Oudoimmat harrastukset, joita tiedätte?
Meitä ihmisiä on niin monenlaisia, joten kertokaapa erikoisimmista harrastuksista.
Kommentit (501)
Persuilu on tosi outoa. Melkein kuin keräilisi mielenterveysvaivoja.
Mieheni lapsuudenystävän äiti keräilee kermakkoja ja monta vitriiniä on täynnä niitä. En tiedä, miksi juuri kermakot on keräilyn kohteena, mutta oudon harrastuksesta tekee mun mielestä juuri se, että on niin spesifi ja erikoinen keräilykohde.
Joku puhui täällä Prisma-perheilystä, että mennään koko perheellä ja ajan kanssa ruokakauppaan. Minulla on varmaan sitten outo harrastus, koska rakastan haahuilla ruokakaupassa ja viettää siellä paljon enemmän aikaa kuin ois tarvetta. Myös ulkomailla paikalliset ruokakaupat ovat aina yksi lempikohteistani ja yritän löytää jotakin uutta ja outoa kokeiltavaksi.
Vierailija kirjoitti:
Eräs tuttuni kuljeskelee ja viettää paljon aikaa metsässä. Hän sanoo, että puiden joukossa on paljon helpompaa kuin ihmisten joukossa, koska puut eivät esimerkiksi tuomitse häntä, eivät melua eivätkä ole koko ajan menossa paikasta toiseen. Hän sanoo, että puut ovat hänen ystäviään.
Bob Ross — 'There's nothing wrong with having a tree as a friend.'
Vierailija kirjoitti:
Mieheni lapsuudenystävän äiti keräilee kermakkoja ja monta vitriiniä on täynnä niitä. En tiedä, miksi juuri kermakot on keräilyn kohteena, mutta oudon harrastuksesta tekee mun mielestä juuri se, että on niin spesifi ja erikoinen keräilykohde.
Joku puhui täällä Prisma-perheilystä, että mennään koko perheellä ja ajan kanssa ruokakauppaan. Minulla on varmaan sitten outo harrastus, koska rakastan haahuilla ruokakaupassa ja viettää siellä paljon enemmän aikaa kuin ois tarvetta. Myös ulkomailla paikalliset ruokakaupat ovat aina yksi lempikohteistani ja yritän löytää jotakin uutta ja outoa kokeiltavaksi.
Ihanaa että joku muukin tykkää ruokakaupoista ulkomailla! Matkustan paljon erilaisiin kohteisiin (myös turistikohteiden ulkopuolella) ja yksi kohokohtia on aina paikallisessa ruokakaupassa käyminen. On mielenkiintoista nähdä mitä kaupassa myydään, millaisia tuotteita on esillä ja miten tarjonta eroaa kotimaisesta.
Saa kosketusta ihan tavallisten paikallisten ihmisten arkeen ja oppii jotain myös paikallisesta kulttuurista. Esimerkiksi onko kauppa täynnä puolivalmisteita vai tuoretavaraa, onko esillä hedelmiä vai karkkia ja herkkuja kuten Suomessa, millaisista tuotteista on yksi hyllynvälillinen erilaisia merkkejä ym. Mielenkiintoista!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikenlainen keräily on itseasiassa aika pimeetä hommaa. Hankit tavaroita, joilla et raaski tehdä mitään. Itsekin pohtinut kohteita, joita vois keräillä, mutta kerättyäni tyyliin 5 kappaletta jotakin, päädyn kyseenalaistamaan, miksi täytän kotini tällä, kun en oikeasti niitä edes tarvitse niin montaa, tai niitä ei ylipäätään voi käyttää mihinkään. Niinpä konmaritan ylimääräiset pois ja jonkin ajan päästä innostun jostain muusta
Menin ensimmäistä kertaa yhden iäkkään naisen kotiin ja huomasin, että lasivitriinin takana oli rivi keramiikkapöllöjä. Lausahdin siinä ohimennen, että keräilet näköjään pöllöjä. Hän vastasi, että ei hän kerää, joku toi aikoinaan syntymäpäivälahjaksi tuollaisen ja sen jälkeen muut tuttavat ovat alkaneet kuvitella, että hän kerää niitä ja tuovat aina tuliaisiksi. Noinkin voi käydä.
Jostain syystä tämä huvittaa älyttömästi. Vähän kuin kaveripiirin yhteinen vitsi, vaikka ainoastaan pöllöjen saaja tietää sen vitsiksi :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
lentomatkustelu ulkomaille raskaana tai pienten lasten kanssa.
