Mistä tiedän olenko lompakkoloinen?
Olen törmännyt tuohon sanaan ja mietin olenko sellainen.
Olen siis kotiäiti tällähetkellä mutta omistan miehen pyörittämästä yrityksestä puolet. Töihin palaan jos taloudellinen tilanne näyttää siltä mutta tällä hetkellä tilanne on se että yritys pyörii hyvin ja tilalleni on pätevä työntekijä joten seuraavat 3 vuotta olen ainakin kotona..
Kommentit (28)
HEL-NYC kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lompakkoloinen on vähemmän tienaava puoliso parisuhteessa, jossa ollaan rahan vuoksi. Normaalissa parisuhteessa ollaan yhdessä rakkauden vuoksi, eikä näin termiä tarvitse käyttää. Jos mielestäsi raha hallitsee teidän parisuhdettaa niin olet, jos se on toissijainen "arvo" niin et ole.
Paitsi tietenkin AV:lla, jossa olet auttamatta lompakkoloinen, jos miehesi tienaa euronkaan enemmän, kuin sinä.
Entä, jos on sellainen tilanne kuin tyttärelläni, jossa tytär tienaa vähemmän kuin miehensä, mutta mies on tällä hetkellä hoitovapaalla kotona ja tytär käy töissä? Onnistutaanko tällainenkin tilanne vääntämään naisen lokkeiluksi?
Mun paras ystävä menehtyi äkillisesti. Tunsin hänen miehensäkin hyvin. Soittelin välillä miehelle, kun oli surun murtama. Kun aikaa oli kulunut,joku naisihminen tuli kierrokseen. Totesin,että tuo uusi rakkaus varmaan muuttaa sun luo,että arki alkaa sujua taas. Mies vastasi,että hän ei tähän uutta leipäsutta ota! Kyllä oli halventava sanonta kuolleesta avovaimosta,joka piti kodin pystyssä ja palkatta hoiti miehen yrityksen asioita.
HEL-NYC kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet loinen, ei kahta kysymystä.
Eikö hävetä?
Minkä perusteella ap olisi loinen? Olisihan mieskin voinut jäädä lapsen kanssa kotiin?
Ensi kertaa näen koko sanan. Jonkun työn sankarin mielestä loinen on siis yksilö joka ei käy töissä ja maksa veroja. On meitä sitten paljon, hah haa .... meidän perheessä ja suvussa ei ole milloinkaan määritelty ihmisarvoa rahan perusteella. On porukkaa eläkeläisestä työttömään, duunariin, sijoittajaan, yrittäjään, kotiäitiin, kaikenlaisia elämäntapoja on. Ei kenekään tulot kiinnosta, jokainen pärjää omilla tuloillaan ihan hyvin. Olen ollut kummankin tyttären kanssa kotona kun he olivat aivan pieniä, vaimo halusi töihin välillä ja kivaa aikaa se oli. Ihmeellistä miten jonkun tuntemattoman elämät joitain edes kiinnostaa :) Epäilen että nuoria ovat joilla ei vielä elämänkokemusta eikä tietoa ole vaan mielikuvien mukaan kommentoidaan.
Vierailija kirjoitti:
No mä olen selvästi sellainen tahtomattani. Mies ansaitsee n. 100 000v ja itse hitusen alle 30 000v. Mielelläni ansaitsisin enemmän työlläni, varsinkin kun teen käytännössä samaa työtä kuin mies... Erota en voi, koska omat tuloni eivät riittäisi edes peruselämiseen.
Kuinkahan leveää on peruselämisesi??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, oletko ollut perustamassa yritystä omalla pääomallasi, vai onko "puolet firmasta" sinun vain avioliiton kautta? Tämä on aika oleellinen tieto.
Osakeyhtiö maksu 2500 maksettiin yhteiseltä säästötililtä. Sen enempää ei pääomaa yritykseen tarvittu.
Ap
Mitä olet tehnyt yrityksen kasvun hyväksi? Jos et mitään, niin olet puhdas loinen.
Onko ap:llä kallis elämäntapa ja liuta piikoja?
Muutut loiseksi saman tien jos miehes ikinä tarjoaa sulle kahvit
No en ole rahan vuoksi, olin 18 kun alettiin seurustelleen ja mies vasta aloitteli uraansa..
Ap