Te, joiden mies on teitä laihempi
Minun mieheni on laihtunut paljon. Todella paljon. Aiemmin hän oli hieman ylipainoinen, sopivan pyöreä ja pehmeä. Miehekäs ja lämmin. Minä olen myös pehmeä ja muodokas, viitisen kiloa voisi olla pudotettavaa, mutta kiloni onneksi jakautuvat aika kivasti rintoihin ja peppuun. Omasta mielestäni olen ihan kivan näköinen, en laiha mutta naisellinen.
No mutta, mies on laihduttanut itsensä aivan eri näköiseksi. Seuraavaksi lipsahtaa alipainon puolelle, jos vielä laihtuu. Kasvot ovat ihan eri näköiset kuin ennen, ja hänestä on tullut hento. Mikään kookas tyyppi hän ei ole koskaan ollut, mutta hän on pitkä.
Miehen muutos vaikuttaa todella negatiivisesti minun itsetuntooni. Koen itseni todella isoksi miehen rinnalla, sillä hän on jo niin kapea varreltaan. Kun halaan häntä keskivartalon kohdalta, hän lähes katoaa syliini. Ei ole mitään mistä pitää kiinni, eikä mitään mihin "tukeutua". Seksi on kauheaa nykyään: koen olevani se isompi osapuoli, vaikka mies edelleen painaa jokusen kilon minua enemmän. Minä olen kuitenkin paljon lyhyempi.
Luulisi aikuisen naisen olevan tällaisten ajatusten yläpuolella, mutta en ilmeisesti ole... Mieheni ei herätä minussa enää mitään seksuaalista halua. Hän ei ole enää miehekäs. Ei tunnu siltä, että voisin uppoutua hänen syliinsä ja hän voisi suojella minua. Se on toisinpäin jos jotain. Seksielämä kärsii, kun en missään nimessä halua nyt sellaisia asentoja, joissa minä olisin päällä. Tunnen murskaavani hänet. Varmasti tilanne ei ole niin paha kuin minusta tuntuu, mutta en tunne itseäni enää naiselliseksi enkä häntä miehekkääksi. Se on aika perustavanlaatuinen ongelma.
Miten te muut, joiden miehet ovat teitä pienempiä? Onko asia teille tai miehelle ongelma? Mitä ratkaisuja tähän voisi keksiä? Minä en halua alkaa kovasti laihduttaa, sillä pudotettavaa ei olisikaan paljon, ja pidän itsestäni tällaisena kaikissa muissa yhteyksissä paitsi oman mieheni kanssa...
Kommentit (68)
Ap kai ymmärrät että vika ei ole miehessä vaan sinussa, läskeissäsi ja huonossa itsetunnossasi. Otapa itseäsi niskasta kiinni ja laihduta, niin pääst miehesi kanssa jälleen samalle tasolle.
Tuohan on se vakiotilanne nykyään: nainen kuin tynnyri, mies kuin tinasotilas!
Vierailija kirjoitti:
Ap kai ymmärrät että vika ei ole miehessä vaan sinussa, läskeissäsi ja huonossa itsetunnossasi. Otapa itseäsi niskasta kiinni ja laihduta, niin pääst miehesi kanssa jälleen samalle tasolle.
No jaa, en ole varsinaisesti ylipainoinen joten en koe velvollisuutta laihtua miehen mukana. Itsetunnossa on ehkä vikaa, mutta toisaalta myös siinä, etten ilmeisesti koe itseäni pienempää miestä haluttavana. Sille on aika vaikea tehdä mitään...
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jaa, en ole varsinaisesti ylipainoinen joten en koe velvollisuutta laihtua miehen mukana. Itsetunnossa on ehkä vikaa, mutta toisaalta myös siinä, etten ilmeisesti koe itseäni pienempää miestä haluttavana. Sille on aika vaikea tehdä mitään...
Ap
Miehesi on joka tapauksessa sinua vahvempi ja sinä pelkkää höttöä. Jos et osaa ajatella asiaa sillä tavalla, niin vika on sinussa.
