Viikon ryyppyputki, miten onnistun näyttämään maanantaina hyvältä?
Kun pitää mennä töihin. Naama on turvonnut, mikä siihen auttaisi? Ja en ole mikään tapajuoppo, kerrankin kun oli lomaa niin miehen kanssa otettiin ilo irti.
Kommentit (18)
Kiitos, sauna meillä onkin lauantaina :) Ja ulkoilen koirien kanssa monta kertaa päivässä. Älkää nyt huolestuko, koirat hoidetaan kyllä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Oliko ihanan rentouttava loma?
Eipä taida paljon tuollainen loma rentouttaa. Huolehtiminen naaman pöhötyksestä jo kertoo huonosta omatunnosta. Toivottavasti seuraavalle lomalle löytyisi jotain oikeasti virkistävää ja rentouttavaa tekemistä.
Eikä tuo puolustus, älkää huolehtiko, en ole tapajuoppo, kuulosta kovin vakuuttavalta. Harva ihminen HALUAA ryypätä viikkoa vaikka siihen olisi viinat ja mahdollisuus, kannattaa olla hieman huolissaan ihan oikeasti.
detox-kuuri luontaistuotekaupasta, paljon nestettä (muttei liikaa), jääkylmä pyyhe naamalle pari kertaa päivässä, magnesiumia ja salviateetä. Olet freesi kuin mikä ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä taida paljon tuollainen loma rentouttaa. Huolehtiminen naaman pöhötyksestä jo kertoo huonosta omatunnosta. Toivottavasti seuraavalle lomalle löytyisi jotain oikeasti virkistävää ja rentouttavaa tekemistä.
Eikä tuo puolustus, älkää huolehtiko, en ole tapajuoppo, kuulosta kovin vakuuttavalta. Harva ihminen HALUAA ryypätä viikkoa vaikka siihen olisi viinat ja mahdollisuus, kannattaa olla hieman huolissaan ihan oikeasti.
Heh, minä haluan joka kesäloma ryypätä kuukauden. Ihan vaan haluan. Muuten en käytä alkoholia ollenkaan. Mutta kaipaan deekistäni, totaalista nollausta ja irtiottoa kesäisin.
Tuota pöhötystä ei muuten kukaan luultavasti edes huomaa, vaikka itsestä se näyttää pahalta. Joku pirteän värinen paita vaan kiinnittämään huomiota pois naamasta, raikas kevyt meikki, hiukset hyvin koholleen, niin kyllä se siitä. Ja kun jo nyt lopetat niin ehdit kyllä runsaasti nestettä juomalla ja syömällä nestettä poistavia aineita tai tableteita ottamalla (esim. luontaistuote Salt Balans tai OptiSalt) poistamaankin sitä pöhöä ennen maanantaita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän ap välttämättä ole tuota koko viikkoa ryypännyt viinojen kanssa. Esim. pari lasia viiniä jonain iltana ja jonain iltana taas vähän enemmän? Kyllä siitäkin saa naaman pöhöttyneeksi.
Vierailija kirjoitti:
detox-kuuri luontaistuotekaupasta, paljon nestettä (muttei liikaa), jääkylmä pyyhe naamalle pari kertaa päivässä, magnesiumia ja salviateetä. Olet freesi kuin mikä ;)
Yhh, muuten jos on vähääkään hutera ja darrainen olo sen putken jäljiltä, niin nuo detox-kuurit on ihan mahdottomia saada alas. Kokeiltu on, oksennus tulee jo hajusta saati mausta.
Itse kannatan sellaista linjaa että ei liian jyrkkää terveelliseen paluuta, siitä tulee vaan huono olo. On parempi sallia itselleen toipumispäivinä pizzoja, makeaa, energiajuomaa ja muuta epäterveellistä, vaikkei sitten turvotus ihan niin hyvin lähtisikään. Mutta olo on paljon parempi niin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heh, minä haluan joka kesäloma ryypätä kuukauden. Ihan vaan haluan. Muuten en käytä alkoholia ollenkaan. Mutta kaipaan deekistäni, totaalista nollausta ja irtiottoa kesäisin.
