Mistä tiedän olenko lompakkoloinen?
Olen törmännyt tuohon sanaan ja mietin olenko sellainen.
Olen siis kotiäiti tällähetkellä mutta omistan miehen pyörittämästä yrityksestä puolet. Töihin palaan jos taloudellinen tilanne näyttää siltä mutta tällä hetkellä tilanne on se että yritys pyörii hyvin ja tilalleni on pätevä työntekijä joten seuraavat 3 vuotta olen ainakin kotona..
Kommentit (28)
Mutta mistä sen tietää? Minä en mielestäni ole lompakkoloinen, mutta kovasti minua sillä nimityksellä täällä kutsutaan.
No mä olen selvästi sellainen tahtomattani. Mies ansaitsee n. 100 000v ja itse hitusen alle 30 000v. Mielelläni ansaitsisin enemmän työlläni, varsinkin kun teen käytännössä samaa työtä kuin mies... Erota en voi, koska omat tuloni eivät riittäisi edes peruselämiseen.
Olet loinen, ei kahta kysymystä.
Eikö hävetä?
Vierailija kirjoitti:
No mä olen selvästi sellainen tahtomattani. Mies ansaitsee n. 100 000v ja itse hitusen alle 30 000v. Mielelläni ansaitsisin enemmän työlläni, varsinkin kun teen käytännössä samaa työtä kuin mies... Erota en voi, koska omat tuloni eivät riittäisi edes peruselämiseen.
Paljonko oiken syöt ja juot, jos ei kolkyttonnia riitä?
Vai oletko heroinisti?
Vierailija kirjoitti:
Olet loinen, ei kahta kysymystä.
Eikö hävetä?
Minkä perusteella ap olisi loinen? Olisihan mieskin voinut jäädä lapsen kanssa kotiin?
HEL-NYC kirjoitti:
Mutta mistä sen tietää? Minä en mielestäni ole lompakkoloinen, mutta kovasti minua sillä nimityksellä täällä kutsutaan.
Sinä olet lompakkoloinen, huomiohuora, trolli ja rasittava.
Niin, oletko ollut perustamassa yritystä omalla pääomallasi, vai onko "puolet firmasta" sinun vain avioliiton kautta? Tämä on aika oleellinen tieto.
Vierailija kirjoitti:
Oletko perustanut yrityksen?
En. Mies perusti ja allekirjoitin vain paperit. Olen tehnyt ennen lapsia silloin tällöin töitä mutta en nyt 2 vuoteen enää.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Niin, oletko ollut perustamassa yritystä omalla pääomallasi, vai onko "puolet firmasta" sinun vain avioliiton kautta? Tämä on aika oleellinen tieto.
Osakeyhtiö maksu 2500 maksettiin yhteiseltä säästötililtä. Sen enempää ei pääomaa yritykseen tarvittu.
Ap
Mä oon, omat tulot noin 18 000/v ja miehen noin 55 000/v. Lisäksi miehelle tullut omaisuutta perintönä viimeaikoina. Joko palstan lompakkoloinen-huutelija mielest'ä oon tai sitten pitää erota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osakeyhtiö maksu 2500 maksettiin yhteiseltä säästötililtä. Sen enempää ei pääomaa yritykseen tarvittu.
Ap
Mitä olet tehnyt yrityksen kasvun hyväksi? Jos et mitään, niin olet puhdas loinen.
Vierailija kirjoitti:
HEL-NYC kirjoitti:
Sinä olet lompakkoloinen, huomiohuora, trolli ja rasittava.
Aika ehtiväinen ilmeisesti. Lompakkoloinen en ole kuitenkaan, enkä trollikaan btw.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Mitä olet tehnyt yrityksen kasvun hyväksi? Jos et mitään, niin olet puhdas loinen.
Suunnitellut yhdessä miehen kanssa, tehnyt töitä alkuvaiheessa, mahdollistanut että mies voi tehdä töitä (ollut lapsen kanssa kotona pitkät päivät) maksanut laskuja jne. Mitä nyt kotona pystyy tekemään..
Ap
Lompakkoloinen on vähemmän tienaava puoliso parisuhteessa, jossa ollaan rahan vuoksi. Normaalissa parisuhteessa ollaan yhdessä rakkauden vuoksi, eikä näin termiä tarvitse käyttää. Jos mielestäsi raha hallitsee teidän parisuhdettaa niin olet, jos se on toissijainen "arvo" niin et ole.
Vierailija kirjoitti:
Lompakkoloinen on vähemmän tienaava puoliso parisuhteessa, jossa ollaan rahan vuoksi. Normaalissa parisuhteessa ollaan yhdessä rakkauden vuoksi, eikä näin termiä tarvitse käyttää. Jos mielestäsi raha hallitsee teidän parisuhdettaa niin olet, jos se on toissijainen "arvo" niin et ole.
Paitsi tietenkin AV:lla, jossa olet auttamatta lompakkoloinen, jos miehesi tienaa euronkaan enemmän, kuin sinä.
HEL-NYC kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paitsi tietenkin AV:lla, jossa olet auttamatta lompakkoloinen, jos miehesi tienaa euronkaan enemmän, kuin sinä.
No AV on AV. Tota sunkin tarinaa seuranneena niin ei kateeks käy sun kohtaloa siis mikä sylkykuppi olet, mut hyvin näytät jaksavan. Tää nettimaailma on tosiaan ihan oma maailmansa mitä tulee esim. pariutumiseen, kumppani-ihanteisiin sun muihin.
Itsekkun aikaisemmassa suhteessa olin se työssäkäyvä, puolisoni opiskeli. Maksoin nettilaskut, sähkölaskut ja vakuutukset, ruokalaskustakin hoidin suurimman osan. Mutta en varmaan kertaakaan ajattelut puolisoani "lompakkoloisena" (termin olen oppinut vasta täällä). Mulle raha ei ole motiivi parisuhteeseen, tän palstan mukaan aika monelle se on, myös todennäköistä on et tuostakin asiasta on vain se pieni piiri jankkaamassa asiasta päivästä toiseen täällä. Mut kyllähän se vähän hirvittää kun itse en mikään hyväpalkkainen ole ja tarttis jossain kohdassa elämää se uusi parisuhdekkin "löytää". Onkohan mulla varaa siihen, en tiedä, aika näyttää.
Et ole