Nyt se mamma sitten kuoli siellä Meksikossa.
Kommentit (195)
Surullinen asia omaisille, lämmin osanotto. Itse en ala sen kummemmin suremaan, niinkuin ketjussa on jo sanottu, maailmassa kuolee tuhansia ihmisiä päivittäin ja jos jokaista alkaisi kauheasti kelaamaan niin ei suremisesta tulisi loppua.
Mulla on itsellä krooninen perussairaus ja tiedostan että jos matkalla tulee jotain niin vakuutus ei välttämättä korvaa kaikkea. Olen kuitenkin nuori, vasta kolmekymppinen ja matkustelen paljon koska haluan elää elämäni kokien ja näkien, en kotona kuolemaan odottaen.
tätämieltäolen kirjoitti:
Kannattaako yleensäkin ihmisen, joka on kroonisesti sairas, lähteä kauas ulkomaan reissulle jos
tietää että jotakin voi sattua ja ainahan voi olla varma että vakuutusyhtiö ei kaikkea kuitenkaan
korvaa. Jos minä olisin tuo mamma, en olisi matkalle lähtenyt, oma henki olisi ehkä säästynyt tai
mennyt kotimaassa ja omaiset säästyneet stressiltä ja kerjuulta. Matkustella kannattaa kun on terve,
ei sairas.
Itse tuossa jo kirjoitinkin aiemmin, olen sairas ja matkustelen. Tiedostan kyllä ettei vakuutus välttämättä korvaa jos matkalla sattuu jotain mutta haluan elää, en istua kotona odottamassa kuolemaa. Maailmassa kuolee ihmisiä päivittäin ja olen tietoinen että jossain kehitysmaassa en saa sellaista hoitoa kuin suomessa. Toisaalta eivät saa ne paikallisetkaan, kiksi kukaan ei sure sitä.
Vierailija kirjoitti:
Surullinen asia omaisille, lämmin osanotto. Itse en ala sen kummemmin suremaan, niinkuin ketjussa on jo sanottu, maailmassa kuolee tuhansia ihmisiä päivittäin ja jos jokaista alkaisi kauheasti kelaamaan niin ei suremisesta tulisi loppua.
Mulla on itsellä krooninen perussairaus ja tiedostan että jos matkalla tulee jotain niin vakuutus ei välttämättä korvaa kaikkea. Olen kuitenkin nuori, vasta kolmekymppinen ja matkustelen paljon koska haluan elää elämäni kokien ja näkien, en kotona kuolemaan odottaen.
...
nähden kai tarkoitit siis. Äidinkieli on hyvä osata,ennen vieraita kieliä. Ja kyllä vanhemmatkin ihmiset saavat matkustaa.Ei se ole mikään 30-vuotisiin rajoittuva oikeus.
Vierailija kirjoitti:
Huh huh, kyllä on taas sellaiset RIP-kekkerit menossa, ettei paremmasta väliä. Sanon ihan suoraan, että minua ei kiinnosta jonkun randomin ex-ketjupolttajan kuolema sen vertaa, että viitsisin käyttää edes yhtä sekuntia päivästäni miettimään, miten hänen kuolemansa oli ikävä asia.
Ihmisiä kuolee. Jos jokaisen tuntemattoman kuoleman edessä alkaa pahoittaa mieltänsä, niin kyllä on suljettu osasto siinä vaiheessa tuttu paikka, kun omat vanhemmat ja ystävät alkavat kuolla.
Kuitenkin just käytit useamman sekunnin aiheeseen liittyen:).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
...
nähden kai tarkoitit siis. Äidinkieli on hyvä osata,ennen vieraita kieliä. Ja kyllä vanhemmatkin ihmiset saavat matkustaa.Ei se ole mikään 30-vuotisiin rajoittuva oikeus.
No voi kamala kun nyt ihan vauva-palstalle tuli kirjoitusvirhe. Voisit itse opetella vaikka pilkun ja välimerkkien käyttöä. Enkä ole sanonut ettei vanha saisi matkustella. Sanoin vain että minä olen nuori ja haluan matkustella.
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen myös tätä hurskastelun määrää.
Ymmärrän, että tuntemattomankin lapsen kohtalo voi järkyttää tai erityisissä olosuhteissa esim. henkirikoksen uhrina kuolleet. Mutta tämä voivottelu jonkun kuusikymppisen röökimuijan kohtalosta on valheellisen tuntuista.
Kuolluthan se olisi kohta joka tapauksessa. Mitä väliä, että tämä tapahtui Meksikossa?
Sinäkin kuolet joskus. Joka tapauksessa. Ihan sama kuoletko Meksikossa vai Suomessa, muista että av on voimissaan vielä pitkään sun jälkeen. Toivotaan että sinusta ei tuolloin kirjoitella ikävästi.