Kasva vaikka aikuiseksi. En myöskään oikein aloituksesta ymmärtänyt, onko ongelman ydin nyt siis omassa huonossa itsetunnossasi vai siinä ettei mies enää viehätä mutta olet itseesi tyytyväinen? Vai että mies ei viehätä siksi että saa sinut tuntemaan itsesi isoksi? Jos kyse on omasta ongelmastasi oman painosi kanssa, älä mollaa miestäsi hänen painostaan. Jos taas halusi miestäsi kohtaan ovat oikeasti kiinni hänen painostaan, mieti rakastatko häntä aidosti.
Olen itse ollut miesten kanssa jotka ovat olleet suunnilleen samanpainoisia kuin itse olen. En näe mitään ongelmaa koska 1) pidän itsestäni muodokkaana ja juuri tällaisena, 2) pidän miehistä juuri niin hoikkina kuin he ovat ja 3) miehetkin ilmeisesti pitävät minusta kun ovat kerta minun kanssa vapaaehtoisesti olleet. Mitä ihmeen väliä kumpi painaa enemmän jos molemmat ovat sinut itsensä kanssa? Mikään ääripää ei tietenkään terveydelle ole hyväksi oli se sitten ali- tai ylipainoa, mutta tässä taitaa nyt ongelma olla ennemminkin pinnallisessa egossa kuin terveydessä...
Tuollainen mies oli exäni.
Olihan se hieman hölmöä lähteä edes seurustelemaan laihemman miehen kanssa varsinkin kun nuorempana kamppailin syömishäiriön kanssa monta vuotta :( En mä loppujen lopuksi pystynyt siihen ja ajattelin sitä joka päivä kuinka isolta näytän mieheni rinnalla. Surullistahan se sinänsä on ja välillä mietinkin, että olisiko se ex, jos hän olisi ollut vaikka 10 kg painavampi ja mielllään myös vähän pidempikin....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Miehesi on joka tapauksessa sinua vahvempi ja sinä pelkkää höttöä. Jos et osaa ajatella asiaa sillä tavalla, niin vika on sinussa.
Enpä tiedä, hän ei urheile eikä hänellä juuri lihaksia ole. Voi hyvin olla että minä olenkin vahvempi. Minä saan töissä paljon liikuntaa, hän on toimistotyössä.
Ap
No ei oo ongelma, mun jätkä on 175/70 ja mä oon 167/135 ja ollaa tyytyväisii. Oon ite ihanan lihava ja mun poikkis rakastaa sitä ja ite rakastan et se on lihaksikas, harteikas ja hyväkroppane. En haluis et se ois läski tai siima ja se ei haluu et oisin laihempi.
N17
"Minä olen myös pehmeä ja muodokas, viitisen kiloa voisi olla pudotettavaa, mutta kiloni onneksi jakautuvat aika kivasti rintoihin ja peppuun. Omasta mielestäni olen ihan kivan näköinen, en laiha mutta naisellinen."
totuus: Ainakin 20kg täysin ylimääräistä läskiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Enpä tiedä, hän ei urheile eikä hänellä juuri lihaksia ole. Voi hyvin olla että minä olenkin vahvempi. Minä saan töissä paljon liikuntaa, hän on toimistotyössä.
Ap
Älä nyt viitsi pettää itseäsi. Tuo on jo aivan täysin naurettavaa. Treenamatonkin mies on melkein vahvempi kuin treenaava nainen. Puhumattakaan siitä, että "töissä paljon liikuntaa" on ihan höpöhöpöä treenin suhteen.
Pistä äijäsi salille ja vahdi että se syö tarpeeksi. Miehellä ei lihakset kasva jos ei syö ihan hirveitä määriä verrattuna naiseen. Laihiksen voi unohtaa.
Läskin akan ulinaa, sinua vaan vituttaa kun miehesi laihdutti ja sinä et siihen koskaan kykene :D
Vierailija kirjoitti:
"Minä olen myös pehmeä ja muodokas, viitisen kiloa voisi olla pudotettavaa, mutta kiloni onneksi jakautuvat aika kivasti rintoihin ja peppuun. Omasta mielestäni olen ihan kivan näköinen, en laiha mutta naisellinen."
totuus: Ainakin 20kg täysin ylimääräistä läskiä.
