Tienaamme 60t/vuosi. Eikös se ole ihan normaalisti?
Ihmettelen vain miksi meitä pidetään "varakkaina". Olen aina ajatellut että tienaamme keskiverrosti. Mitä ajattelet tuloistamme?
Kommentit (48)
Vierailija kirjoitti:
Bruttona on vähän. Me tienataan nettona sama ja toimeen tullaan jotenkin.
Nettona. Sitä minäkin, tuleehan sillä toimeen yhden lapsen kanssa mutta en osaa ajatella että varakkaina meitä voisi pitää. Ap
Vierailija kirjoitti:
Hyvinhän te tienaatte.
Me tienataan yhteensä 80 000 ja meitä on kaksi... plus yhteensä neljä lasta (kummallakin erikseen...) ja kahdeksan lasta (ne on onneksi kumpikin mun puolison lapsenlapsia.)
siis puolisollani on ne kahdeksan LAPSENlasta.
Teille jää siis kuukausittain käteen yhteensä n. 5000 eur?
Kyllähän tuolla pärjää, mutta en nyt rikkaana pitäisi.
Meillä molemmat tienaa n. 45 000/vuoteen ja mun mielestä ollaan keskiluokkaa. Yli 100 000e/vuodessa tienaavat parit alkaa mun mielestä olla ylempää keskiluokkaa/varakkaita
Toisaalta varakkuuskin on aika ailahteleva käsite. Se 100 000e/vuodessa tienaava perhe voi olla pahoissakin vaikeuksissa, kun kulutustottumukset vaan kasvaa, on suhteettoman iso asuntolaina, lapset harrastaa kalliisti, pitää olla uusinta elektroniikkaa ja saksalainen auto.
60 000 tuloilla varmasti pärjää jos kuluttaa fiksusti. Nipistää sieltä mistä voi ja kuluttaa siihen mikä on itselle tärkeää: koti/harrastus/matkailu tms. Kaikkeen ei kuitenkaan voi revetä.
Ai se oli nettona? No kyllähä tolla luulis pärjäävän jos kuussa jää 5 tonnii kätee..
Perusduunari ei hanki 89t. Mutta joo aloittajan kysymykseen vastaan, että 60t kahdelta on alle keskitulon eli ei todellakaan iso palkka.
Yhdelle ihmselle tuo on paljon, mutta kahdelle ihan normaalit tulot.
Kahden henkilön tulot? Eikö nuo ole aika paljon keskivertoa pienemmät?
Ei teitä varmasti pelkkien ansiotulojen perusteella kukaan pidä rikkaana.
Pienitulosia taidatte olla. Jos nuo on siis yhteenlasketut tulot. Eihän siitä tule kuin 2500€/kk/henkilö.
Me tienataan yhteensä 75t/vuosi ja olen jotenkin ajatellut että tienataan huonosti. Onneksi ollaan vielä alle kolmikymppisiä ja urien alussa.
Vierailija kirjoitti:
Me tienataan yhteensä 75t/vuosi ja olen jotenkin ajatellut että tienataan huonosti. Onneksi ollaan vielä alle kolmikymppisiä ja urien alussa.
Sama meillä, alle kolmekymppisiä olemme. Ja kyllähän tilanne paranee kun tosiaan tämän 50% työaikani sijaan teen täyttä työaikaa. Ap
Mä tienaan nyt 27-vuotiaana n. 43 000 e / vuosi ja pidän itteeni pienituloisena. Miehellä onneks hyvä palkka :)
Tulot on hyvät jos niillä pärjää.
Muuten, ihan sama.
Niin. Ei minusta kellään silti aihetta kateuteen ole kuitenkaan. Ap
Jos tohon on laskettu molempien tulot niin mun mielestä melko vähän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Bruttona on vähän. Me tienataan nettona sama ja toimeen tullaan jotenkin.
Nettona. Sitä minäkin, tuleehan sillä toimeen yhden lapsen kanssa mutta en osaa ajatella että varakkaina meitä voisi pitää. Ap
Kuka teitä pitää varakkaana? Vai muodostuuko ystäväpiirinne toimeentulotuella elävistä.
Mun tuloihin ja varallisuuteen nyt ei millään saa ihmettelyn aihetta tai edes keskustelua, vaikka nettovarallisuus on melko korkea ja velkaa 0€. Juu, kukaan ei ihmettele. Ja ystäväpiirini koostuu laidasta laitaa.
Kyllä mekin tuo saadaan nettona tai no jos rehellisiä ollaan noin 55000 e. Hyvin pärjätään kun ei ole lapsia tai velkaa.
Me tienataan 230000€.minä 25000,ja mieheni 205000.tämä bruttona.tullaan toimeen ihan hyvin.mökin ja talon lainat saatiin maksettua 4.5v.nyt säästellään nizzan kaupunki kotia varten.
Vierailija kirjoitti:
Niin. Ei minusta kellään silti aihetta kateuteen ole kuitenkaan. Ap
Mistä ihmeestä päättelet sen olevan kateutta?
Jospa se on vain ihmetystä, niin kuin itsekin mainitsisit, kun korostat palkkatulojenne suuruutta, kun perinteisesti ja hyviin tapoihin harvoin kuuluu tuoda esille omaa varallisuutta ja tuloja, kaikkialla maailmassa, vaan mieluimmin puhutaan vain yleisellä tasolla, ei henk.kohtaisesti.
Ehkä ystäväpiirisi ja teidän arvot nyt ovat vain erilaiset, sinulle raha ja tulot merkitsee paljon ( teit siitä jopa aloituksen) ja muut arvostavat erilaisia arvoja esim. perhe, työssä viihtyminen, vapaa-aika jne. Eikä ehkä kateudesta ole kysymys, kun noilla tuloilla ei ikävä kyllä vielä leveästi eletä.
Hyvinhän te tienaatte.
Me tienataan yhteensä 80 000 ja meitä on kaksi... plus yhteensä neljä lasta (kummallakin erikseen...) ja kahdeksan lasta (ne on onneksi kumpikin mun puolison lapsenlapsia.)