Synnytin väärää lajia, miten pitäisi toimia/
Pitääkö ilmoittaa virastoon esim. Väestörekisterikeskukseen?
Miten teillä on sukulaiset, perhe, tuttavat jne ottaneet vastaan kun ootte synnyttäny väärää lajia?
Mies kyllä tukee mut mieli on muuten matala :/ Jotenkin petetty olo, ei äitiyden pitänyt olla tälläistä!
Katsoin, että ainakin väestöliitto tarjoaa tukiryhmiä asian kohdanneille.
Kommentit (29)
No mitäs lajia sieltä tuli? Mitä mieltä mies on että ei olekaan biologinen isä?
Tuliko siis koira tai kissa? Vai joku muu eläin?
No kyllä minuakin harmittaisi ja itkettäisi tuossa tilanteessa. Ota rohkeasti yhteyttä vaikka suoraan 112 - kyllä ne sieltä auttavat.
Jos se on simpanssi, niin anoppi ei kyllä tykkää kun lapsenlapsi roikkuu kattokruunussa.
Vierailija kirjoitti:
Mitä lajia tuli?
Toi on aika henkilökohtainen kysymys, en mielellään vastaisi kun mut ois niin helppo tunnistaa.
Väärää lajia tuli ja en sen enempää haluaisi avata asiaa, mut keskustelisin mielelläni toisen erilajisten synnyttäneiden äitien kanssa.
Oon miettiny et perustaisin faceen tukiryhmän tän asian tiimoilta, vois olla esim. vaihtokauppaa (itse joudun ompelemaan verhosta kapalot kun kaupasta ei saa), byrokratiasotaan apua jne.
Pahoittelet miehellesi, että tuli petettyä eri lajiin kuuluvan kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Pahoittelet miehellesi, että tuli petettyä eri lajiin kuuluvan kanssa.
tietenkään en ole pettänyt miestä???
Tällaisissa tilanteissa on tapana laittaa reklamaatiota miehelle ja pyytää hyvitystä. Siellä on (taas) hutiloitu ja toimitettu väärää lajia. Jälkiviisaasti voidaan todeta, että tämän(kin) lastin olisi saanut roiskia reisille.
Hyh, tästä tuli mieleen että mä näin ekaa lasta odottaessani vähän väliä unia juuri tällaisista tapauksista. Niissä unissa synnytin milloin vihreän, turpeamahaisen, sairaan näköisen liskon, milloin läpikuultavan jättiskorpionin ja milloin mitäkin iljettävää. Heräsin aina ihan hiestä märkänä näiden unien jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä lajia tuli?
Toi on aika henkilökohtainen kysymys, en mielellään vastaisi kun mut ois niin helppo tunnistaa.
Väärää lajia tuli ja en sen enempää haluaisi avata asiaa, mut keskustelisin mielelläni toisen erilajisten synnyttäneiden äitien kanssa.
Oon miettiny et perustaisin faceen tukiryhmän tän asian tiimoilta, vois olla esim. vaihtokauppaa (itse joudun ompelemaan verhosta kapalot kun kaupasta ei saa), byrokratiasotaan apua jne.
En ymmärrä, mitä tarkoitat "väärällä lajilla"?
Mikä ihme tää nyt on? Luuletko sä synnyttänees alienin? Kerros nyt vähän lisää.
Vierailija kirjoitti:
Tyttö taisi tulla
Sukupuolenhan saa kyllä muutta.
Sairaalassa vaihtunut. Tee reklamaatio sinne.
Vierailija kirjoitti:
Jos se on simpanssi, niin anoppi ei kyllä tykkää kun lapsenlapsi roikkuu kattokruunussa.
Eikä silloin voi vedota siihenkään, että anoppi olisi kauhea niuho, kun ei pientä epäjärjestystä kestä.
Aika pelottavaa, jos ap teki tosissaan tän alotuksen. Olin ihan varma, että tää on vitsi, mutta nyt heräs pieni epäilys asiasta.
Ilmoitus menee suoraa sairaalasta, ei sinun tarvitse siitä huolta kantaa. Väärää lajia olevan jälkeläisen voi jättää sairaalaan, sieltä se välitetään perheelle, joka on sitä samaa lajia. Joskus se haikara vie paketteja vääriin osoitteisiin, teille kävi niin.