Tuota pöhötystä ei muuten kukaan luultavasti edes huomaa, vaikka itsestä se näyttää pahalta. Joku pirteän värinen paita vaan kiinnittämään huomiota pois naamasta, raikas kevyt meikki, hiukset hyvin koholleen, niin kyllä se siitä. Ja kun jo nyt lopetat niin ehdit kyllä runsaasti nestettä juomalla ja syömällä nestettä poistavia aineita tai tableteita ottamalla (esim. luontaistuote Salt Balans tai OptiSalt) poistamaankin sitä pöhöä ennen maanantaita.
Hyvä jos haluat eikä sinun ole pakko. Aika suuri osa alkoholisteista on ns. tuurijuoppoja, pystyvät olemaan juomatta mutta juuri joku pakko laittaa juomaan, "nollaamaan". Entä jos kesken tuon kuukauden tuleekin joku elämäntilanne, että juominen pitäisi lopettaa? Jotain muuta oikeasti sinuellekin juomista mielekkäämpää tekemistä. Kykenetkö vai juoko pakonomaisesti? Minä olin tuurijuoppo, kesti kauan tunnustaa itselle, että juomisestani oli haittaa itselleni ja läheisilleni, kun sen tein, lopetin. Jokainenhan tuon itse päättää, mutta kun ikää tulee nuo kaltaisesi hurjat putket käyvät elimistölle aina raskaammiksi. Jos syöt samalla lihot hirveästi jos taas kiskot tajuttomasti unohdat syödä ja elimistö köyhtyy elintärkeistä aineista. Ja aika moni tuttuni jotka ovat juoneet tapallasi ovat jo siirtyneet n. 50 v hautuumaalle - kuolinsyy sydän- tai aivoperäinen, selkein tärkein laukaisija liiallinen alkoholinkäyttö. Eikä nyt puhuta rapajuopoista vaan työssään hyvinmenestyneistä ihmisistä joiden tapa nollata stressiä vaan oli epäterveellinen.
Täällä taas alkoholista keskustellaan. Myötätuntoisesti mietitään konsteja joilla saada pöhötystä pois kun on "muutama lasi" liikaa mennyt. Osa taas puhuu rehellisesti putkista. Tuossa palstan alkoholikeskustelun ongelma: osa haluaa nähdä kaikki käyttäjät kohtuullisina ja ihmettelee tiukkapipojen suhtautumista tyyliin "etelä-Euroopassakin juodaan sivistyneesti, miksi täällä täytyy paapoa ja paasata. Sitten tämä todellisuus jota ei Ranskassa tai Italiassa hevin löydä: naisihminen kiskoo viinaa koko lomansa ja miettii putken jälkeen krapuloissaan kuinka päästä taas työkuntoon. Siitä se kohtuus ja sivistynyt juomatyyli kaukana. Ja juuri tuon juomatyylin takia ne kansantaloudelliset kustannukset ovat hurjat, niin terveys ja sosiaali- kuin järjestyksenvalvontapuolella. Voi miten paljon meillä jäisi veromarkkoja järkevämpään kun alkoholia käytettäisiin viisaammin - viinavero ei kata alkuunkaan alkoholin aiheuttamia kustannuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän ap välttämättä ole tuota koko viikkoa ryypännyt viinojen kanssa. Esim. pari lasia viiniä jonain iltana ja jonain iltana taas vähän enemmän? Kyllä siitäkin saa naaman pöhöttyneeksi.
Katso otsikko: viikon ryyppyputki. Voiko tuon jotenkin väärin ymmärtää?
Et mitenkään, kyllä nistin ja alkkiksen naamasta tunnistaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä jos haluat eikä sinun ole pakko. Aika suuri osa alkoholisteista on ns. tuurijuoppoja, pystyvät olemaan juomatta mutta juuri joku pakko laittaa juomaan, "nollaamaan". Entä jos kesken tuon kuukauden tuleekin joku elämäntilanne, että juominen pitäisi lopettaa? Jotain muuta oikeasti sinuellekin juomista mielekkäämpää tekemistä. Kykenetkö vai juoko pakonomaisesti? Minä olin tuurijuoppo, kesti kauan tunnustaa itselle, että juomisestani oli haittaa itselleni ja läheisilleni, kun sen tein, lopetin. Jokainenhan tuon itse päättää, mutta kun ikää tulee nuo kaltaisesi hurjat putket käyvät elimistölle aina raskaammiksi. Jos syöt samalla lihot hirveästi jos taas kiskot tajuttomasti unohdat syödä ja elimistö köyhtyy elintärkeistä aineista. Ja aika moni tuttuni jotka ovat juoneet tapallasi ovat jo siirtyneet n. 50 v hautuumaalle - kuolinsyy sydän- tai aivoperäinen, selkein tärkein laukaisija liiallinen alkoholinkäyttö. Eikä nyt puhuta rapajuopoista vaan työssään hyvinmenestyneistä ihmisistä joiden tapa nollata stressiä vaan oli epäterveellinen.