Ajatteleppas jos koko mamma ei ole ollutkaan . Joku rouva sai kerättyä hyvät rahat netin avulla. En nyt väitä että näin olisi mutta Kuvitelkaa miten helppoa nykyään huijaus on
Ymmärrättekö, että käytännössä infarkti vaatii päivystyksellistä pallolaajennusta? Sellaisia ei ole saatavilla muissa kuin hyvinvointivaltioissa. Tai ehkä voi olla, mutta hinnat ovat tosiaan erittäin kalliit. Suomessakin pohjoisessa etäisyydet ovat pitkät, ja täälläkin moni jää matkalle kuolemaan.
Loppujen lopuksi pitää muistaa, että sairaus tappaa, ei antamatta jäänyt hoito. Keuhkoahtaumatauti ja sepelvaltimotauti ovat hankittuja tauteja. Nämä taudit kuvaavat sitä, kuinka ihminen on menneet vuodet elänyt. Joskus se kuolema tulee. Se ei silti muuta sitä, että tämä oli ikävä tragedia. Toivottavasti perhe selviää. Voimia!
Miten musta jotenkin tuntuu että koko juttu on keksitty. Kerätään rahaa fb:ssä ensin sairaalle kotiinkuljetukseen ja nyt varmaan palautetaankin sitten kaikki rahat kun niitä ei tarvi???
Vierailija kirjoitti:
Miten musta jotenkin tuntuu että koko juttu on keksitty. Kerätään rahaa fb:ssä ensin sairaalle kotiinkuljetukseen ja nyt varmaan palautetaankin sitten kaikki rahat kun niitä ei tarvi???
Tai sitten keksitään ettei vakuutusyhtiö maksa ruumiinkaan kuljetusta...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai sitten keksitään ettei vakuutusyhtiö maksa ruumiinkaan kuljetusta...
Näitä "surullisia" tarinoita rahankeräyspyyntöineen on netti täynnä.
Av-mammat uskoo mihin tahansa nyyhkytarinaan netissä ja rahahanat aukeaa. No, jos on ylimääräistä, niin antakaa,itse en noihin lankea. Tarinaan kuuluu, että niitä syyllistetään ja mollataan, ketkä epäilee tarinaa ja sitten kun totuus paljastuu, ollaan hiljaa ja kohta tukee taas uusi kerjuutarina, josta voi kohkata.
No ei se Hesari nyt kyllä sivuilleen mitään ihan keksittyjä ja tuulesta temmattuja juttuja sentään ota,ja kyllä ne matkayhtiöt,lääkärit ja sairaalatkin ovat kaikki ihan olemassa olevia ja tarkastettavissa Että turha nyt yrittää vapautua siitä mitä törkeilysession kuluessa tuli sanottua,jos tuli. Sillä että selitetäänkin nyt porukalla vaan koko tapaus olemattomaksi ja ettei sitä olisi tapahtunutkaan,ja sitten uskomalla siihen yhdessä, kun kerran on totta ja tapahtunut. (Tyypillistä täällä)Toivotaan vaan etteivät omaiset nähneet tai tulleet katsoneeksi av-tä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
...
Katseita mokia teet itse, vaikka yritin toista opettaa. Noloo!
6ÄM kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
...
Katseita mokia teet itse, vaikka yritin toista opettaa. Noloo!
Karseita toki tuli itsellekin. Onneks en opettanut.
Kai ne lahjoitetut rahat palautuvat niiden antajille?
Äänestäkää vaan kokkareita niin saadaan meillekin yksityiset terveysvakuutukset... Jenkeissähän näitä oikeustaisteluita on koko ajan ja ihmisiä kuolee kun vakuutusyhtiö viivyttelee tai epää hoidon.
Kannattaako yleensäkin ihmisen, joka on kroonisesti sairas, lähteä kauas ulkomaan reissulle jos
tietää että jotakin voi sattua ja ainahan voi olla varma että vakuutusyhtiö ei kaikkea kuitenkaan
korvaa. Jos minä olisin tuo mamma, en olisi matkalle lähtenyt, oma henki olisi ehkä säästynyt tai
mennyt kotimaassa ja omaiset säästyneet stressiltä ja kerjuulta. Matkustella kannattaa kun on terve,
ei sairas.
Nuorena voi olla vaikea nähdä tätä, mutta käytännössä kaikilla noin 60-vuotiailla on jo perussairauksia. Aiotko itse pysyä kotimaassa elämäsi viimeiset 30 vuotta?
Vierailija kirjoitti:
ei sairas.
Nuorena voi olla vaikea nähdä tätä, mutta käytännössä kaikilla noin 60-vuotiailla on jo perussairauksia. Aiotko itse pysyä kotimaassa elämäsi viimeiset 30 vuotta?
No ei kyllä pidä paikkaansa. Yleensä 60-vuotiaat ovat vielä työelämässä. Kenelläkään sen ikäisellä sukulaisellani tai työkaverillani ei ole mitään vakavia perussairauksia.
ei sairas.