Siinä saa kivasti säteilyaltistusta. Kuin röngenkuvien otto lapsista huvin vuoksi
Tämä on vain haaveharrastustus, mutta jos olisin rikas, niin harrastaisin varmaan röntgen- ja muidenkin kuvien ottoa itsestäni :D
Insinöörihenkisenä ihmisenä minua kiehtoo kaikki data mitä saan oman kroppani toiminnasta irti. Tutkin innoissani verikokeiden ja vastaavien tulokset itse ja selvittelen mitä mikäkin arvo tarkoittaa ja mihin ne voivat viitata. Olen käynyt myös testauttamassa hormonitasoja ja muita edullisempia testejä yksityisessä labrassa ihan huvikseni.
Yksi kohokohtia oli kun minulla epäiltiin aivokasvainta ja pääsin pään magneettikuvaukseen. Kasvainta ei onneksi löytynyt, mutta sain hienot kuvat omista aivoistani :D
Vierailija kirjoitti:
Pillukarvojen keräily Oli kova panomies ja pyysi naisilta karvatupsun Säilytti työmaalla pienissä pusseissa Esitteli sitten voitonmerkkejään kateellisille työkavereille Värikirjo oli laaja
Oliko harmaata?
Vierailija kirjoitti:
Autolla ajelu ympäriinsä ilman varsinaista päämäärää.
Päivittäinen (joka-aamuinen) juokseminen kilometritolkulla ilman varsinaista päämäärää.
Mieheni veli (lähestyy neljääkymppiä) on ihan ihme kakara. Joka joulu alkaa LEEGOJEN ruinaus. Ei ole lapsia sillä. Tonneittain star wars leegoja kyllä. Ne kpotaan kerran ja sitten laitetaan hyllyyn/mille vaan tasolle ja eikun uutta tilaamaan!
Vierailija kirjoitti:
Tätä tuli harrastettua nuorempana toisi paljon. Vaikka työpaikka oli 50 metrin päässä niin auton mittariin tuli yli 20 tuhatta kilsaa vuodessa. Tulee sitä ajeltua vielä nykyäänkin kauniilla ilmoilla silloin tällöin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pillukarvojen keräily Oli kova panomies ja pyysi naisilta karvatupsun Säilytti työmaalla pienissä pusseissa Esitteli sitten voitonmerkkejään kateellisille työkavereille Värikirjo oli laaja
Oliko harmaata?
Eräs tyyppi keräili tissinkuvia panoistaan. Pyysi kuvata ja mikä pahinta jakeli niitä jossain. Joku veti herneen nenään ja tyyppi sai tuomion ja sakkoja ja se taisi loppua siihen.
Shibari-sidonta. Tiedän perheen, jossa vanhemmat harrastavat shibarisidontaa eli mies sitoo naisen mitä ihmeellisimpiin asentoihin ja välillä otetaan kuvia ja välilä ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päivittäinen (joka-aamuinen) juokseminen kilometritolkulla ilman varsinaista päämäärää.
Kyllä on joo omituinen harrastus nimim. bmi >26
Vierailija kirjoitti:
Mieheni veli (lähestyy neljääkymppiä) on ihan ihme kakara. Joka joulu alkaa LEEGOJEN ruinaus. Ei ole lapsia sillä. Tonneittain star wars leegoja kyllä. Ne kpotaan kerran ja sitten laitetaan hyllyyn/mille vaan tasolle ja eikun uutta tilaamaan!
Ei tämä ole outoa. Legot ovat valtavan monipuolinen tuote, jolla voi tehdä lähes mitä tahansa. Tiedän paljon aikuisia legoharrastajia.
Keppihevoset aikuisella ihmisellä. Todella oudon ja typerän näköistä puuhaa kun kiertävät "rataa" kepakko haarovälissä.
Graffitien maalaaminen. Olen 35-vuotias mieshenkilö, olen maalaillut näitä aktiivisiesti noin 13-vuotiaasta asti. En osaa vakuuttavasti aina perustella edes itselleni miksi tätä vieläkin teen :D
Oman, uuden kasvilajin kehittäminen.
Liikunta ulkoilumuotona. Ei siinä juostessa tai hiihtäessä ehdi kokea luonnosta tai yleensä ympäristöstä mitään.
Katson YouTubesta videoita korvien puhdistuksesta, finnien puristamisesta, kystien jne leikkaamisesta, kitarisojen puhdistamisesta, hammaskiven puhdistuksesta, varpaankynsien leikkaamisesta, hevosten kavioiden puhdistamisesta, ihmisten ja koirien ihosta matojen poistamisesta, ja yhden kerran hamsterin p*niksen puhdistamisesta. Kaikilla näillä on katselukertoja sadoista tuhansista miljooniin, joten en ole ainut.
jääkiekko