Pystyn erinomaisesti lopettamaan kesken kuukauden jos on tarve, itse asiassa varmaan joka kesä onkin ollut näitä tilanteita välissä jolloin on oltava jokunen päivä juomatta. Esim. vanhempien mökille kun teen kohteliaisuuskäynnin viikonloppun mittaisena, niin siellä en juo, kun ei vanhemmatkaan juo. Samoin olen välillä esim. tehnyt remonttia talollani ja olen ollut silloin selvin päin kun on tarvinnut autolla lähteä tarvikkeita hakemaan. Sitten rempatessa toki maistuukin kalja :D
Itselläni ei onneksi ole läheisiä, joita juomiseni haittaisi. Olen 41-vuotias nainen, omasta tahdostani miehetön ja lapseton, ei ole edes lemmikkejä. pitkää elämää en halua, joten minulle on ihan sama nuo terveyshaitat. Mieluummin lyhyt ja hauska elämä kuin pitkä ja kuivakka. En siis ole mitenkään itsetuhoinen ja masentunut, vaan elän mielelläni niin kauan kuin nyt elämää riittää, mutta eipä se kauheasti haittaisikaan jos se loppuisi vaikka tänään tai 10 vuoden päästä.
Vierailija kirjoitti:
Et mitenkään, kyllä nistin ja alkkiksen naamasta tunnistaa
Itse en nistien osalta tiedä, mutta minusta alkkiksia on varsinkin keski-iässä ja siitä ylöspäin aika vaikea tunnistaa luotettavasti. Nuorella pöhötys, silmäpussit, punoittava naama jne kyllä aika varmasti kertoo alkoholin liikakäytöstä, mutta keski-ikäiset aika usein muuttuvat tuon näköisiksi vaikka eivät käyttäisi yhtään päihteitäkin. Meillä on töissäkin yksi noin 50 v mies, joka minusta näyttää ihan alkoholistin stereotyypiltä, ainoa vaan että hän ei uskonnollisen vakaumuksen takia käytä ollenkaan alkoholia...
Lomalla ryyppääminen on eräs alkoholismin, alkoholiriippuvuuden muoto. Totuttu tapa, millä "rentoudutaan" - koska ei ole kokemusta toisenlaisista rentoutusmenetelmistä. On turha kysellä naamapöhötyksen hoitovinkkejä, kestä ryyppäämisesi seuraukset. Eräs ryyppyputken seuraus on vieroitusoireet. Jo viikonkin ryyppäämisestä, viinin kittaamisesta, saa aikaan seuraavanlaisia oireita: maanantaisen työpäivän äreys, niin itsellä kuin työkavereilla, käsien vapina, sydämentykytykset, hikoilu. Päänsärky. Ja armoton himo saada lisää viiniä työpäivän jälkeen - tosin onneksi ei kaikilla. Mutta seuratkaa työpaikkanne lomaltapaluuta tai viikonaloitusta. Tosi ryyppäreillä pahimmat vieroitusoireet - kireys, ärtyneisyys, äreys, hermoilu - ilmaantuvat vasta tiistaina.
Totta on, että keski-iässä alkaa näkyä teini-iässä aloitettu "rentoutuminen". Humalahakuinen juominen näkyy kaikesta; naamasta, olemuksesta, mataloituneesta äänestä, ihosta, silmistä. Olis varmaan syytä tarkistaa alkoholiriippuvuuttaan - sekä tehdä elämässä jonkinlainen ryhtiliike. No hard fiilings.
Mitä vikaa on "lomaltapalannut-lookissa"?
mulla auttaa aina krapulaa pitkä ja ihana suihku. jos on mahdollista nii uiminen on myös iha must! sitte vaikka kuinka tekee mieli krapulamättöä nii kannattaa ainaki sen rasvasen ruuan kans kokeilla syä kasviksia ja hedelmiä. ne kans helpottaa monesti oloa.
ja mikä parhain krapulalääke; seksi
"Ilo irti". Kuulostaapa iloiselta.
Ulkoilua,saunaan,viilentäviä naamioita,vettä,mansikoita..