Oudoimmat harrastukset, joita tiedätte?
Meitä ihmisiä on niin monenlaisia, joten kertokaapa erikoisimmista harrastuksista.
Kommentit (501)
Aikuisten ihmisten keppihevostelu.
- Ämpäreiden jonottaminen
- Katastrofien bongaaminen (tulipalot, myrskyt)
Vierailija kirjoitti:
Jousiammunta.
Kaveri innostui siitä ihan hirveästi, mutta joutui sitten harventamaan käyntejä, kun lihakset jumittivat.
En oikein ymmärtänyt, mikä siinä oli niin hienoa.
Varmaan sama kuin muussakin ampumaurheilussa. Aloittelijan nopea kehitys. Keskittymisen pakko, arkihuolet unohtuvat. Tyydytyksen tunne, kun hallitsee fyysisesti ja henkisesti vaikean suorituksen. Ja myös se että harrastusvälineet ovat teknisesti mielenkiintoisia, ja niitä voi "parannella" ad infinitum.
En nyt sanoisi outo, mutta vähintäänkin hieman erikoinen...
Täällä missä asun, toimii kivikerho. Siis aikuisia ihmisiä, jotka innostuvat erilaisista kivistä ja keräilevät, ja tutkivat niitä/ tekevät niistä erilaisia esineitä yms.
Vauva.fi-sivuston keskustelujen seuraaminen
Vierailija kirjoitti:
Erilaisten tutkimusten tai muiden lääketieteellisten hoitokeinojen hankkiminen.
Esim. ruokatorventähystys, peräsuolentähystys, sydämenvarjoainekuvaus tai muu varjoainekuvaus...
Perus juttua on röntgenkuvaus, ultraäänikuvaus...
Jotain sukua Münchausenin syndroomalle...
Pääkallon metsästäjä kirjoitti:
Mä kerään kaikkea mahdollista pääkallokamaa. En sentään oikeita pääkalloja, mutta koko asunto on täynnä pääkkärikynttilänjalkoja, pääkkärikoruja, -paitoja, -huiveja,-kukkaruukkuja siis ihan kaikkea missä on pääkallon kuvia. Meille voi tulla viettämään Halloweenia 365 päivänä vuodessa. Mieheni sanoi joskus että hän tuntee olevansa viisivuotias, joka asuu merirosvolaivassa. :D Mulle on helppo ostaa lahjojakin, tuo vaan jonkun pääkallotavaran niin varmasti osuu maaliinsa.
Toinen oudohko harrastukseni on paperinkeräyslaatikoiden penkominen. Onnesta soikeana tulen kotiin kassi täynnä vanhoja Helsingin sanomia. Luen ne tietysti myös.
Mulla on eläviä hevosia, niin mäkään en ymmärrä, jos aikuinen ihminen laukkaa keppihevonen haarojen välissä. Menee yli mun ymmärrykseni että kolahtaa. Tai se sellainen mikä lie harrastus, jossa pukeudutaan karvaisiin eläinpukuihin.
Haha mä taas keräilen flamingotavaroita! On mukia, lasinalusia, reppua, pyyhettä, sukkia, alusvaatteita, taulua, pehmoa.. Lista on loputon :D
Tavallaan aika tyhmää arvostella toisten harrastuksia, koska kukin kuitenkin harrastaa sitä mitä haluaa. Toinen tykkää golfista ja toinen rakentelee pienoisrautateitä. Ei kaikkien tarvitse harrastaa samoja asioita. Miksi minä harrastaisin golfia tai jääkiekkoa. Hyviä harrastuksia ne ovat varmasti jollekkin toiselle. Osa kauhistelee lisäksi sitä miten aikuisena kuuluu ainoastaan harrastaa aikuisten asioita. Pitäisikö väkisin koittaa harrastaa niitä. Vaikea innostua sellaisesta mikä ei kiinnosta. Miksi harrastuksen pitäisi olla sivistävää tai jollain tavalla ylevää.
