Minkälainen ruokatarjoilu olisi mieluisa sulle kesän rippijuhlissa?
Kommentit (77)
Rippijuhliin ei mielestäni tarvitse raskasta ruokatarjoilua. Muutamaa lajia salaattia, graavikalaa vaikka saaristolaisleivällä, joku suolainen piirakka, voileipäkakku ja täytekakku sekä esim. jotain cocktailpaloja.
Ruoasta en juhlissa piittaa. Herkkuja pitää olla eli kaakut, pikkuleivät, piirakat ja kaffetta.
Vierailija kirjoitti:
Voileipäkakkua.
Tämä on ihan ehdoton. Voileipäkakkua on oltava.
Kermainen lohikeitto, hyvä leipävalikoima, juustoa, vihanneksia, kakkukahvit.
Öö
Vierailija kirjoitti:
Rippijuhliin ei mielestäni tarvitse raskasta ruokatarjoilua. Muutamaa lajia salaattia, graavikalaa vaikka saaristolaisleivällä, joku suolainen piirakka, voileipäkakku ja täytekakku sekä esim. jotain cocktailpaloja.
Mitä salaatteja?
Vierailija kirjoitti:
Kermainen lohikeitto, hyvä leipävalikoima, juustoa, vihanneksia, kakkukahvit.
Kalasoppa ei kyllä ole mitään juhlaruokaa!
Keitettyjä uusia perunoita, hyvä kalapöytä, salaatti. Tuo kävis mulle. Lihapurijat kaivannee sitä isoa paahtopaistia vielä, kastikkeineen. Leipää ja voita. Voila!
Yksissä yo-juhlissa, joissa kävin, sai itse koota itselleen salaatin. Näin ruokavammaisena arvostin kovasti.
Muuten hyvä tarjoilu voisi olla just paria lajia salaattia, pari eri suolapalaa (esim. suolainen piirakka ja pieniä pasteijoita) ja makeat päälle, kakku, keksejä...
Voileipäkakut on aivan kamalia, en käsitä, kuka niitä pystyy syömään :D
Vierailija kirjoitti:
Keitettyjä uusia perunoita, hyvä kalapöytä, salaatti. Tuo kävis mulle. Lihapurijat kaivannee sitä isoa paahtopaistia vielä, kastikkeineen. Leipää ja voita. Voila!
Ja siis. Tämän jälkeen ei voileipäkakkuja tarvita. Jälkiruoaksi kahvi ja mansikkakakku. Jotain keksijä. Syömävammaisille (gluteenittomille ja ynnämuille) jotain heidän omia keksejään. (Itsehän en tosin makeita syö, eli tästä asiasta saattaa löytyä eriäviä mielipiteitä).
Itse aion valmistaa pojan rippijuhliin tapaksia ja ihan perus masikka-kermatäytekakkua ja pikkuleipiä.
Vanhan ajan palapaisti, uudet perunat, vihannesgratiini, vihreä salaatti isoäidin kermakastikkeella, tillikurkut.
Voileipäkakkua minullekin. Sitä tulee erittäin harvoin tehtyä kotona, olisi siis ihanaa saada juhlissa. Ja hyvin tehtynä en ymmärrä miten se ei maistuisi kaikille, valittajat ovat varmaankin syöneet jotain huonolaatuista.
No tuo itse koottava salaattibuffet on kyllä hyvä vaihtoehto, siitä voi kukin koota mieltymyksensä ja ruokarajoitteidensa mukaan mitä itselle sopii. Lisänä patonkia ja gluteenitonta leipää. Sitten tietty kakkukahvit. Kakku voi olla joko perinteinen tätskäri tai sitten joku moussekakku. Joku gluteeniton vaihtoehto myös.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja siis. Tämän jälkeen ei voileipäkakkuja tarvita. Jälkiruoaksi kahvi ja mansikkakakku. Jotain keksijä. Syömävammaisille (gluteenittomille ja ynnämuille) jotain heidän omia keksejään. (Itsehän en tosin makeita syö, eli tästä asiasta saattaa löytyä eriäviä mielipiteitä).
Syömävammaset? Voi luoja taas.
Joillakin alueilla on tapana tarjota lämmin ruoka, varsinkin jos vieraat tulevat pitemmän matkan takaa. Itse kuitenkin arvostan juhlissa hyvää kahvipöytätarjoilua. Itse olen suolaisen ystävä, ja se puoli on harmillisesti joissakin juhalpöydissä kurjanlainen. Voileipäkakku on perinteinen ja mun ehdoton suosikki, erityisesti lohikakku. Samoin kylmäsavulohella tai ravuilla täytetyt leipäset ja hyvät suolaiset piirakat. Makealla puolella tykkään Brita-kakusta. Ihania juhlia teille!
Feta- ja pastasalaatti, joku suolainen piirakka. Ne makeat on se juttu juhlissa.
Rippijuhliin kunnollinen ruoka ja jotain makeaa kahvin kanssa.
Yo juhliin sitten suolapaloja ja makeita.
Vierailija kirjoitti:
No tuo itse koottava salaattibuffet on kyllä hyvä vaihtoehto, siitä voi kukin koota mieltymyksensä ja ruokarajoitteidensa mukaan mitä itselle sopii. Lisänä patonkia ja gluteenitonta leipää. Sitten tietty kakkukahvit. Kakku voi olla joko perinteinen tätskäri tai sitten joku moussekakku. Joku gluteeniton vaihtoehto myös.
Miksi pitää olla gluteeniton vaihtoehto jos kenelläkään vieraalla ei ole keliakiaa? Miksi pitää olla esim. väkisin gluteenitonta leipää jos kenelläkään ei ole gluteenittomuutta vaativaa ruokavaliota?
Perinteinen. Paahtopsisti, lihapullat, savukala, perunat ja salaatit.