Onko työttömänä pakko laittaa työpaikkavahti ja mennä cv-nettiin?
Jos en tee noita niin tuleeko heti karenssi? Eilen ilmottauduin työttömäksi ja nyt tuli sähköposti jossa lukee että voit tutustua palveluihin.
Kommentit (14)
Eikös se kannata sitten tehdä niin ja tutustua palveluihin? Ei se karenssi heti tule, vaan yleensä te-toimiston kanssa sovittujen toimenpiteiden ajankohdan umpeutumisen jälkeen...
Ei ole. Mitään ei ole pakko tehdä.
Ei ole pakko, mutta ei niillä mitään merkitystä ole. Paikkavahti kai lähettää sinulle ilmoituksia valitsemillasi ehdoilla - en tiedä, kun mulla ei sellaista ole.
Cv-netistä minun tietojani on katsottu noin 3 kertaa vuodessa, joten ei mitään merkitystä silläkään. Tai no, olenhan minä sen kautta saanut kerran yhden kuukauden sijaisuuden.
Mitö laitan sit cv nettiin? Että olen 36v enkä oo koskaan ollut töissä ja eikä oo koulutustakaan? Mieluummin jätän sen tekemättä!
Eikä mulla oo mitenkään helppo tässä vauvan kanssa alkaa mitään nettiä täytteleen. Mieluummin jätän kaiken ylimääräisen tekemättä minkä vaan voin.
Eikö nykyään linkedin ole se juttu?
Ei sinne työpaikkavahtiin voida pakottaa laittamaan omaa cv:tä. En itsekkään ole laittanut, koska en halua omia henkilökohtaisia tietojani levitettäväksi ties millaisille ihmisille.
Työpaikkoja voi hakea ihan mistä vaan, ja cv:n voi toimittaa sitten mahdolliselle työnantajalle, jonne haluaa hakea töitä. Ei sitä tarvitse laittaa todellakaan tuonne tiettyyn foorumiin kaikkien pällisteltäväksi.
Vierailija kirjoitti:
Ei sinne työpaikkavahtiin voida pakottaa laittamaan omaa cv:tä. En itsekkään ole laittanut, koska en halua omia henkilökohtaisia tietojani levitettäväksi ties millaisille ihmisille.
Työpaikkoja voi hakea ihan mistä vaan, ja cv:n voi toimittaa sitten mahdolliselle työnantajalle, jonne haluaa hakea töitä. Ei sitä tarvitse laittaa todellakaan tuonne tiettyyn foorumiin kaikkien pällisteltäväksi.
Cv ei todellakaan ole siellä kaikkien pällisteltävissä. Tiedän, kun itse työnantajana olisin tarvinnut sieltä tietoa, mutta katso-tunnukset olivat kirjanpitäjällä. Nyt pari kuukautta sitten päivittämääni cv:ta on katsottu yhden kerran.
Mikä on linkedin? Siksikö minä työtön olen, kun en edes tiedä tuota, enkä harrasta muutakaan sosiaalista mediaa.
En halua nettiin tietojani. Antakoon karenssin.
Vierailija kirjoitti:
En halua nettiin tietojani. Antakoon karenssin.
Surkea tekosyy. Henkilötietoja ei tarvitse julkaista.
Se cv-netti on ihan vitsi. Viimeksi kun olin työttämänä (n.4,5 vuotta sitten) mulla oli siellä ilmoitus. Sain n. 5 kk aikana vain 3 yhteydenottoa ja nekin oli puhelinmyyntiin liittyviä töitä (olen akateemisesti koulutettu, hyvä työkokemus, huolella laadittu vakuuttava ilmoitus). Muutenkin tuntuu epämiellyttävältä jo ajatuksenkin tasolla, että työhistoria- ja yhteystietoni olisivat vapaasti kaikkien näkyvissä (en siis todellakaan ole Linkedinissä), cv-netissä en jakanut puh.nroani/nimeäni avoimesti ja myös työkokemus oli kirjoitettu siten, ettei sitä voinut yhdistää minuun henkilökohtaisesti.
Minä sain cv-netin kautta työpaikan ja kaksi muutakin asiallista yhteydenottoa. Enimmäkseen tuli noita höpölöpöjä, mutta nämä tulivat myös. Yksi tarjotuista hommista oli mulle kyllä liian vaikea, mutta nämä kaksi muuta asiallisia ja yksi sitten poiki työpaikan. Se otsikko on se juju, mikä sai ihmiset katsomaan. Omaani oli katsottu aika paljon.
Ei mulla ole noita tietoja siellä. En halua paikkavahtia, koska se ehdottaa ihan idioottimaisia (olen markkinointi- ja viestintäalalla) puhelinmyyntejä jne. Katson mol:n muutenkin parin päivän välein.
CV:n vois laittaa sinne, ajattelen LinkedInin tärkeämmäksi, mutta eihän tosta nyt tietty mitään haittaakaan ole.
Mulle ei kukaan kyllä kertonut työkkärin puolesta noista jutusita, että eipä varmaan voi olla mikään karenssin aihe jos sinne ei mitään laita. Yhden kerran sieltä on siis oltu yhteydessä, heti silloin kun ilmoittauduin työttömäksi. Olen käynyt siellä omilla sivuilla kerran. Olen ensimmäistä kertaa työttömänä, olen tehnyt töitä 20 vuotta.Nyt on kulunut 4 kk työttömyyttä ja jokainen päivä on ihan syvältä. Onneksi on taas pari paikkaa, joissa kävin haastattelussa. Nyt on vaan niin älytön määrä hakijoita kaikkeen.
Mitä se sua haittaa jos laitat ne? Miksi haluat vaikeuttaa elämääsi?