisiä unia, enkä aamulla meinannut saada itseäni millään hereille. Eli ei voi ottaa työpäivää edeltävänä iltana. Ollut myös käytössä olanzapin, josta paino nousi 20 kg, tarvitsin unta n. 14 tuntia vuorokaudessa ja muutuin ihan tunteettomaksi (+ seksihalut katosivat täysin), eli en halunnut sitä jatkaa. Tosi ahdistavaa tämä unettomuus, olen ihan epätoivoinen :(
Vierailija kirjoitti:
Kalja. 3-4 tölkkiä illassa.
Minulla menee neljä isoa tölkkiä ja joskus kuusi. Kannabis olisi paras unilääke tosiaan ja terveydelle vähähaittaisin, mutta se on laitonta ja laittomuus syrjäyttää, jos jää kiinni.
Kaikki ketipinorit jne ovat terveydelle vaarallisia. Tiedän yhden ihmisen joka otti yliannostuksen ketiapinoria. Hän ei herännyt koskaan. On surkeaa että ketiapinorin kaltaisia lääkkeitä kuten mirtzapinia määrätään kuin nallekarkkeja, mutta aikuinen ihminen ei saa kannabisreseptiä unettomuuteen tai masennukseen. Tai mihinkä ikinä haluaakaan. Itseään sillä ei tosiaan saa hengiltä.
Vierailija kirjoitti:
Mulla ongelmana on se, että nukahdan kyllä (n. klo 12 yöllä), mutta herään kolmen maissa aamuyöstä, eikä uni enää tule. Ihan kamalaa, niin lyhyt unimäärä ei todellakaan riitä ja päivällä töissä on tärisevä koomaolo. Imovanea käytin joskus puolikkaan tabletin verran, mutta enää se ei auta, kokonaisella nukun ehkä 5-6 tuntia. Käytössä myös melatoniini 3mg, mutta en tiedä, onko siitä hyötyä ollenkaan. Aiemmin käytössä ollut myös mirtazapiini (puolikas tabletti, eli onko se 7,5mg). Se kyllä auttoi nukkumaan, mutta näin aivan sekopäisiä unia, enkä aamulla meinannut saada itseäni millään hereille. Eli ei voi ottaa työpäivää edeltävänä iltana. Ollut myös käytössä olanzapin, josta paino nousi 20 kg, tarvitsin unta n. 14 tuntia vuorokaudessa ja muutuin ihan tunteettomaksi (+ seksihalut katosivat täysin), eli en halunnut sitä jatkaa. Tosi ahdistavaa tämä unettomuus, olen ihan epätoivoinen :(
Kokeile magnesiumsuihketta.
http://kauppa.ruohonjuuri.fi/magnesiumsuihke-good-night/BETTER-50601485…
Vierailija kirjoitti:
Minullakin aiemmin ongelmana toi herääminen. Nyt Triptyl, 50 mg (ollut käytössä kohta 7 vuotta ja edelleen tehoaa). Kokeile Triptyliä, ei kertakaikkiaan mitään sivuvaikutuksia ja toimii tosi hyvin. Aamullakaan ei yhtään pöhnäinen olo tms. On pitkään ollut markkinoilla, kohta 40 vuotta, luulisi vakavien haittavaikutustenkin jo selvinneen.
Opamox 30 mg, 8 nappia joka päivä. Olen käyttänyt 20 vuotta joka päivä. Hyvin toimii ja uni tulee iltaisin, vaikka otan parin tunnin tirsat töistä tullessa. Jos en käytä, en nuku moneen vuorokauteen.
Kesäisin jätän aina vähemmälle, niin tulee valvottua koko loma. Tuntuu lomakin pidemmältä.
Triptyl toimii minulla kans, otan 10 mg. Parin vuoden unettomuus hävisi kahdessa yössä. Jos otan liian myöhään, on aamulla kyllä väsynyt olo mutta ei ongelmia jos muistaa ottaa riittävän aikaisin.
Joskus vilkkaita unia mutta ei varsinaisia haittoja. Miksihän tätä ei käytetä enemmänkin. on halpakin vielä kun on niin vanha lääke
Stella 10 mg olen käyttänyt yli 5 vuotta toimii. Sitä ennen Imovane 7,5 mg noin 15 vuotta toimi sekin mutta olin kolarissa ja sen jälkeen määrättiin Stella.
Ketipinorin voi ja saa puolittaa. Myös jatkuva unettomuus tuhoaa aivoja. Slöin atilnoctia kuin karkkia monta vuotta, lopulta sitten a-klinikan avulla pääsin eroon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minullakin aiemmin ongelmana toi herääminen. Nyt Triptyl, 50 mg (ollut käytössä kohta 7 vuotta ja edelleen tehoaa). Kokeile Triptyliä, ei kertakaikkiaan mitään sivuvaikutuksia ja toimii tosi hyvin. Aamullakaan ei yhtään pöhnäinen olo tms. On pitkään ollut markkinoilla, kohta 40 vuotta, luulisi vakavien haittavaikutustenkin jo selvinneen.
Kiitos vinkistä! Just tänään kävin lääkärissä, kun olen nyt useana peräkkäisenä yönä nukkunut vain tuon 3 tuntia. Tosi vaikea pysyä työkuntoisena. Lääkäri kehotti vain jatkamaan Imovanea ja ottamaan sen kanssa melatoniinia. Kysyn ensi kerralta (jos palaan lääkäriin) tuosta Triptylistä.
Rivatril 2 mg, jos tuntuu, ettei nukuta.
Harvoin, 20mg Tenox. Tavallisesti riittää ½ tablettia eli 10 mg.
Mirtatzapin 7,5mg ja melatoniini 1-2 mg. Hyvin toimii jo neljättä vuotta.
Ketipinor ja Mirtazapin aiheuttaa mulle sen verran sivuvaikutuksia, etten halua enää käyttää. Niitä tosin aina tarjotaan. Nyt triptyl 25mg, joka sekin tosin aiheuttaa levottomia jalkoja ym. Lisäksi melatoniinia 5mg ja imovane tarvittaessa.
Vierailija kirjoitti:
Lihottaako toi Triptyl?
Ei lihota. Annokset unettomuuteen ovat niin pieniä.
Yksi Ketipinor, 25 mg. Välillä bruksismiin yksi Diapam 5 mg. Ei siis näitä samana iltana.
Miten saat mirtan jaettua 8 osan ???
Vierailija kirjoitti:
Välillä mirtatsapiinia. Otan 15 milligrammaisesta joko 1/4 tai jopa 1/8 ! Eli 3,75 tai 1,875mg.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puolikas tabletti Ketipinor 25 mg, kokonainen tabletti nukuttaa liikaa.
Miten puolitat Ketipinorin? Siinä ei ole jakoviivaa ja sitä ei saisi puolittaa.
Miksi ei saisi? Terävä veitsi ja leikkuulauta, mikäs tota on puolittaessa. Otan joskus puolitoista.
mirtazapin 15 mg ja melatonin 3 mg (reseptillä). Olen kärsinyt unettomuudesta kroonisesti vuosia ja erilaisten lääkekokeilujen jälkeen vihdoin tepsivät lääkkeet.