Laskin iloksesi painoindeksini: 24,5. Voisi tuosta pudottaa, mutta ei ole varsinaista tarvetta ja mielestäni painoni on jakautunutkin ihan hyvin.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ap
Älä nyt viitsi pettää itseäsi. Tuo on jo aivan täysin naurettavaa. Treenamatonkin mies on melkein vahvempi kuin treenaava nainen. Puhumattakaan siitä, että "töissä paljon liikuntaa" on ihan höpöhöpöä treenin suhteen.
Hölöpölö. Kun tapasin mieheni, hän oli treenannut useita vuosia, silti oli aivan narukäsi. Olimme molemmat hoikkia, mutta minä paljon lihaksikkaampi. Voitin hänet jopa kädenväännössä. Lopulta sain miehen uskomaan, että hän syö liian vähän. Hillitön mättäminen auttoi, vaikka kovin isoa hänestä ei koskaan tulekaan, koska luuston rakenne on "linnunluinen" eli hento. Kyllä miehissä on hentorakenteisia kuten naisissakin, ja naisissa taas luonnostaan hyvin lihaksikkaita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ap
Olen liikkeessä käytännössä 8 tuntia päivässä, plus työmatkat pyörällä. Mies menee autolla töihin ja istuu takamuksellaan sen 8 tuntia, eikä liiku vapaaehtoisesti minnekään, joten kyllä minä vaan saan enemmän liikuntaa kuin hän.
Ap
En minäkään pitäisi haluttavana itseäni reilusti laihempaa miestä. Ei ap sinun tarvitse laihduttaa vain siksi, että miehestäsi on tullut tikku.
"Laihempi" nyt on vähän hankala termi, koska kyllähän normaalipainoisella miehellä kuuluu olla matalampi rasvaprosentti kuin normaalipainoisella naisella.
Mutta minun mieheni on tähänkin suhteutettuna minua hoikempi, sillä hän on mieheksikin todella hoikka, itse taas olen ihan tavallinen nainen - esimerkiksi kuvassa minä olisin noin 25 %, mies 8 http://www.nutritionalanarchy.com/wp-content/uploads/2014/09/bodyfat-co…;
En kyllä tunnista kuvaamiasi tunteita lainkaan, minulla on turvallinen olo mieheni kanssa ja hän pystyisi kyllä ehdottomasti suojelemaan minua vaikka onkin minua hoikempi. Itseäni kyllä häpesin aluksi kun tuntui että olin kauhean pyöreä ja mies oli niin tikissä kunnossa. Siihen auttoivat kyllä oikeastaan pari asiaa - miehen kehut, aikuiseksi kasvaminen ja oman kehon laittaminen äärirajoille. Olen alkanut asettaa itselleni kovempia urheilutavoitteita ja kun saavutan ne, olen ylpeä kehostani ja siitä mitä se saa aikaiseksi, ja tunnen oloni sen takia viehättävämmäksi vaikka minussa on edelleen ne samat "virheet" kuin ennenkin.
En osaa sanoa muuta kun et tsemppiä tilanteeseesi, syömishäiriöisenä (millon anoreksiaa, millon bulimiaa, ei ylipainoa, ennen kun joku välkky siitä rupee täällä viisastelemaan) tiiän kuin vaikeelta tuo tuntuu. :/
Mies on minua kevyempi vaikka paljon pidempi, 184 cm / 78 kg ja minä 161 cm / 85 kg. Mutta tämä on ollut näin siitä asti kun tavattiin, ja ollaan ihastuttu toisiimme tällaisenaan. Ei ole koskaan painot haitanneet kumpaakaan, eikä kumpikaan halua lihoa eikä laihtua. Ulkonäkö on meille muutenkin ihan sivuasia elämässä, molemmat kun on koettu ihan oikeitakin vaikeuksia elämässä niin että saa oll aonnellinen että on yleensä ähengissä.