Vierailija

Hakuaika loppui viime viikolla, eli 9 vrk sitten. Oli suorarekry, eli ei konsulttia välissä. Mitään ei ole kuulunut, joten varmaan voi jo luopua toivosta?

• ylös 1
  • alas 0

Kommentit (11)

Vierailija

Luultavasti mutta noista firmojen touhuista ei voi olla 100% varma. Yksi kaveri sai aikanaan pikkufirmasta 3kk hakuajan jälkeen kutsun haastatteluun :)

Sai vielä paikankin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Luultavasti mutta noista firmojen touhuista ei voi olla 100% varma. Yksi kaveri sai aikanaan pikkufirmasta 3kk hakuajan jälkeen kutsun haastatteluun :)

Sai vielä paikankin.

Tässä tapauksessa eka valittu varmaan perunut paikan tai lähtenyt koeajalla.

Ne paikat mihin ite on haastatteluun päässyt on yleensä ollu heti pian hakuajan päätyttyä. Kerran tais olla useampi viikko välissä,kun ekasta haastatteluporukasta ei löytynytkään sopivaa.

Vierailija

Välillä tämä työnhaku on aika turhauttavaa, etenkin kun on pyytänyt palautetta haastattelusta (konsultilta, kiitos-mutta-ei kiitos-ilmoituksen jälkeen), niin palaute on tyyliin "ihan hyvin meni, ei mitään negatiivista, muut vain oli niin paljon parempia". (Pääsääntöisesti 5-15 vuotta minua vanhempia miehiä, ehkä haen siis vääriin paikkoihin?). Viimeksikin tiesin, että haastattelu ei mennyt hyvin, koska olin sairaana.

Ainahan sitä voi miettiä, että "entä jos siellä oli sairastumisia" tms, mutta eiköhän sillä vaan huijaa itseään.
Ei kai se auta, leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä! Tai vähän positiivisemmin uutta matoa koukkuun.

Olen itsekin kuullut noita 3kk:n päästä tapahtuvista yhteydenotoista, mutta en usko että tässä on kyse sellaisesta.

Ap

Vierailija

Asiansa ja rekrytointinsa hyvin hoitavista firmoista tulee kohtuullisen nopeasti joko

- tieto, että valitsimme ne, joita kutsumme haastatteluun ja valitettavasti et ollut siinä joukossa

- ilmoitus, että hakemuksia tuli todella paljon ja käymme niitä läpi vielä ensi viikon ja palaamme sitten asiaan

- kutsu haastatteluun.

Jos vasta viime viikolla hakuaika umpeutui, vaikea sanoa, mikä on tilanne. Mutta jos kolmeen viikkoon ei mitään yllämainituista kuulu, niin itse heittäisin toivoni nurkkaan. Ja jos todella mitään ei kuulu, firma on sellainen, että sinne ei ehkä kannatakaan mennä töihin. Rekrytointiprosessit on mitä suuremmassa määrin markkinointia ja jos sitä ei ymmärretä hoitaa hyvin, firmassa tuskin hoituu muutkaan asiat ihan viimeisen päälle.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Asiansa ja rekrytointinsa hyvin hoitavista firmoista tulee kohtuullisen nopeasti joko

- tieto, että valitsimme ne, joita kutsumme haastatteluun ja valitettavasti et ollut siinä joukossa

- ilmoitus, että hakemuksia tuli todella paljon ja käymme niitä läpi vielä ensi viikon ja palaamme sitten asiaan

- kutsu haastatteluun.

Jos vasta viime viikolla hakuaika umpeutui, vaikea sanoa, mikä on tilanne. Mutta jos kolmeen viikkoon ei mitään yllämainituista kuulu, niin itse heittäisin toivoni nurkkaan. Ja jos todella mitään ei kuulu, firma on sellainen, että sinne ei ehkä kannatakaan mennä töihin. Rekrytointiprosessit on mitä suuremmassa määrin markkinointia ja jos sitä ei ymmärretä hoitaa hyvin, firmassa tuskin hoituu muutkaan asiat ihan viimeisen päälle.

Tämä on kyllä niin totta. Nykyinen työpaikkani käytti adeccoa rekrykumppanina muutama vuosi sitten. Kävin haastattelussa ja lupasivat ilmoittaa joka tapauksessa, kävi miten kävi. Sitä ilmoitusta ei ole vieläkään tullut... (työllistyin pari vuotta myöhemmin eri positioon, silloin ei ollut adecco mukana)

Osa vuokrafirmoista, vaikka ovatkin rekrytoinnissa avustavia konsultteja, käyttäytyvät hakijoita kohtaan tosi törkeästi. Osa taas ihan fiksusti. Kyllä sielläkin ammattilaisuuden erottaa!
Ja tyly konsultti antaa aika ikävän vaikutelman myös rekrytoivasta yrityksestä, vaikka yritys olisikin ok.

Vierailija

Olen hakenut muutaman kuukauden töitä ja olen huomannut, että tiedon saaminen haastatteluun pääsemisestä ovat pidentyneet ihan hirmuisesti. Ennen tiesi, että jos puhelin ei soi muutamassa päivässä, on toivo mennyt. Nyt mulle on tullut "paras" kutsu haastatteluun tasan kuukausi haun päättymisen jälkeen. Olin kyllä hieman äimänä...Ainakaan firman nettisivujen mukaan ketään ei vieläkään ole palkattu ko. Strategiajohtajan tehtävään...Ei anna kauhean hyvää kuvaa työnantajasta.

Muutenkin viikko-kaksi tuntuu nykyisin olevan ihan tavallista, eikä niille haastatelluillekaan vaivauduta ilmoittamaan lopputuloksesta. Paras oli, kun erään organisaation haastattelun jälkeen luin heidän nettisivuiltaan, että olen varasijalla tehtävään. KUKAAN ei ollut minuun henkilökohtaisesti yhteydessä, mutta nimeni kuitenkin julkaistiin heidän ajankohtaista -palstallaan varasijalla olevana. Ei näin.

Vierailija

Tietäähän sen miten siinä käy kun rekrytoija on nainen, varsinkin jos tämä nainen on ollut sinkkuna nettideittailemassa. Ei kiinnostaville, paskoille, luusereille työnhakijoille ei tarvi vastata MITÄÄN, varsinkin jos niitä hakemuksia on tullut "satoja" :D

Vierailija

Hain paikkaa rekryalan firmasta ja kesti tyyliin 3 viikkoa saada kutsu ekalle kiekalle ja sitten sen jälkeen taas viikkojen odotus. Joskus vaan kestää, varsinkin jos ei ole toista firmaa välissä.

Vierailija

Nuo vaihtelee. Juuri hain paikkaa ja heti vastattiin, että ensi viikolla luetaan ne läpi ja ollaan sitten sen jälkeen yhteydessä. Deadline ens viikon pe.

Mutta joskus on mennyt viikkkkoja saada haastiskutsu.

Vierailija

Hain juuri ihan asiallisesta firmasta työpaikka ja hakijoita oli muutama kymmenen. Kertoivat milloin haastattelut tehdään (=huomenna), mutta mitään viestiä ei ole tullut. Jos on noin kohtuullinen määrä hakijoita, niin olisi minusta ihan fiksua ilmoittaa ettei ole tullut valituksi haastatteluun. Epämääräisyys on ikävintä.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.