Itse rakentelen vielä aikuisenakin legoilla. En leiki niillä vaan rakentelen oikeita asioita esimerkiksi kaupunkeja. Mielikuvitus ja luovuus pääsevät vauhtiin. Joskus rakentelen siskon lasten kanssa ja siskokin pitää rakentelusta. Osahan noita ostelee lapsilleen vain että pääsisi itsekkin rakentelemaan lasten ohella.
Aikuisena pitäisi olla aikuismaisia harrastuksia, mutta kun ne on kaikki kamalan tylsiä.
Tomppa kirjoitti:
Tavallaan aika tyhmää arvostella toisten harrastuksia, koska kukin kuitenkin harrastaa sitä mitä haluaa. Toinen tykkää golfista ja toinen rakentelee pienoisrautateitä. Ei kaikkien tarvitse harrastaa samoja asioita. Miksi minä harrastaisin golfia tai jääkiekkoa. Hyviä harrastuksia ne ovat varmasti jollekkin toiselle. Osa kauhistelee lisäksi sitä miten aikuisena kuuluu ainoastaan harrastaa aikuisten asioita. Pitäisikö väkisin koittaa harrastaa niitä. Vaikea innostua sellaisesta mikä ei kiinnosta. Miksi harrastuksen pitäisi olla sivistävää tai jollain tavalla ylevää.
Itse rakentelen vielä aikuisenakin legoilla. En leiki niillä vaan rakentelen oikeita asioita esimerkiksi kaupunkeja. Mielikuvitus ja luovuus pääsevät vauhtiin. Joskus rakentelen siskon lasten kanssa ja siskokin pitää rakentelusta. Osahan noita ostelee lapsilleen vain että pääsisi itsekkin rakentelemaan lasten ohella.
Aikuisena pitäisi olla aikuismaisia harrastuksia, mutta kun ne on kaikki kamalan tylsiä.
Kuka väittää, että pitäisi olla aikuismaisia harrastuksia? Tuo kuvitelma on vain omassa päässäsi.
Keräilen hauskoja ja hassuja rekkareita, selvästi ostettuja. Esim. ATS-1, IIR-15, ÄIT-1 Rekkarissa tuo 1 on ison iin näköinen.
No ehkä tällä viitattiin tuohon keppihevosharrastukseen. Kyllä pidän aikuisen ihmisen keppihevosharrastuksena melkein perverssinä. Yhtä käsittämätön tosiaan on se "turreilu".
Vierailija kirjoitti:
Kuka väittää, että pitäisi olla aikuismaisia harrastuksia? Tuo kuvitelma on vain omassa päässäsi.
En väitäkkään että pitäisi.
Aikaisemmissa viesteissä on kyllä ilmaistu että moottoripyörily ja jääkiekko olisivat jonkun mielestä lapsellisia. Ehkä ne eivät ole jonkun mielestä aikuismaisia harrastuksia.
Täällä on kysytty outoja harrastuksia, mutta ihmiset mieltävät kaiken oudoksi mitä eivät ymmärrä. Se että joku kerää eläimen raatoja on kyllä harvinaista.
Kyykkykävely kauppakeskuksissa yms. julkisilla paikoilla. Ja tätä siis tehdään porukalla. Mitä enemmän saadaan porukkaa mukaan, sitä parempi.
Vierailija kirjoitti:
Aikuisten ihmisten keppihevostelu.
Yritäpä hypätä keppi jalkojen välissä puolen metrin korkuisen esteen yli. Ei ihan keneltä tahansa onnistu.
Turriharrastus. Todella outoja tyyppejä. Eikös yksi turriharrastaja päästänyt päiviltä toisen harrastajan tässä jokin aika sitten ja siinä samalla taisi mennä pari sivullistakin?
Lentokoneiden (ja bussien) yrjöpussien keräily.
Siis käyttämättömät :-D
Monessa kaupungissa se ralli on päättynyt, koska kauppatorien ympäri olevat kadut on muutettu kävely kaduiksi. Siitäköhän aiheutui sellainen, että kokeillaan autojen nopeuksia yleisillä maanteillä