Rengashotellin käytössä voi käydä juuri näin..
Olen nyt vuoden verran käyttänyt rengashotellia, eli firmaa joka säilyttää toista rengassettiäni ja tekee vaihdot syksyisin ja keväisin. Todella mukavaa oli saada tietää, että joudun ajamaan nastarenkailla vielä kaksi viikkoa, koska heillä ei ole vapaita aikoja ennen sitä. Minähän en voinut ennakoida tuota vaihtoa aikaisemmaksi, koska oli pakko odottaa viimeisenkin takatalven ja suurempien yöpakkasten olevan ohi. Ei nyt mikään maailmanloppu, mutta hankalaan välikäteen laitetaan ihmisiä - poliisi ilmoittaa kesärenkaiden olevan nyt pakollisia, mutta vaihtaa niitä ei voi koska ovat jumissa tuolla rengashotellissa.
Tylsää oli saada tietää, että rengashotellin jonon pituutta lisäävät ihmiset jotka jättävät tulematta sovittuihin vaihtamisaikoihin. Nastoilla se on tässä vain ajeltava, koska auton käyttö on välttämätöntä..
Kommentit (18)
Mikset itse huolehtinut ajanvarausta ajoissa? Osa rengasfirmoista varaa ajan ja lähettää tekstiviestien kuukautta ennen kun on pakko vaihtaa renkaat.
Höpö höpö sun kanssas. Ei poliisi mitään vielä sakota.
Poliisi tietää varsin hyvin että pikkuteillä voi olla liukasta. Meilläpäin ainakin on osa varjossa olevista pyöräteistä vielä jäässä. Tuskin varjoisat pikkutiet ovat sen kummemmin päässeet sulamaan. Yöpakkasiakin voi vielä tulla.
Rengashotelli on muuten hyvä.
Meillä on ollut jo monta vuotta sopimus rengashotellin kanssa eikä koskaan ole ollut ongelmaa. Renkaanvaihtoa nyt yleensä ei saa heti kun haluaa, mutta mitä se haittaa jos vähän pitää odottaa.
Jos poliisi alkaa urputtamaan, sanot vain että et uskalla vaihtaa vielä kesärenkaita alle kun olet pohjoiseen lähdössä, mutta että sulla on kuitenkin renkaidenvaihtoaika varattuna.
Jos on niin uusavuton, ettei osaa /halua /jaksa vaihtaa renkaita, niin sitten joutaakin odottelemaan..
Poliisille riittää se, että voit kertoa, koska renkaanvaihtoaika on.
Vierailija kirjoitti:
Mikset hae niitä sieltä pois ja vaihda itse alle?
Koska maksan nykyään palvelusta, jossa joku muu säilyttää, huolehtii niistä ja vaihtaa ne. On mielestäni ihan suositeltavaa antaa ammattilaisten tehdä tuo vaihtotyö. Tässä vain laitetaan autoilijoita ihan turhaan välikäteen: heti kun kelit vaihtuu, poliisi tai lainsäädäntö käskee vaihtamaan, mutta autoilija ei pysty vaihtamaan, koska vapaita aikoja ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska maksan nykyään palvelusta, jossa joku muu säilyttää, huolehtii niistä ja vaihtaa ne. On mielestäni ihan suositeltavaa antaa ammattilaisten tehdä tuo vaihtotyö. Tässä vain laitetaan autoilijoita ihan turhaan välikäteen: heti kun kelit vaihtuu, poliisi tai lainsäädäntö käskee vaihtamaan, mutta autoilija ei pysty vaihtamaan, koska vapaita aikoja ei ole.
Kitkarenkailla saa ajaa pitempäänkin vain nastarenkaat pitää vaihtaa.
Miten olet selvinnyt syksyn kesärenkailla?
Selvennän kaikille Kari Grandimaisille sankareille, joita asia häiritsee: olen vaihtanut auton renkaat noin 30 kertaa elämäni aikana sekä käsivoimin vääntäen ja kääntäen että pulttipyssyä käyttäen. Totesin eräänä marraskuisena hyytävän kylmänä ja märkänä iltana, että jatkossa tämän askareen saa hoitaa joku muu.
Ystävällisin terveisin AP
Mun auton renkaat ovat rengashotellissa ja se on hinnoiteltu pakettina, jossa vaihto kuuluu hintaan. He eivät todellakaan säilytä niitä renkaita siinä vaihtohallin kupeessa vaan jossain kauempana ja tuovat sieltä kyseisen päivän renkaat kerrallaan. Eli ei niitä renkaita ihan sisään marssimalla saa mukaansa vaan nekin pitää tilata muutama päivä etukäteen.
Ap, ihan sama ongelma on jokaisella, joka vaihdattaa renkaat liikkeessä. Vapaita aikoja ei ole ruuhkahuippuina. Varasin oman autoni renkaiden vaihtoajan 3 vko sitten, jolloin vapaita aikoja oli runsaasti valittavana. Rengashotelli ei tarkoita sitä, että en voisi itse valita vaihtoaikaa. Mutta silloin minun on itse ymmärrettävä se, että aika pitää varata ajoissa.
Vierailija kirjoitti:
Selvennän kaikille Kari Grandimaisille sankareille, joita asia häiritsee: olen vaihtanut auton renkaat noin 30 kertaa elämäni aikana sekä käsivoimin vääntäen ja kääntäen että pulttipyssyä käyttäen. Totesin eräänä marraskuisena hyytävän kylmänä ja märkänä iltana, että jatkossa tämän askareen saa hoitaa joku muu.
Ystävällisin terveisin AP
Ja nyt kadut valintaasi. Tyhmyydestä sakotetaan kuten sanottua.
Mulla on kans kaikkien autojen renkaat hotellissa, ihan samalla tavalla kävi ja sain renkaidenvaihtoajat vasta ensi viikon lauantaiksi. Ärsyttää.
Mutta kyllähän tää ajankohta nyt oli tiedossa, ja ne renkaidenvaihtoajat olisi voinut varata hyvissä ajoin.
Ps. Poliisi alkaa oikeasti sakottamaan vasta lähempänä vappua.
Sinä olisit voinut varata ajan ajoissa, etkä odottaa siihen asti että viimeinen nastarenkaiden käyttöpäivä menee ohi. Vika ei ole rengashotellin millään tavalla vaan sinun valintasi.
Ihanko oikeesti katsoit tarpeelliseksi selittää mikä on rengashotelli? Ja kyllä ihan oma vikasi on. Siellä lienee muitakin asiakkaita kuin sinä. Tilaa ensi kerralla aika ajoissa. Ja adjektiivit muuten kirjoitetaan pienellä.
Pitikö ne sinne Vianorille viedä.... menikö arvaukseni oikein? Mulla ollut kans jo 10 vuotta rengashotellissa muutei vianorin, aina ole samana päivänä saanut renkaat vaihdatettua kun olen soittanut. Tuo Vianor on kuin joku vanha valtionfirma, hyvä jos syksyyn mennessä saavat kesärenkaat vaihdettua.
Toinen kokemus: Renkaitani ei kuulemma nyt löydy mistään. Löytyvät kuulemma varmasti myöhemmin kun varastot käydään läpi ja on aikaa etsiä!