Kuuluuko autokorjaamon renkaanvaihtajan alkaa tiuskia/neuvoa renkaiden kunnosta?
Näin kävi alkoi tivata meinaanko hankkia uudet renkaat kun on LIIAN kuluneet ja ei pitäisi sen kuntoisia alle laittaakkaan.
Kommentit (14)
Kuuluu huomauttaa, jos urasyvyys ei riitä. Kaikki kun ei tajua, että renkaat ei kestä samaa aikaa kuin auto.
No mun mielestä kuuluu tai on ainakin hyvää palvelua. Ei tietenkään tiuskiminen, mutta asiaasta huomauttaminen. Voihan olla (ja ilmeisesti onkin) niin, ettei asiakas tajua, millaisen riskin ottaa ajaessaan huonokuntoisilla renkailla. En nyt niinkään pelkäisi sitä sakotusriskiä vaan vähän vakavampaa juttua...
No ei se tiuskiminen ole kyllä hyvä tapa asiasta ilmottaa, mutta kyllä se ammattilaisen tehtäviin kuuluu neuvoa asiakasta, jos joku juttu auton turvallisuudessa on pielessä. Ja tietty jos poliisi joskus sattuu kurkkaan renkaat ja niissä ei ole tarpeeksi pintaa jäljellä niin sakot rapsahtaa.
Kyllä heidän kuuluukin kertoa, jos joku haluaa sakkorenkaat alle. Onko siitä sanominen ja uusien hankkimisen ehdottaminen sitten tiuskimista, onkin jo kokonaan eri asia.
Etkö sitten itse ajattele omaa turvallisuuttasi liikenteessä? Suutut renkaanvaihtajalle, joka tekee työnsä ja huomauttaa renkaiden kunnosta.
Omalla huoltamollani kerrotaan jo syksyllä kesärenkaita pois ottaessa, että näitä ei voi enää keväällä alle laittaa. Jää aikaa varautua asiaan ja hoitaa se kuntoon. Mielestäni tuo kuuluu asiakaspalveluun eikä siitä nyt missään nimessä pidä suuttua. Kai nyt itsekin tajuat, milloin rengas on liian kulunut.
Mitäköhän tää tiuskiminenkin on oikeasti ollut? Vaihtaja tuhahtanut, että onpas kuluneen näköiset renkaat ja sinä otit siitä itseesi? Autokorjaamoilla ei yleensä olla kauhean formaaleja, joten ei pidä loukkaantua jos joku sanoo asian suoraan. Hyvähän se vain on, että huomautti jos et kerran itse ollut tajunnut, että renkaat ovat liian kuluneet.
Ei pidä tiuskia. Mutta kyllähän kuluneista renkaista pitää sanoa, jos asiakas ei itse osaa katsoa kumien kuntoa.
Kyllä se kulunutkin rengas toimii kuivalla kelillä. Mutta entäs sitten kun alkaa sataa. Liikenteessä et ole yksin.
Ottiko ap:lle luonnon päälle, kun on kuluneeet rankaat?
Tiuskimista en usko tapahtuneen, neiti nirppanokka liioittelee vaan.
Kuluneista renkaista pitääkin ilmoittaa -ja liian huonoja he yksinkertaisesti kieltäytyvät laittamasta alle.
Rengas on halpa henkivakuutus, miksi helvetissä ajaisitte huonoilla?
Asentajan pitäisi mielestäni kieltäytyä laittamasta liian kuluneita renkaita alle, jos huomautus renkaiden kunnosta ei tehoa.
Kuuluu ammattitaitoon. Liian huonoilla renkailla ajaminen riskeeraa sekä oman, että kanssaliikkujien hengen. Tiuskiminen ei ole OK, mutta asiallinen huomautus on. Ehkä asentajalla oli verensokerit alhaalla ja tilapäinen henkinen ja fyysinen ylikuormitustila.
No sakothan siitä saa, jos ajaa renkailla, jotka eivät täytä vaatimuksia.
Olenpa kuullut rengashotelleista, jotka oma-alotteisesti vaihtavat asiakkaan renkaat uusiin, jos ovat heidän mielestään "huonot" ja laskuttavat uudet asiakkaalta.. Rengasmyyjät kyllä myyvät, tilanteessa kuin tilanteessa.